altairz Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Hei! Har visst lenge vært et problem dette, men er det funnet en ordntlig løsning? Ser en som har funnet en løsning på det her: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1703260 De fant aMSN i "menu editor" og skrev inn komandoen "LANG="nb_NO.UTF-8" amsn" men gjelder dette bare for Ubuntu? Har Mandriva 2010.2 gnome selv. Kan jeg også gjøre dette? isåfall, hvordan? Eller er det en annen måte å fikse dette på? Lenke til kommentar
D3f4u17 Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Du kjører kommandoen ved hjelp av en terminal-emulator. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Det burde kun være nødvendig å tilpasse oppstarten av amsn dersom locale innstillingene ikke står til "norsk" (nb_NO.UTF-8, evt. nn_NO.UTF-8 for nynorsk). For å sjekke dette, åpne Konsole eller Terminal og skriv: locale Men løsningen du refererer til (LANG="nb_NO.UTF-8" amsn) er ikke spesifikk for Ubuntu, men framgangsmåten kan være det (jeg kjenner ikke til verken Ubuntu eller Mandriva). Evt. så kan du starte amsn fra Konsole/Terminal: LANG="nb_NO.UTF-8" amsn & Lenke til kommentar
altairz Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Det burde kun være nødvendig å tilpasse oppstarten av amsn dersom locale innstillingene ikke står til "norsk" (nb_NO.UTF-8, evt. nn_NO.UTF-8 for nynorsk). For å sjekke dette, åpne Konsole eller Terminal og skriv: locale Men løsningen du refererer til (LANG="nb_NO.UTF-8" amsn) er ikke spesifikk for Ubuntu, men framgangsmåten kan være det (jeg kjenner ikke til verken Ubuntu eller Mandriva). Evt. så kan du starte amsn fra Konsole/Terminal: LANG="nb_NO.UTF-8" amsn & Alt var satt til "nb_NO.UTF8". Utenom "LC_ALL". Der stod det bare "LC_ALL=", men ingenting mer. Kan det ha noe å si? Det fungerer når jeg skriver komandoen i terminalen, men litt tungvint å gjøre det hver gang Lenke til kommentar
altairz Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Det burde kun være nødvendig å tilpasse oppstarten av amsn dersom locale innstillingene ikke står til "norsk" (nb_NO.UTF-8, evt. nn_NO.UTF-8 for nynorsk). For å sjekke dette, åpne Konsole eller Terminal og skriv: locale Men løsningen du refererer til (LANG="nb_NO.UTF-8" amsn) er ikke spesifikk for Ubuntu, men framgangsmåten kan være det (jeg kjenner ikke til verken Ubuntu eller Mandriva). Evt. så kan du starte amsn fra Konsole/Terminal: LANG="nb_NO.UTF-8" amsn & Alt var satt til "nb_NO.UTF8". Utenom "LC_ALL". Der stod det bare "LC_ALL=", men ingenting mer. Kan det ha noe å si? Det fungerer når jeg skriver komandoen i terminalen, men litt tungvint å gjøre det hver gang Har fått fikset det nå http://forum.mandriva.com/no/viewtopic.php?f=128&t=133662&p=839220#p839220 Se på innlegget der fra "viking60", så får man svar på hvordan det gjøres i gnome og KDE. (Gjelder for Mandriva) For Ubuntu brukere er det bare å se linken jeg sendte først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå