Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Godt skrevet bøker som kan hjelpe til med å løfte det Norske språk?

Anbefalte innlegg

Sherlock Holmes er det du bør lese hvis du vil lese engelsk. Det er ikke bare short stories. Det er 4 bøker og 56 short-stories, og alle er lesverdige. Med andre ord trenger du ikke å være bekymret for å gå tom for materiale.

På toppen av dette er det lettleselig, krim og veldig underholdende. Ikke tolk lettleselig som dårlig skrevet forresten, for det er også meget bra skrevet.

Kan anbefale Sherlock Holmes til alle som liker krim, både på norsk og engelsk. Geni-detektiv og hans partner løser mysterier i og i rundt London i perioden 1880-1914.

Finnes det en mer interessant setting enn London noen tiår før første verdenskrig? Jeg tviler.(kanskje derfor jeg elsker Sherlock Holmes universet også)

EDIT: Ringenes Herre bøkene ville jeg bare anbefalt for spesielt interesserte. Enten så liker man fantasy sjangeren eller så liker man den ikke. Kan si at det blir alt for kjedelig for meg.

Endret av Tensai
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sherlock Holmes er det du bør lese hvis du vil lese engelsk. Det er ikke bare short stories. Det er 4 bøker og 56 short-stories, og alle er lesverdige. Med andre ord trenger du ikke å være bekymret for å gå tom for materiale.

På toppen av dette er det lettleselig, krim og veldig underholdende. Ikke tolk lettleselig som dårlig skrevet forresten, for det er også meget bra skrevet.

Kan anbefale Sherlock Holmes til alle som liker krim, både på norsk og engelsk. Geni-detektiv og hans partner løser mysterier i og i rundt London i perioden 1880-1914.

Finnes det en mer interessant setting enn London noen tiår før første verdenskrig? Jeg tviler.(kanskje derfor jeg elsker Sherlock Holmes universet også)

EDIT: Ringenes Herre bøkene ville jeg bare anbefalt for spesielt interesserte. Enten så liker man fantasy sjangeren eller så liker man den ikke. Kan si at det blir alt for kjedelig for meg.

Jeg liker krim sjangern! Oi det høres spenndene ut ! Sherloc Holmes :) Har du en spessielt anbefalt krim bok fra han? navn på boka?

Takk for ett nyttig innlegg :roll:

Lenke til kommentar

http://en.wikipedia.org/wiki/Sherlock_Holmes#The_original_stories

A study in scarlet var den første boken som kom i serien og det er her karakterene blir introdusert, derfor ville jeg definitivt startet med den. Etter det ville jeg kanskje fulgt med de to neste bøkene som de står i listen linket over.

Personlig likte jeg de korte historiene best. disse bøkene bør leses etter hvordan de er listet opp på wikipedia siden jeg linket til. Husker jeg rett så er det ihvertfall spesielt viktig å lese "The Memoirs of Sherlock Holmes" før "The Return of Sherlock Holmes".

Hvis man ønsker en smakebit av disse historiene så finnes hele Sherlock Holmes serien på lydbok rundt omkring på nettet. Bare for å tipse om det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...