Gå til innhold

AC32.exe hvordan fjerner jeg det?

Anbefalte innlegg

Kanskje noen av dere har sett noen av mine poster tidligere om at den stasjonære data'n min ikke koblet seg til nett osv. vel jeg fant ut i går at jeg har fått Ac32.exe viruset, jeg har sett rundt om kring på nettet etter mulige måter å bli kvitt det på men ingen av dem viser hvordan man gjør det ordentlig :hmm: derfor lurer jeg på om noen av dere vet hvordan jeg kan bli kvitt det :) Jeg fikk pc'en av min bror og han har jo vært så smart og gikk blanke F i å installere et Anti-virus program så jeg lurte på om noen vet hvordan man gjør dette manuelt :)

Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får ikke tilgang til nett med pc'en pga. viruset, noen andre løsninger?

Tullprat. Du sitter jo her og poster på forumet. Til og med dobbeltposter.

For som kjent, ingen i år 2011 har tilgang til to maskiner.

...ooog kan laste ned linux på hvilken av dem h*n vil...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg får ikke tilgang til nett med pc'en pga. viruset, noen andre løsninger?

Tullprat. Du sitter jo her og poster på forumet. Til og med dobbeltposter.

Legg merke til at tidligere skriver jeg den stasjonære, hvis man bare har stasjonære pc'er i hus skriver man bare data'en ;-)

Jeg har en laptop og :p den jeg bruker nå!

til dere andre, jeg skal prøve dette med safemode, jeg var innpå den siden som viste hvordan man ble kvitt det, men skjønte det ikke :( jeg er super n00b på dette...

Lenke til kommentar

I første omgang ville jeg ha gått til en online-scan mens du er i safemod og tatt en scan med den.

Vær obs på IKKE stol på alle sidene der de hevder at de kan fjerne det, for var inne på 2 av disse sidene etter søk på fjerning av viruset i google og begge sidene er sider som produserer mer virus, trojanere osv til deg.

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Jepp, det er sleipe saker det der, sidene som kommer øverst når man googler etter "xxx-virus removal" er nesten alltid fulle av like skadelige spyware og adware programmer, med tilhørende falske "testimonies" om hvor fantastisk programmet er som skal fjerne ditt virus.

Så laster du ned i god tro, og blir sittende med faenskap som spammer ads på skjermen flere ganger om dagen og ikke vil forsvinne.

Gjerne lar de deg tro du har 323849328 infected files, men må kjøpe programmet for å "fikse" dem.

Derfor er det best å unngå programmer som skal fikse virusproblemer vanlige antivirus-programmer ikke finner, og finne løsningene som går på å fjerne ting i registry og slette filer selv.

Lenke til kommentar

Kanskje noen av dere har sett noen av mine poster tidligere om at den stasjonære data'n min ikke koblet seg til nett osv. e F i å installere et Anti-virus program så jeg lurte på om noen vet hvordan man gjør dette manuelt :)

Anyone?

:nei:

To ting her:

1. Ikke Internet tilgang. Hvorfor ikke?

2. Virus.

What to do:

Fiks internet tilgang, install AV-Software.

eller med din laptop brenn cd:

http://www.avira.com/en/support-download-avira-antivir-rescue-system

bot den andre PC med den, scan.

Lenke til kommentar

last ned linux

boot live cd

slett hele hardisken, lag ny mbr og partisjonèr

installèr windows på nytt igjen

100% true blue løsning

:roll:

Lulz. Du glemmte at stakkarn sikkert har en del data han vil ta med seg.

Med Ubuntu kan du lagre data fra en infisert PC uten fare for infeksjon av USB Medier, fordi Windows Malware funka ikke med Ubuntu.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet-t8fn5F

last ned linux

boot live cd

slett hele hardisken, lag ny mbr og partisjonèr

installèr windows på nytt igjen

100% true blue løsning

:roll:

Lulz. Du glemmte at stakkarn sikkert har en del data han vil ta med seg.

Med Ubuntu kan du lagre data fra en infisert PC uten fare for infeksjon av USB Medier, fordi Windows Malware funka ikke med Ubuntu.

tøvprat. Om du kopierer en infisert fil i ubuntu, er det fremdeles infisert uansett medium du lagrer den til. Der finnes massevis av antivirus til Linux også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...