oddwar Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Hei Datamaskinen min gikk i stykker forrige helg (skjermen knuste.)(ja, jeg hadde fest ) så da kjøpte jeg en ny, brukt en som jeg fant på finn.no.. er snakk om bærbar data her: Den nye (HP comaq nx6324) jeg kjøpte er en lignende som den gamle (hp compaq 6715b) så lurer på om det går an å få bytta om harddiskene på noe vis slik at jeg får igjen alle de gamle tingene og instillingene, i stedet for "å starte på nytt" liksom? Prøvde nemmelig og gjøre det, men da kom jeg ikke lengre enn til at skjermen ble svart like før den skulle gå inn i "windows ladder" eller hva det heter ;-p Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Paragon Hard Disk Manager 2011 Suite ($50) har en 'P2P Adjust OS'-funksjon som skal kunne hjelpe deg med å flytte en harddisk med OS på fra en maskin til en annen. (P2P står for Physical-to-physical.) Den vil kunne hjelpe deg med å få lagt inn de driverne som mangler for at OS'et skal starte opp på den nye maskinen. Jeg har ikke prøvd dette selv; jeg refererer kun det som står i brukermanualen. Paragon har en 30-dagers prøveversjon, men såvidt jeg forstår kan du ikke bruke den til dette - du må nemlig starte programmet fra en bootbar CD, og dette er ikke inkludert i prøveversjonen. Kanskje noen andre vet om andre verktøy ... Ellers vil det beste være å installere OS'et og programmene på nytt på den nye maskinen, og så kan du bruke 'Files and Settings Transfer Wizard' (eller hva det nå heter) til å overføre settings og filer fra den gamle til den nye etterpå. Laplink har forresten et program som heter PC Mover som du kanskje kan bruke også. Da må du installere OS'et på den nye maskinen, men PC Mover flytter både programmer og filer over fra den gamle. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Har gjort noe slikt flere ganger med XP. Brukte da Repair Install funksjon. Det krever bare at man har en Microsoft Windows CD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå