Gå til innhold

[Løst] Spørsmål om kompositt/phono kabler

Anbefalte innlegg

Vell dette er ett spørsmål om kompositt/phono kabler litt usikker på hvem av de jeg har og så jo på en sticky post her att det var forskjell.

Jeg har i alle fall en liten svart/hvit tv av merket manor

P1147420b.jpg

Til denne tv'n følger det med en minijack (tror ikke det er microjack) som er minijack i den ene enden og sånn som går til antenne/kabeltv i den andre enden. (den har jeg foresten rota bort men spørsmålet gjeldet ikke den)

Jeg har forøvrig hatt planer om og sette oppe denne vesle svart/hvit monitoren til server som driver webserver og printserver i hjemmet.

Det er historien her kommer det jeg lurer på:

Jeg fant en gammel kabel som var til ett videokamera for å få videokamera på tvn.

Minijack i den ene enden kompositt/phono i den andre. usikker på hvem men er ganske standard kabler som brukes til consoler dvd spillere osv osv.

Men de ser jo sånn ut i enden

plastic-phono-plug-phono-plug-red-.jpg

altså hannkjønn.

skulle gjerne hatt de kablene i hunnkjønn i steden.

slik att jeg kan koble gul hvit rød hannkjønn fra servern og inn i gul hvit rød hunkjønn videre inn i minijacken også inn i tvn.

Håper dere forstår hva jeg mener.

Det jeg lurer på er om det mulig og koble av hannkjønnene og koble på hunnkjønn kontaker i steden. Vil dette fungere i det hele tatt i praktisk eller er kablene som hankjønn pluggene står på per i dag kun for hankjønn?

Håper virkelig noen vet noe om dette da jeg ikke aner :)

På forhånd tusen takk

desnake

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...