desnake Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Vell dette er ett spørsmål om kompositt/phono kabler litt usikker på hvem av de jeg har og så jo på en sticky post her att det var forskjell. Jeg har i alle fall en liten svart/hvit tv av merket manor Til denne tv'n følger det med en minijack (tror ikke det er microjack) som er minijack i den ene enden og sånn som går til antenne/kabeltv i den andre enden. (den har jeg foresten rota bort men spørsmålet gjeldet ikke den) Jeg har forøvrig hatt planer om og sette oppe denne vesle svart/hvit monitoren til server som driver webserver og printserver i hjemmet. Det er historien her kommer det jeg lurer på: Jeg fant en gammel kabel som var til ett videokamera for å få videokamera på tvn. Minijack i den ene enden kompositt/phono i den andre. usikker på hvem men er ganske standard kabler som brukes til consoler dvd spillere osv osv. Men de ser jo sånn ut i enden altså hannkjønn. skulle gjerne hatt de kablene i hunnkjønn i steden. slik att jeg kan koble gul hvit rød hannkjønn fra servern og inn i gul hvit rød hunkjønn videre inn i minijacken også inn i tvn. Håper dere forstår hva jeg mener. Det jeg lurer på er om det mulig og koble av hannkjønnene og koble på hunnkjønn kontaker i steden. Vil dette fungere i det hele tatt i praktisk eller er kablene som hankjønn pluggene står på per i dag kun for hankjønn? Håper virkelig noen vet noe om dette da jeg ikke aner På forhånd tusen takk desnake Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Skal du koble sammen to hannkjønn så bruker du et skjøtestykke. http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=159123934 Lenke til kommentar
desnake Skrevet 29. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2011 Ja det kan jo funke tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå