Gå til innhold

[Løst] Bronica SQ - Er det brukbart? Hva av disse er anbefalt?

Anbefalte innlegg

Hi-hi hoppski.

Noen her inne som har erfaring med Bronica SQ serien?

http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?utstyrtypeid=21&id=153493

http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?utstyrtypeid=21&id=151270

http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?utstyrtypeid=21&id=151271

Kunne tenkt meg helt greit MF kamera(ikke 645, for smått :p )

Kunne virkelig ha tenkt meg Fuji/Voigtlander belgkamera, men 16K på fotovideo er mye. Mellom 9 og 12K i utlandet (+MVA minus norske rettigheter).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne virkelig ha tenkt meg Fuji/Voigtlander belgkamera, men 16K på fotovideo er mye. Mellom 9 og 12K i utlandet (+MVA minus norske rettigheter).

Har aldri brukt Bronica, men sikkert OK. Problemet er vel størrelsen hvis du egentlig ønsker deg et belgkamera, eventuelt noe annet "kompakt" mellomformat. Det må da finnes noe brukt som passer bedre til ønskene dine hvis du følger med en stund. Eventuelt legg inn en kjøps-annonse med aktuell modeller. Sikkert en god del som sitter på denne type kameraer og aldri kommer til å bruke dem igjen.

Edit: Denne ligger på ebay, ikke akkurat det du ønsker deg, men kanskje nærmere enn en Bronica

Endret av se#
Lenke til kommentar

Gratulerer, handlekraftig som alltid! Blir interessant å høre hva du synes, trodde du opererte mer i avansert komapkt-klassen.

Takk.

Dette er jo et "avansert kompaktkamera" :p

Digitalt skal jeg holde meg til kompaktene mine, mulig EX1 blir solgt til fordel for skanner/120 film etc.

Gleder meg å se de billedrutene på den fremkalte filmen, 6*9cm er svært og man får kun 8 bilder pr. rull.

Får den forhåpenligvis før neste helg. Jeg er usikker på om jeg skal få filmen skannet eller om jeg skal kjøpe Canon 9000F skanneren :hmm:

Blir jeg hektet skal du ikke se bort ifra at jeg klasker til med en Bessa III evt. Fuji's versjon, GF670. En Hasselblad 503CW er en våt drøm, 503CW med digitalt bakstykke er en våt og veldig fjern drøm. En 10 ukers er levert inn, nå er det bare å vente på at telefonene skal ringe ;)

Lenke til kommentar

Dette er jo et "avansert kompaktkamera" :p

Tenkte på det da jeg hadde skrevet svaret, men hva blir det neste, et 4x5 kompaktkamera?

Blir du frelst vil jeg anbefale egen scanner, men du kan jo prøve å få det gjort på de første filmene. Ingenting i veien for å prøve en Canon 9000F, men jeg ville nok valgt Epson V700. Eventuelt brukt. De er så vidt jeg vet de eneste hvor du har mulighet for å justere fokus (under Nikon LS-9000). Nesten alle flatbedscannere utnytter stor dybdeskarphet for å gi skarpe scans, fungerer stort sett bra det, men du får ikke helt den samme skarpeheten som fra en filmscanner og må kjøre på med masse USM.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest litt så dropper jeg skanning. Å betale 5-6000kr. eller mer for en skanner er uaktuelt. Da bruker jeg heller 12USD på å få filmen skannet i 4815x7588 piksler (ca. 35MP), da slipper jeg å tenke på riper, støv og fingermerker. Jeg får skannet ca. 75 ruller med 120 film for samme pris som en Epson V700/750 koster.

Påskudd for å kjøpe Nikon D7000 og Nikon 105 f/2.8 makro :p

Endret av Kenta F1.8
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...