zypher_ut Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Jeg synes boot diskene (de som lar deg komme inn i DOS på maskina di) er så treeeeeeige... Derfor lurer jeg på om det går ann å lage en boot-CD med samme funksjonalitet? BIOSen min støtter boot fra cd (for eksempel for å installere windows xp bare ved å putte inn CDen). Det burde jo gå an.... Tar jo innmari lang tid å loade CDROM drivere å sånn fra disketten... Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Ikke noe problem å få det til. De fleste cd brenne program har funksjon for å lage bootbar CD. Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 Så jeg bare legger inn filene som er på disketten over på en CD med Nero? (selvfølgelig med boot-cd instillingen eller hva det nå enn er...) Eller trenger jeg ikke å legge over filene? (Nero lager nye for meg?) Lenke til kommentar
LurveLeif Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Fil-->Ny-->BootCD og bruk floppyen din som "image". Da får du en bootbar CD hvor du ikke vil se filene som ligger der (fra floppyen altså). Legg inn alt du trenger av installfiler + antivirus ++ og du har en superbootCD! Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 boot scriptor / cd shell lar deg boote mer enn ét boot image. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå