vikkavikka Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 (endret) Ser på verdensveven at det skal være en oppskrift på å få bukt med dette problemet som har dukket opp ....... Windows Update maser om at jeg har 1-9 oppdateringer omatt og omatt ... og ingen av dem vil la seg innstallere ... jeg blir småsprø !!! Error codene er 641 og 80070641 ..... ser på utenlandske forum at dette er velkjent, men finner ikke disse feilkodene igjen på norske forum så jeg forsøker her .... Jeg kjører Vista 32-bit ... Her er en oppskrift: PROBLEMET MITT ER AT JEG HAR NORSK VERSJON OG HVA HETER DISSE KOMMANDOENE PÅ NORSK !! ??? How-to stop the Windows Installer service. If you are sure no installations or configurations, which rely on the Windows Installer, prior to updating you can try manually stopping the Windows Installer service, and then attempting Windows Update. If the error code persists after that the issue may be related to a corrupt or otherwise damaged Windows Installer. Stop the Windows Installer service and then use Windows Update… 1. Click Start, click All Programs, click Accessories, right-click Command Prompt, and select Run as Administrator. 2. At the Command Prompt window type the following, and press Enter: 3. net stop msiserver Note: This will effectively stop the Windows Installer service. This service will load-on-demand so manually stopping it does not adversely affect the computer. 4. Launch Windows Update, and then attempt to install the previously failed updates. Also download Windows Installer CleanUp Utility tool and check if issue persist. Description of the Windows Installer CleanUp Utility http://support.microsoft.com/kb/290301 For clean up and installation you can refer to the below mentioned link: http://support.microsoft.com/kb/923100 Endret 29. juni 2011 av vikkavikka Lenke til kommentar
vikkavikka Skrevet 29. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2011 ... har allerede forsøkt en oppskrift med endringer i apps user osv..... men det gav ingen uttelling ..... de 9 viktige oppdateringene vil ikke la seg innstallere ..... skal være noe med Windows Install iflg. "hjelpen" til Windows men hvorfor funker det ikke? Har også funnet frem til en "fixit" inne på windows sider for disse feilkodene, men de funker heller ikke .... Er jeg den eneste med dette problemet da ? Lenke til kommentar
rillto Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 (endret) Har du avinstalert alle NET framework versjonene og kjørt crapcleaner? Instaler dem på nytt og se om det hjelper. Last dem ned separert ikke via Windows update. Hvis du laster ned en gratis prøveversjon av Tune Up Utillity 2011 kan du fikse windows update problemer i den medfølgene toolboxen under fix and repair windows. Du kan også få en fullstendig fjerning av alt som har med NET framework å gjøre ved å avinstalere fra Tune up. http://www.tune-up.com Endret 29. juni 2011 av rillto Lenke til kommentar
vikkavikka Skrevet 29. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2011 (endret) Nei jeg har ikke forsøkt å avistallere noe ennå.... Har kjørt CCleaner for 3 dager siden og RegTweaker idag .... ser at i CCleaner så kan en avinstallere disse NETframeprogrammene .... ER DET EN LØSNING Å AVISTALLERE DISSE OG EVT. KJØRE INN IGJEN Windows install 4.5 ?? (og jeg er ikke noen racer på data .... bare så bruksanvisninger evt. er nøye forklart) Har etter det jeg har lest på div. forum de tre siste dagene forstått at dette problemet ligger i Windows Installer. Windows hadde en flott liten fixit-pakke som skulle løse "update"problemer, men jeg fikk jo ikke installert den på maskinen .... siden Installer har problemer... så du mener problemet med Installer blir løst ved å slette disse NET.Frame greiene ?? Endret 29. juni 2011 av vikkavikka Lenke til kommentar
vikkavikka Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Trenger fortsatt litt hjelp hvis noen kjenner til problemet .... hmmm...... Updateproblemet har vart ca. 2 uker nå ... før det hadde jeg problemer innimellom med BLÅSKJERM men jeg har ikke windows 7 .... jeg har vista med servicepack 2 ... (ser jeg)... og så slår nettforbindelsen fra min maskin til realtek-router seg av .. av seg selv innimellom ... da er fortsatt forbindelsen fra router til internett ok for andre her i huset.. ... tenkte kanskje dette kunne forklare noen der ute noe mer ... Endret 30. juni 2011 av vikkavikka Lenke til kommentar
vikkavikka Skrevet 1. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2011 (her prater jeg med meg selv ser jeg ......) NÅ har jeg fått slettet alle netframework programmer på maskinen min ! via RevoUninstaller. Og så forsøker jeg å laste opp fra windows sider windows installer 4.5 ... men det funker ikke... så da har jeg ingen installer mao.... ... hva gjør jeg?? Lenke til kommentar
branick Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Reinstallere må jo være enklere og raskere enn å knote frem og tilbake med forum, forsøk, forum, frustrasjon hele tiden? Lenke til kommentar
vikkavikka Skrevet 2. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2011 ... er livredd for å "miste" div. connections til webhotell (nettbutikk) og linker i manuelle knapper via Paypal.... (windows helper fjernet alle connections på disse knappene i hjelpsomhet for å øke ytelsen til maskinen min sist jeg aksepterte automatisk hjelp!!) og det har jeg heller ikke lyst til å få omigjen ... det er nemlig gratis å legge inn en og en paypalknapp og administrere disse "manuelt" ) Har heller ikke CD til all programvaren .... så kan ikke uten videre bruke cd til reinstallering heller for da er det vel noe som ikke kommuniserer etterpå ... men å tilbakestille maskina hadde vært greitt (har allerede tilbakestilt til FØR jeg slettet .NETframework filene) men kommer desverre ikke tilbake til 17.06.2011 som er datoen der installer sluttet å laste opp oppdateringene .... Vista gir meg kun mulighet til å tilbakestille til ca. 22.06.2011 og det blir ikke langt nok tilbake ... så jeg får fortsette å knote litt til før jeg må gi opp denne veien ... windows har jo laget en fixitpakke for dette problemet egentlig ... men det funker bare ikke ... Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Du kan prøve følgende, vær obs på at jeg har Windows 7, men framgangsmåten skal være lik for Vista. Åpne Windows Update, klikk på "Endre instillinger", deretter klikker på på den "drop-down" linjen som er der like under Viktige oppdateringer. Velg det siste alternativet, Aldri se etter oppdateringer. Klikk OK helt nederst på siden. Steng Windows update. Restart PCen i Sikker modus, dette gjør du med å trykke F8 som en gal like etter at POST er ferdig, men før Windows Vista begynner å laste. Bommer du, restart en gang til og prøv igjen. Når du er logget på Vista i Sikker modus, åpner du Windows Utforsker og finner en mappe som heter SoftwareDistribution. Slett alt som er i den mappen, men IKKE slett selve mappen, kun innholdet. Restart så PCen i normal modus, åpne Windows Update, klikk på Endre instillinger og velg i den "drop-down" linjen Installer oppdatering automatisk. Klikk Ok nederst på siden og gå tilbake til selve Windows Update siden. Windows Update bør da søke etter oppdatering igjen. Håper dette skal hjelpe deg litt. Lenke til kommentar
vikkavikka Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 Takk for at du forsøker å hjelpe til . Nå har jeg gjort det du foreslår her ... update kjører, laster og ser ut til å installere ... når prosessen er gått ferdig kommer feilmeldingene ... og de sier at Installer ikke er riktig installer eller noe slikt ... at Installer har fått et problem... Microsoft har laget en fixitpakke for disse installerproblemene ... men når jeg forsøker å kjøre "fixitpakka" så kommer jo også meldingen om at Installer ikke er riktig installert... Den ene av disse oppdateringene som ikke klarer å "etablere seg" er vedr .Netframe og teksten for oppdateringen sier den gjelder retting av en feil som kan føre til at noe/noen kan ta kontroll over maskinen .... Går det ann å gjøre noe i filsystemet for å få Installer til å akseptere forsøkene fra Update på å installere oppdateringene da? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Det virker som dette er et problem relatert til Windows Installer. Du kan prøve å installere Windows Installer 4.5 på nytt. Filen du skal ha heter Windows6.0-KB942288-v2-x86.msu som er den fjerde fra toppen. Kan ikke garantere at dette vil virke, men du kan prøve. Får du feil meldinger, skriv dem ned og post dem her, litt lettere å finne en løsning hvis vi vet hvilke feil meldinger du får. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå