IceBlitz Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) ......... Endret 8. juli 2011 av Tussi18 Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Å nei... har alltid brukt akam sin produktguide fremfor de andre nettopp pga den er av den gamle typen, som faktsk virker og kan brukes... jaja, var bra så lenge det varte. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) @Tussi18 Lista som du får på prisguide.no inneholder både rent hus og hus med kitoptikk eller annen optikk. Lista på prisjakt inneholder kun hus. Bruker du alternativene på prisjakt.no så får du også opp de som selges med optikk. Ta du med de to kitlaternativene får du opp mer eller mindre identiske butikker og priser. Dvs. det er tre butikker som selger bare huset om man ønsker dette. Det er 8 butikker som selger hus + 14-140 (ingen har det på lager) og 9 som selger hus + 14-42 (hvorav 1 butikk har på lager). Jeg foretrekker klart varianten hvor jeg faktisk kan velge variantene så enkelt som her. Prisguide.no er faktisk feil på lager når det gjelder Jernia, og FotoVideo har faktisk et hus uten optikk på lager. Så det eneste du faktisk klarte å overbevise meg om er at du ikke har prøvd prisjakt.no særlig mye. Du tabbet deg således ut etter min mening. Ellers så er vi bare uenige om hva som fungerer bra. Men uansett hvor mye jeg prøver å søke på Lenovo T420/420s så finnes de ikke på prisguide.no. Samme gjelder ProBook sine nyere modeller. Og da blir det ubrukelig for min del - jeg skal være sikker på at jeg finner de nyeste produktene. Edit: Prisguide.no, Akam, tek.no er alle del (eid av) en kommersiell aktør. Kommersielle aktører straffes dersom de ikke leverer gode nok varer/tjenester. Derfor ser jeg heller ingen grunn til å unnskylde de for mangler og har heller ingen lojalitet. @fable: Da liker du garantert ikke de to feila jeg klarte å finne vedrørende GH2 - dvs jeg har i uten å lete spesielt funnet 3 stk med feil lagerstatus. Og produkter skal ikke mangle, de skal være tilstede så fort de er tilgjengelige for bestilling i en butikk. Klarer man ikke dette så har man alt feilet. Endret 30. juni 2011 av Bolson Lenke til kommentar
Fable Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 @ Bolson Du ser uansett hva som er billigst av både med og uten kit - hvilket har sine fordeler. Jeg ser ditt synspunkt om egne produkter avhengig av kit, men det spørs litt. Hvis noen kjører et supertilbud m/kit som er billigere enn den uten kit så er det plutselig en ulempe å ha det slik du ønsker det. Så det har både fordeler og bakdeler. Du kan uansett få veldig grei oversikt over prisforskjellene mellom m/u kit på samme kamera. Det kan være at akkurat for kamerahus så vil aldri et kamera m/kit være billigere og da er vi tjent med å sette opp 2 produkter (m/u kit). Men i mange andre kategorier er vi ikke det - fordi man noen ganger får ganske kraftige tilbud! Feil lagerstatus har jeg beskrevet tidligere hvorfor forekommer. Som nevnt når det gjelder produktene så sa jeg at vi har mangler - og vi jobber med de. Synes uansett det er utrolig fint å få en debatt på dette! Jeg har bare ønske om å gjøre Prisguide best mulig - og hvis jeg kan få Bolson til å like nye Prisguide så er mye gjort! Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) ..... Endret 8. juli 2011 av Tussi18 Lenke til kommentar
CavemaNz Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Må si meg helt enig med Bolson her. Jeg var en flittig bruker av gamle prisguide, men per dags dato er prisjakt.no milevis foran i mine øyne. Oppbygningen av produktene og måten å søke på kameraer med kit er mye mer logisk bygget opp, bare som et eksempel. Skal innrømme at jeg ikke har brukt prisguiden mye etter at prisjakt kom til Norge, men jeg ser ikke noe poeng iom at den fungerer så bra som den gjør. Jeg har heller ingen motivasjon for å like den ene bedre enn den andre, bare det at v2 av prisguiden var så utrolig elendig når den kom at jeg brukte den gamle siden det ikke var noen bedre alternativer på markedet akkurat da. Dessuten, prisvarslingen til Prisguiden er totalt ubrukelig så lenge alle versjoner av kitobjektiv + hus er kategorisert sammen. For å fortsette eksempelet tussi dro opp her med Panasonic GH2: Hvis jeg setter opp varsling på Prisguide at jeg vil varsles om prisen synker under 6300 kr (laveste pris på kun hus er 6490 pdd), så vil jeg ikke få en eneste melding om f.eks kit med 14-140 linse (11600 kr) kommer på superkampanje et eller annet sted på nettet siden den sannsynligvis ville kostet 7990 kr (eksempel). Dette fanger prisjakt.no 100 ganger bedre ved at du kan tune prisvarslinger basert på kun hus og forskjellige objektiv. Endret 30. juni 2011 av CavemaNz Lenke til kommentar
amund Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Objektiv: Samyang 85/1,4 for Canon har feil status - den oppgis som ikke tilgjengelig når faktisk Japanfoto har 1 - 10 stk inne. Takk for tipset! Jeg har rettet opp dette nå. Her hadde vi antatt at varelinjen ville inneholde "aspherical" da vi la inn produktet, men det viser seg at butikkene ikke har brukt dette i sine beskrivelser. Her er prisene til Japan Photo og FotoKnudsen: https://prisguiden.no/produkt/samyang-85mm-f14-aspherical-if-for-canon-146714 Bærbare datamaskiner: Om man søker på 12 - 14'' og skjermoppløsning 1440x900 + 1600x900 så mangler nesten alt av nyere produkter, som f.eks Lenovo T420s, T420, HP Probook etc. Vi jobber for fullt med å legge inn disse produktene og alt dette skal være på plass i løpet av en uke. Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) I gammel versjon kunne jeg under systemkamera søke på alle, speilrefleks og ikke speilrefleks. Her kan jeg bare søke på alle eller speilrefleks, for å finne speilløse må jeg hake av for alle speilløse fatninger - litt mer tungvint. Eller har dere gjemt "ikke speilrefleks" opsjonen et sted? Edit: Dessuten vil jeg ha en opsjon for forumet slik at den enkelte bruker kan velge hvilket tallsystem eget anntall innlegg skal vises i. Men det er kanksje et annet bord... Endret 30. juni 2011 av seriksen Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) I gammel versjon kunne jeg under systemkamera søke på alle, speilrefleks og ikke speilrefleks. Her kan jeg bare søke på alle eller speilrefleks, for å finne speilløse må jeg hake av for alle speilløse fatninger - litt mer tungvint. Klikk to ganger på ruten ved Speilrefleks, slik at det røde krysset kommer til syne = ikke speilrefleks. =54&sort=popularity&order=desc&detailId[]=2362%280%29&pg-q=&price_min=&price_max="]Linky Endret 30. juni 2011 av Aetius Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Klikk to ganger på ruten ved Speilrefleks, slik at det røde krysset kommer til syne = ikke speilrefleks. Takk, det virket, men litt originalt. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Tja, men det gir deg mange muligheter også. Du kan f.eks søke etter et speilrefleks som har fokusmotor i huset, men ikke har gps eller vridbar skjerm. Om du er skikkelig rar kan du også søke etter et speilløst kamera som ikke er fuktsikkert, ikke har bildestabilisator på brikken, ikke har vridbar skjerm, og heller ikke har gps. Du vil neppe få noen treff, men du KAN søke etter det. Endret 30. juni 2011 av Aetius Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Om du er skikkelig rar kan du også søke etter et speilløst kamera som ikke er fuktsikkert, ikke har bildestabilisator på brikken, ikke har vridbar skjerm, og heller ikke har gps. Du vil neppe få noen treff, men du KAN søke etter det. Jeg fant 6 stk Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Om du er skikkelig rar kan du også søke etter et speilløst kamera som ikke er fuktsikkert, ikke har bildestabilisator på brikken, ikke har vridbar skjerm, og heller ikke har gps. Du vil neppe få noen treff, men du KAN søke etter det. Jeg fant 6 stk Jøsseball! See, prisguiden har peil. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Nei nå ble jeg nærmest litt forbannet. Hvordan kan folk si at prisguide er dårlig? Enkelte fjortiser kan virkelig ikke lese. Ingen sier at prisguiden er dårlig, vi sier at den nye er dårlig og det er den. Hvorfor kan jeg ikke bruke CMD + venstre-klikk for å få kjøp linken i en ny fane? Jeg kan fortsatt gjøre det på den gamle. Må bare si det om igjen, den nye suger BRUK DEN GAMLE: http://old.prisguide.no/ Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) ......... Endret 8. juli 2011 av Tussi18 Lenke til kommentar
Bananas32 Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Uff da! Det var det jeg har gruet meg til lenge. Hvorfor fikse noe som fungerer bra fra før. Har dere hørt utrykket; "Don't fix it if ain't broken". Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Uff da! Det var det jeg har gruet meg til lenge. Hvorfor fikse noe som fungerer bra fra før. Har dere hørt utrykket; "Don't fix it if ain't broken". Sårri, men den gamle prisguiden var til de grader broken. At brukerne kanskje ikke har merket det så mye, er utelukkende takket være flinke driftere. Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Åååh så det er det dere har vært opptatt med! Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Jeg vil ikke bruke gamle prisguide.no eller nye Jeg vil bruke AKAM sin gamle jeg Takker akam for og ha holdt ut med sin egen versjon lenge etter at hw,amobil og alle de andre bytta til prisguide.no Nå trenger jeg ikke ha prisguiden til akam på favoritt lista mi lenger for nå er det jo etto fetto om man bruker hw sin eller what ever, nå er jo alle dønn like Lenke til kommentar
kaian Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 (endret) Synes den nye begynner å bli ganske bra jeg, og den gamle har det opplagt vært endel problemer med ganske lenge. Den nye er forhåpentlig fortsatt ikke helt ferdig, for det er endel som kan gjøres for å få den mer brukervennlig, men det jeg leser tyder heller ikke på at man har tenkt å slutte å forbedre den, så det tror jeg skal bli enda bedre utover. Det virker som det er endel respons her som er mer basert på at folk generelt hater forandring Endret 2. juli 2011 av kaian 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg