Aafloey Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Hei. Har en D-link DIR-655 og sliter med at nettet blir utrolig treigt av og til. Når jeg logger inn på routeren for å se hvem som er på nettet og i tillegg skjekker aktiviteten. Så finner jeg en ip adresse med voldsom aktivitet som ikke kommer opp under hvem som bruker nettverket. Kan det være noen som har hacket nettverket eller lignende? Legger ved 2 bilder for å vise hva jeg mener, på det første så ser man alle som bruker nettet. På det andre bildet så er det en ip adresse der med voldsom aktivitet, som ikke er listet som bruker...? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Bytt SSID og krypteringsnøkkel og evt enable mac filtrering. Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 29. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2011 Hvor slår jeg på mac filtering? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 I routeren, antagelig under security. Men du må da skrive opp mac adressene til alle enhetene du skal tillate på det trådløse nettet først. Så skriver du inn alle adressene i routeren og enabler mac filtering. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 (endret) Bytt til WPA2/TKIP Personal som encryption og sett et passord som er litt vanskeligere. Endret 29. juni 2011 av Nator Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 29. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2011 Fant det ut selv, men takk uansett! Så den som ikke er godkjent, vil ikke få nett da? Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 29. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2011 Ser nå at aktiviteten fra den ip'en ikke slutta med mac filter på? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Med Mac filtrering så kan ingen andre enheter enn de du skriver inn på lista kunne bruke trådløs nettet ditt. Men da vet du hvilken enhet det er ihvertfall. Så kan du sjekke hvorfor den genererer så mye trafikk. Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 29. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2011 Problemet er jo at den ikke kommer opp slik at jeg kan blokkere den. Det er kun min pc som er koblet til trådløst, resten er via kabel. Fant alle mac'ene utenom den ip'n på bildet som slutter med .193 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg tror ikke du skjønte dette jeg. Mac filtrering slipper ikke inn maskiner eller duppeditter hvis de ikke står i lista under godkjente mac adresser i mac filtering. Hvis enheten er på trådløs nettet ditt etter at du har satt opp mac filtering så er det en av dine maskiner og du har godkjent at den kan bruke nettet ved å skrive inn mac adressen. Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 29. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2011 (endret) Skjønte hva du mente. Men aktiviteten med den ip adressen sluttet ikke ved mac filter på. Kan det være en av maskinene som har et virus? Endret 29. juni 2011 av Aafloey Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 IP address [?]: 65.55.17.39 IP country code: US IP address country: United States IP address state: Washington IP address city: Redmond IP postcode: 98052 IP address latitude: 47.6801 IP address longitude: -122.1206 ISP of this IP [?]: Microsoft Hosting Organization: Microsoft Hosting Local time in United States: 2011-06-29 14:40 Er det denne du mener da? Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 29. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2011 Tenker på den under "local" 192.168.0.193:58067 Det er ingen av maskinene som er pålogget på routeren som har den ip'n. Det er derfor for meg et mysterium at den genererer så masse trafikk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå