Cyberstorm Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Hei. Maskinen jeg sitter på har Windows 7 Home Premium 64bit (original). Jeg kjører kun Microsoft Security Essentials som sikkerthet for maskinen, og kjører med Windows brannmur på. Det som jeg synes er rart, er at jeg på denne maskinen (som er koblet til router via kabel) får ustabile hastigheter på enkelte ting. Jeg holder akkurat på med installasjon av World of Warcraft Cataclysm online, der installasjonsprogrammet laster ned spillet og samtidig installerer det. Jeg sitter nå på en 25/25 linje fra Lyse, og skal kunne komme opp i hastigheter over 3MB/s, mens installasjonsprogrammet varierer enormt fra 50kb/s-2MB/s (avg ca. 300 kb/s). Dersom jeg prøver å teste linja på f. eks. www.speedtest.net eller www.itavisen.no viser den reelle hastigheten ned (ca. 25), mens jeg får problemer med å måle uthastigheten, da bare stopper testene. Jeg har testet å koble meg til trådløst på en bærbar jeg har som kjører Vista, og her får jeg ingen problemer når det kommer til å måle hastigheter, verken opp eller ned. Jeg har prøvd alt mulig; kundeservice utallige ganger, konfigurert routeren utallige ganger, og det eneste jeg nå kan komme på er om det finnes noe i Windows 7 som kan blokkere diverse porter/lignende på internett-linja mi, ettersom det ikke er problemer på en annen maskin? Jeg kjører med standard innstillinger på Windows brannmur, og har tillatt de programmene som jeg vil skal koble seg til nettet. Takker for svar. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Har du også testet den bærbare med kabel og din W7 maskin trådløst . jeg sitter selv med en 25/25 linje gjennom et lokalt selskap som bruker Altibox ( lyse) . Den er koblet direkte til en boks som også bruker telefonen - som igjen er koblet til terminalen har Windows 7 , MSE og brannmuren Zonealarm. Her er det ingen problemer Det ville selvsagt være letter å finne ut om det er pcen eller rutteren som tuller hvis du får teste pcen på en annen linje eller at du får noen som har en pc med W7 installer til teste linjen din. hvis jeg ikke har misforstått deg så forslår jeg at du tester ved koble forbi ruteren direkte til terminalen Lenke til kommentar
Cyberstorm Skrevet 29. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2011 For bare litt over en måned siden satt jeg med samme maskinen og en Telenor 25/5 linje der jeg ikke hadde noen problemer whatsoever både med det ene eller det ander. Porter fikk jeg åpnet i routeren også. Jeg har nå satt IP'en min i DMZ i routeren, skrudd av QoS og åpnet porter til bl. annet WoW updater og launcher, uten at det er noen forskjell. Routeren min er satt opp med MAC for maskinene som kobles til, og har til og med lagt inn routerens MAC adresse her, uten forandringer. Jeg har prøvd 2 forskjellige routere nå, og sitter foreløpig på en DIR-655 router som jeg har brukt før på Lyse sitt nett uten problemer. Har også koblet meg direkte i hjemmesentralen uten hell her heller, får samme resultater. Via kundeservice fra Lyse, skal det ikke høre til å være noen problemer fra deres side, jeg har også opprettet en mer grundigere tråd tidligere under "Bredbånd og andre internett-tilkoblinger" her på forumet, uten å ha kommet frem til noen konklusjon: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1349430 Det er derfor jeg nå søker i denne kategorien i tilfelle det er noen lurere enn meg som kan komme opp med en genial løsning på det hele Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Da er ikke jeg den rette personen å kunne hjelpe deg , dessverre Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 er du 100% sikker på at du har rett driverne til ditt netkort? Det at du sette maskinen i DMZ og åpner porter, forteller meg at nettverk er ikke din sterke side. I stedet for noe avansert, så prøv det enkle først.. Lenke til kommentar
Cyberstorm Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 er du 100% sikker på at du har rett driverne til ditt netkort? Det at du sette maskinen i DMZ og åpner porter, forteller meg at nettverk er ikke din sterke side. I stedet for noe avansert, så prøv det enkle først.. Nettverkskortet mitt er integrert i hovedkortet på maskinen. Å si at nettverk ikke er min sterke side grunnet jeg har satt maskinen til å være i DMZ og åpne porter blir vel litt i drøyeste laget. Grunnen til at jeg har satt maskinen i DMZ er såre enkelt, for å teste om ting ordna seg (da maskinen skal være helt åpen og utsatt for alt i DMZ). Porter er prøvd åpnet pga. prøver jeg f. eks å laste noe opp til domenet mitt via FTP, får jeg rundt 8-9kb/s, da jeg kan peake på over 3MB/s. Det samme gjelder for såvidt sider på nettet man kan lagre filer på, f. eks. www.speedyshare.net. Når det kommer til nettverkskortet, har jeg nettopp formatert maskinen med en dvd fra leverandøren, en slags type quick-restore ting. Har i tillegg til dette oppdatert driverne manuelt til nettverkskortet, uten noen forandringer. Du kan såklart ha rett i at det kan være det integrerte nettverkskortet, men som jeg nevnte tidligere, er det ikke lenger enn 1 mnd siden jeg satt med samme maskinen på en Telenor linje uten problemer i det hele tatt Har også prøvd å skifte ut TP kabel for å se om det kunne være noe defekter på den, uten hell. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Kanskje det kan være en ide og teste ut dette programmet: http://www.dinside.no/872082/netbalancer-full-kontroll-paa-nettrafikken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå