Gå til innhold

overklokke 965NE til 3.8 med h50?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min 965 stoppet før 3,8 GHz faktisk ved bruk av turbo modusen. Måtte kjøre alt manuelt i bios for å nå 3,92 som var max for min cpu. Hadde samme kjøler som deg.

Ja det er relativt trygt å overklokke, faktisk skal du gå inn for å ødelegge prosessoren for å klare det. Bruk coretemp til å måle temperaturen med samtidig som du kjører prime95 på prosessoren. Hold deg under 65 grader :)

Endret av branick
Lenke til kommentar

Min 965 stoppet før 3,8 GHz faktisk ved bruk av turbo modusen. Måtte kjøre alt manuelt i bios for å nå 3,92 som var max for min cpu. Hadde samme kjøler som deg.

Ja det er relativt trygt å overklokke, faktisk skal du gå inn for å ødelegge prosessoren for å klare det. Bruk coretemp til å måle temperaturen med samtidig som du kjører prime95 på prosessoren. Hold deg under 65 grader :)

jeg kan nå 4.8GHz med turbo-v står det, u jelly? :tease:

eddit: jeg hadde problem med instant blue screen i sta men dette fikset jeg etter litt gogleing. viste seg at jeg ikke hadde stilt på volten til cpuen bare klokka den til 3.8ghz ><

så jeg stilte på volten og klokket til 3.85ghz. det ser ut til og funke fint intil videre core temp funker ikke viser: 0'C?

kjører prime95 nå. ingen errors er kommet ennå jeg skal ta en print screen og legge ut her så du/dere kan si ifra vist jeg har gjort noe dumt/farlig. :)

Editt: skriveleif

Endret av supercz
Lenke til kommentar

har nå kjørt prime95 i 2timer og ligger på 53grader celsius. tempraturen i huset er ca 22-25grader celsius.

hørest dette bra ut?

editt: har cpu frequency noe og si burde jeg justere den opp?

jeg har den på 220mhz nå vil den påvirke ytelsen til cpu'n vist den står så lavt?

har nå lasta ned speed fan som viser cpu temp ligger på 52-54c på max load

post-214895-0-21012400-1309385850_thumb.jpg

Endret av supercz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...