Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Syns det er bra at noen står imot RIAA!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PÅ tide...

men det er jo alltid sånn, ingentig skjer før de store selskapene gjør noe.

Hvis microsoft hadde hengt seg med på beskytting av oss uskyldige brukere av prog som kazaa så hadde dette vært over det nå. RIAA hadde gått "bye bye" og verden hadde vært ett bedre sted for oss alle. Men microsoft taper jo selv en god del på piratkopiering så det skjer nok ikke!

Lenke til kommentar

Utrolig bra av Pac Bell dette her :woot:

Windows er sikkert et av de selskapene som taper mest på piratkopiering. En stor prosent av dagens hjemmepc brukere (under 20 år) har en priatkopi av Windows (98/98se/me/2000/XP).

Tviler at Windows vil gjøre noe i denne saken.

:yes:

supert håper bredbåns leverandørene i Norge gjør dette når RIAA kommer til Norge

:woot:

:yes: ,men RIAA har kun makt i USA, det vil vel heller være europeiske selskaper som begynner her.

Lenke til kommentar

Men microsoft taper jo selv en god del på piratkopiering så det skjer nok ikke!

Har det seg også slik at det er pga all piratkopieringen av MS er så store som de er. Er nok en del millioner som ikke hadde hatt MS produkter hvis det ikke var for all piratkopieringen, og slikt ser bra ut på tester av hva slags produkter som er størst etc.

Lenke til kommentar
Windows er sikkert et av de selskapene som taper mest på piratkopiering. En stor prosent av dagens hjemmepc brukere (under 20 år) har en priatkopi av Windows (98/98se/me/2000/XP).

Selskapet heter Microsoft, og jeg vil påstå at de i løpet av sin historie faktisk har tjent på piratkopiering. Piratkopiering har mye av "æren" for at Microsoft har en så stor markedsandel som de i dag har. Om de taper på det i dag, nå når den store markedsandelen er oppnådd, er en annen sak. Skulle derimot piratkopiering av Windows bli umulig, ville jeg tro at GNU/Linux og andre gratis-OSer ville merke en markant økning i markedsandel pga. dette. Som du sier har en stor prosent av dagens hjemme-PC-brukere under 20 år en piratkopiert versjon av Windows. Skulle disse plutselig måtte betale for produktene, ville vi nok se at mange av dem gikk over til GNU/Linux.

Jeg sier ikke med dette at jeg er for piratkopiering, forresten, så absolutt ikke.

Lenke til kommentar

Selskapet heter Microsoft, og jeg vil påstå at de i løpet av sin historie faktisk har tjent på piratkopiering. Piratkopiering har mye av "æren" for at Microsoft har en så stor markedsandel som de i dag har. Om de taper på det i dag, nå når den store markedsandelen er oppnådd, er en annen sak. Skulle derimot piratkopiering av Windows bli umulig, ville jeg tro at GNU/Linux og andre gratis-OSer ville merke en markant økning i markedsandel pga. dette. Som du sier har en stor prosent av dagens hjemme-PC-brukere under 20 år en piratkopiert versjon av Windows. Skulle disse plutselig måtte betale for produktene, ville vi nok se at mange av dem gikk over til GNU/Linux.

Jeg sier ikke med dette at jeg er for piratkopiering, forresten, så absolutt ikke.

Er helt enig i dette her, Bill Gates er en av verdens mektigste foretningsmenn (nr 2 ifølge ITavisen.no ), han ville nok ikke blitt det hvis ikke det var for at så mange brukte produktene hans selskap produserer. Han ville nok miste mye av sin makt hvis piratkopiering ble umulig.

Lenke til kommentar

hva skal man med ADSL/bredbånd hvis man ikke kan laste ned.

Hvis man bare skal lese vg og surfe litt på nettet så holder det i lange baner med isdn.

Så hvis Adsl/bredbånd leverandør X plutselig gav ut identiteter til ip-er så tror jeg ikke de ville fått store flommer av nye kunder. Så jeg mener de ville tape stort på og gjøre det.

Lenke til kommentar

Hvis man bare skal lese vg og surfe litt på nettet så holder det i lange baner med isdn.

Så hvis Adsl/bredbånd leverandør X plutselig gav ut identiteter til ip-er så tror jeg ikke de ville fått store flommer av nye kunder. Så jeg mener de ville tape stort på og gjøre det.

Vi Linux-geeker har mye gratis å laste ned vi, så vi vil gjerne ha bredbånd uansett... :wink:

Lenke til kommentar

Jaja, dere linux brukere har vel nok problemer allerede med det selskapet som saksøker etter sourcekoden.. :lol:

Forresten, er det mulig å laste ned hele windows XP med en fungerende serial osv?? det visste jeg ikke.. Men da slipper jeg vertfall å kjøpe meg XP med den nye pc'en min! :wink:

Lenke til kommentar

snakk for deg selv, jeg sitter faktisk her med isdn. Og å lese vg og surfe på andre ting samtidig er umulig, hver for seg er det også en ganske trist opplevelse(lenge siden websider bare var på 50kb).

Problemet er at for generellt er dumme, når folk fortsatt kjøper ADSL med 1GB begrensning så er det sikkert nok som er dumme nok til å gå til en internettlevrandør som ikke bryr seg om personvernet til kunden også.

Lenke til kommentar

Alle bredbånds leverandører bør tenke på å stå sammen mot RIAA, hvis alle oss data nerder, ikke får laste ned noe lenger trenger vi søren meg ikke no heavy linjer heller. Da vil bredbåns leverandørene merke det på pelsen tenker jeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...