daheri Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Hei, Jeg tenkte nå å selge min trofaste bærbare over de siste 2 år. Det er en Multicom Kunshan 570 laptop. Spesialbygget for meg til den nette pris av ca. 18000 kr. Hva er det mulig å få for denne i dag mon tro? Den fungerer jo helt ypperlig ennå. Selv til ganske tunge spill. Her er specsene: Multicom M570+ WUXGA INTEL P9500 320GB SATA 7200RPM 2.5" TRANSCEND 2GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz Multicom M570+ 9800M GT DVD Super Multi for bærbar PC, INTEL 2GB W/R PCIe Minicard Multicom Bluetooth til M570+ Windows Vista Home Premium 32-bit, engelsk INTEL WLAN 5300 full høyde 3x3 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 (endret) Verditapet er formidabelt, dessverre, da så og si alt i denne maskinen er utdatert. Sånn er det med laptoper, og spesiellt de som var i toppskiktet av ytelse for 2-3 år siden. Man kan få helt nye maskiner, med moderne prosessor, like bra eller bedre spillytelse, og med Win 7, for rundt 5000,- i dag. Jeg tror jeg ville ha vært fornøyd dersom noen hadde vært villig til å gi 4000,- for den .... svært fornøyd. I tillegg - dersom du kjøpte denne for 2 år siden, så kjøpte du en laptop som allerede da var utdatert, både på prosessor- og skjermkortsiden. For 2 år siden hadde Core i3/5/7 kommet, og 9800GT var erstattet av langt sterkere skjermkort. Hardware'n i maskinen din er egentlig 3-4 år gammelt, og det gjør ikke saken bedre. En Kunshan W860 eller W870, som da var i salg, ville ha holdt seg en del bedre. Den ville ha hatt hardware som var bare 1 generasjon utdatert, for å si det sånn, mens din har hardware som er minst 2 generasjoner gammel. Endret 29. juni 2011 av thomit Lenke til kommentar
daheri Skrevet 29. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2011 Det var jo synd å høre. Men sånn er livet. Er du sikker på at denne var utdatert for 2 år siden? Jeg mener nemlig bestemt at jeg sjekket opp at spesielt skjermkortet var helt tipp topp nytt da. Tror jeg husker at 9800M kortet akkurat var kommet på markedet da jeg kjøpte min. Aha, nei vent du. Jeg kjøpte den jo sommeren 2008. Det er jo faktisk 3 år siden Lenke til kommentar
thomit Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Det høres riktigere ut ja. For 2 år siden hadde GTX 260M og GTX 280M kommet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå