Gå til innhold

Fortron/Source Epsilon 700W knittring

Anbefalte innlegg

Har hatt litt PC trøbbel i det siste, men idag skal jeg få fikset det, men når jeg startet PC'en nå(sekundet jeg starter den), så kommer det en knittrelyd på strømforsyningen(Fortron/Source Epsilon 700W). Jeg er klar over at vifte bråker veldig, men det er ikke den, og det er ikke noe som har settet seg fast. Jeg lurer på om jeg burde gjøre noe, burde jeg ikke bruke den eller er det ikke noe å tenke på? Har ingen aning hva det kan være. Den er 3 år gammel( 26-06.08, og er fra komplett) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=315686

Vil veldig gjerne ha et svar før jeg starter den opp igjen:)

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt lyder fra PSU (og elektronikk generelt) er ikke uvanlig. Kan være coil noise, det er helt ufarlig.

Men du bør rugge litt på nettkontakten, noen ganger kan det være dårlig kontakt her og det gnistrer litt. Bør i såfall bytte kabel.

Lenke til kommentar

skal ikke si helt sikkert hva jeg tror det er fra, har ikke åpnet ellerno, men det ser ut som det kommer fra trafoen. Vertfall sånn det høres ut når jeg tar øre inntil. Kan være jeg tar feil naturligvis, jeg bare er ikke sikker på om det er noe bra lyd:P

Men skal sette på senere når jeg får i CPU vifta så ser jeg om det gir seg eller hva som skjer:)

Takk for hjelp så langt!:)

Lenke til kommentar

For referanse - info om støy fra aktiv PFC. http://www.impactics.com/?FAQ:PSU_emits_noise

Nå lot jeg den stå litt å gå sånn, og vell, tror ikke det er det du henviser til. Denne gangen(og de andre) blinked alle lysesne(veldig raskt, som om de mast spenning et millisekund) i pcen, og tilslutt gikk sikkringen. Så lenge dataen er koblet til(med PSU på) slår den ut igjen, så hva kan det være?

Nå er den vell ødelagt, om PSU'en er gåen vil det si at hovedkortet ellerno også er det?

Garantien gikk ut for 3 dager siden så lyder ikke godt for broderen som skulle få den:/

Håper på raskt svar, takk!:)

EDIT: koblet utav al tillgang fra PSU til resten av deler, og det skjer forsatt. Trafoen gåen kanskje? Off,håper bare dette ikke går utover resten av delene siden garantien nettopp gikk ut:S

Endret av avona
Lenke til kommentar

Høres ut som den er defekt, ja. Men det er lite trolig at slik feil som tar sikringen påvirker resten av PCen.

Bra! Men du tror ikke Komplett vil gi noe nytt, siden det bare er 3 dager siden den gikk ut(forventer naturligvis ikke at du skal vite dette)? Forventer det ikke, men håper det:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...