carpsdi Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Hei! For litt over et halvt år siden veide jeg rutinelig rundt 95kg. Nå til dags veier jeg rutinelig 75kg (altså jeg har slanket meg godt). Men problemet er da, at liksom selveste "fettet" bare har fjernet seg litt rundt låret og hodet. Jeg vil selv si at jeg ikke har for tiden "manboobs", men jeg har hatt, så nå er det bittebittelitt fett, og litt hud der som formes til en "pupp". Hvordan kan man fjerne dette? Er nok litt så fett som fyller ut huden som har blitt til. Det andre problemet er selveste magen. Eller nedre mageområdet, fra låret til under ribbeina. Det er en klump, som på en måte ikke passer til resten av kroppen, som en ballong, som ikke hører til. Hvordan kan man fjerne dette? Så da er det det, hvordan kan jeg fjerne disse to problemene jeg har lettest mulig? Jeg tar imot alle tips, og bruker det som er mest brukt, og det som ser mest nøyaktig og fungerende ut Takker og håper spent på svar! Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 (endret) Det går desverre ikke an å punktforbrenne. Altså må du slanke hele kroppen for å få vekk fettet. I tillegg vil det ikke være dumt å trene aktuelle muskler for å få strammet opp problemområdene. Endret 29. juni 2011 av SKT Lenke til kommentar
carpsdi Skrevet 29. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2011 Det går desverre ikke an å punktforbrenne. Altså må du slanke hele kroppen for å få vekk fettet. I tillegg vil det ikke være dumt å trene aktuelle muskler for å få strammet opp problemområdene. Så klart har jeg ikke tenkt å ha det vekk på 1 dag. Tenkte heller noe jeg kan prøve, som kanskje man må bruke 3-6mnd for å i det minste se en liten forskjell iallefall. Men det med å trene muskler for å få strammet rundt "manboobsa" hørtes ut som en god idé, hvilke forslag har du? Men å trene muskler rundt selveste magen/der hvor "sixpacken" ligger vil bare få magen til å se større ut da jeg har fett over der, og ikke løshud. Da packen dytter opp magen mere, vil jo så klart ha sixpack, men helst etter jeg har klart å fjerne fettet. Så, noen idéer på å fjerne fett? Noen treninger? Sier med en gang neitakk til situps o.l som crunch. For å få det klart! Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Vet ikke hvor du fikk for deg at jeg trodde du ville gjøre dette på 1 dag. Det jeg mente var at du ikke kun kan trene vekk fettet på magen. For å bli kvitt fett er det kun én ting som gjelder. Forbrenne mer kalorier enn du får i deg. Det som er avgjørende for forbrenningen er aktivitetsnivå, muskelmasse og matvaner. Altså kan du bare fortsette på samme måten som da du gikk ned fra 95 kg til 75 kg. Det funket jo! Som du også ser vil du kunne øke forbrenningen din ved å få større muskelmasse, så det å trene magemusklene vil ikke være bortkastet. Når det kommer til treningsmetoder for å forbrenne fett er det "kondis"-trening som er mest vanlig. Du kan jogge, sykle, svømme osv. Målet er å få opp pulsen. Lenke til kommentar
carpsdi Skrevet 29. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2011 Altså kan du bare fortsette på samme måten som da du gikk ned fra 95 kg til 75 kg. Det funket jo! Jepp det funket! Men nå funker det ikke lenger.. Spiste bare ikke like mye som jeg gjorde før.. hehe, var et matvrak. Når det kommer til treningsmetoder for å forbrenne fett er det "kondis"-trening som er mest vanlig. Du kan jogge, sykle, svømme osv. Målet er å få opp pulsen. Kondistrening har jeg hørt funke! Men vil det også stramme huden sånn at huden ikke blir hengene og stygg etter fettet, eller vil det kun fjerne fett, sånn at jeg må trene styrke? Forresten, hva hjelper mot de gamle men faste "manboobsa" mine? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 (endret) Jeg har desverre ingen erfaring når det kommer til å få strammet opp huden. Det jeg mente med stramme opp var musklene under huden. Altså; kondistrening for fettet, og styrketrening for muskler. Den overflødige huden må noen andre svare deg på. Endret 29. juni 2011 av SKT Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Kortsett er ett annet alterantiv. Just saying.. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Først og fremst gratulerer med en imponerende vektreduksjon! Du skriver ikke hvor gammel du er, men jeg antar at du er relativt ung. Da er huden fortsatt ganske elastisk, men etter et såpass omfattende vektrtap vil det ta litt tid før den trekker seg helt sammen igjen. Hvis det ikke forsvinner etter en god stund kan det være aktuelt å operere det bort, men jeg tror det ikke skal være nødvendig. Når det gjelder magefett er det en kombinasjon av utholdenhetstrening og styrketrening som gjelder, men det har jo vært sagt allerede. Lenke til kommentar
carpsdi Skrevet 1. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2011 Takktakk! Jeg er 15 år. Men jeg er allerede 180, og har vært det i en lang stund nå, så tviler på at jeg kommer til å vokse noe spesielt mer.. Bad timing på å endelig satse på å slanke seg haha. Jeg vil nok ikke operere det bort, det er ikke at jeg har brukt størrelse 10xl i klær, men derimot bare xl-xxl. Nå s-l. Men ok, hva er bra muskeltrening for bryst og mage områder da? Som sagt, vil jeg helst ikke gjøre situps og crunches! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå