Gutten fra eventyret Skrevet 29. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2011 Det er fascinerende å se hvor fort du er på banen når det kommer frem informasjon som ikke samsvarer med de påtvungede fortellingene fra andre verdenskrig. Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 29. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2011 Eller med andre ord du vet at du ikke kan få meg konvertert til den "rette tro". Haha. Underholdningsverdi du liksom, er vel pengene det går på. For som vi alle vet så er Holocaust big business. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg har egentlig trukket samme konklusjon som Bidalaka for lenge siden, men jeg ser på det som mitt ansvar å i det minste stille spørsmål ved det som sies slik at mennesker som er litt dårligere til å tenke kritisk blir dratt inn i det. Det handler også om å diskutere for diskusjonens skyld. Jeg er åpen for nye ting, men de må selvsagt bevises. Eller, de må i det minste sannsynliggjøres.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Om dykk oppfattar nokre innlegg som trolling så rapporter dei eller la være å svare. Ved å svare lar du den eller dei som provoserer få akkurat det dei vil. Personangrep er ikkje tillatt, nokre innlegg er fjerna. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Vi snakker om en massakre 3. september 1939? Nå er det riktignok korrekt at det først var 3. september de allierte erklærte Tyskland krig, men invasjonen av Polen begynte 1. september. Altså skal en massakre som skjedde to dager etter krigsutbruddet ha vært årsaken til krigen? Videoen henviser til NVKD. Jeg antar vi snakker om NKVD, forgjengeren for KGB. Først og fremst blir det morsomt å påstå at NKVD-tropper opererte i Danzig 3. september og drepte tyskere, siden Ribbentrop og Molotov ikke alt for lenge i forveien undertegnet ikke-angrepspakten. Der de forøvrig delte Polen i to med en rød blyant på et kart. Det var ikke før 17. september den sovjetiske hæren invaderte Polen. Og da de møtte Wehrmacht på de på forhånd avtalte grensene var det god stemning mellom to arméne. Ellers overrasker det meg at du ikke trekker frem det polske angrepet på en tysk radiostasjon ved Gleiwitz, brukt av Hitler som casus belli. Angrepet som ble arrangert av Reinhard Heydrich, der noen fanger fra en konsentrasjonsleir ble ikledd polske uniformer og etterlatt skutt på "åstedet". Den andre verdenskrigen ble startet av Adolf Hitler da han lot Wehrmacht gjennomføre hans egne ordre om å invadere Polen 1. september 1939. 3 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Er det bare meg, eller skylder folk på jødene _her også?_ T_T Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Neida, det er ikke bare deg. Jeg mistenker at en vaskeautomat på en bensinstasjon i Bamle som skader lakken på bilene den vasker ville kunne relateres til jødenes skjulte makt i samfunnet vårt. Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 10. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2011 Vi snakker om en massakre 3. september 1939? Nå er det riktignok korrekt at det først var 3. september de allierte erklærte Tyskland krig, men invasjonen av Polen begynte 1. september. Altså skal en massakre som skjedde to dager etter krigsutbruddet ha vært årsaken til krigen? The historical record, as represented by the German government at the time, on Bromberg "Bloody Sunday" and related incidents -- 58,000 claimed dead or missing by Feb 1940.* The German invasion was Sep 1939, but it's important to understand that many of the outrages had preceded the German invasion. This was proved by the amount of decomposition of the bodies. Thus, these atrocities cannot be excused simply as reprisals for the German invasion (which would be wrong anyway). They included 19 year-old girls with their faces smashed, amputations, disembowelments, shot thru' the eye, death-trauma births, you name it. http://www.jrbooksonline.com/polish_atrocities.htm Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 "The historical record, as represented by the German government at the time" [...] 3 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Det og diskutere om å rundt andre verdenskrig med et skråblikk i fra den tyske daverende regjeringen som for øyeblikket var Adolf Hitler (om noen har glemt det) er bare heilt håplaust. Men såklart i følge han er jo det også jødene sin feil, han hadde sikkert vært heilt enig. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Å forklare andre verdenskrig fra et tysk perspektiv er selvfølgelig svært interessant fra et historisk ståsted. Motivasjoner, tankerekker m.m. Men å unnskylde det blir mer smakløst. Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Alle anklagelser som blir rettet mot det nasjonalsosialistiske Tyskland stemmer og alle uttalelser av den nasjonalsosialistiske regjeringen er løgner. 1 Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Nå ble det altså demonstrert at disse bildene viser lik som er i ganske sent stadie av forråtnelse og dermed faller argumentet om at "dette skjedde etter den tyske innvasjonen" i grus, men i stedet for å erkjenne dette så henger man seg da altså opp i at det er den tyske regjeringen som har sagt dette. For som vi alle vet så var det eneste tyskere gjorde mellom 1933 og 1945 å hive jødiske spedbarn opp i luften for å fange dem med bajonetten sin før de drakk blodet deres. Herp-ti-durr mmmrpp Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Neida, tyskerne gjorde mye annet rart. De bygde Nordlandsbanen (med russiske og serbiske slavearbeidere), de bygde fort rundt om kring i Norge (også der med slavearbeidere, det inkluderer stedet jeg kommer fra der åsene er fulle av tyske bunkerser), de bygde veier, flyplasser og mye annet. Men de drepte også jøder. Og i spørsmålet om invasjonen av Polen er det jo en kjennsgjerning at Ribbentrop og Molotov under overoppsyn av Stalin allerede i august satte seg ned og delte Polen mellom seg, så det var ikke akkurat slik at angrepet på Polen ble iverksatt som en impulshandling. Planleggingen av invasjonen fra tysk side begynte i juni 1939. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Tyskerane gjore mye bra for Norge, men det er også et land som er ganske enestående når det kom til utbyggingen, var mye likt i Polen, men aldri på sammen måten. Men det å begynne og diskutere rundt å omkring WW2 sine punkter for å prøve og vri skylden bort i fra Tyskland som lenge var undertrykte etter WW1 blir rett og slett bare for dumt. Tyskland sto for det meste av elendigheten selv, såklart er vell ikkje all informasjonen riktig, det å få alle kortene på bordet i sånne omfattandes ting er heilt umulig. Men det meste er nok holdt skjult i fra den Tyske siden egentlig, siden dem brente alt å tok livet av alle med relevant informasjon. Det er bare og gi opp. Nasjonalsosialistene kan ikkje reddes, å det er heller ikkje jødene sin feil. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Alle anklagelser som blir rettet mot det nasjonalsosialistiske Tyskland stemmer og alle uttalelser av den nasjonalsosialistiske regjeringen er løgner. Eg ønsker å vite om du rettferdiggjør det tyskerane gjore mot jødane med å nesten skyve skylden over på dem for deres egen skjebne. At folk skulle begynne på den måten her er vell det våre forfedre såg på som umulig, eg såg bare deler av filmen å innholdet gjor meg kvalm, det er laget å framstilt av jødehat som all annen informasjon så er den forvridd får å rettferdiggjøre masseslakt av alle jøder. Har en følelse av at enkelte her tar veldig litt fram verktøyet å klandre jøder for alt her i verden, uten at eg forstår korfor. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Alle anklagelser som blir rettet mot det nasjonalsosialistiske Tyskland stemmer og alle uttalelser av den nasjonalsosialistiske regjeringen er løgner. Eg ønsker å vite om du rettferdiggjør det tyskerane gjore mot jødane med å nesten skyve skylden over på dem for deres egen skjebne. At folk skulle begynne på den måten her er vell det våre forfedre såg på som umulig, eg såg bare deler av filmen å innholdet gjor meg kvalm, det er laget å framstilt av jødehat som all annen informasjon så er den forvridd får å rettferdiggjøre masseslakt av alle jøder. Har en følelse av at enkelte her tar veldig litt fram verktøyet å klandre jøder for alt her i verden, uten at eg forstår korfor. Personlig tror jeg aldri Tyskland gikk ut etter å drepe jøder, altså at Holocuast ikke fant sted. Hvorfor det gikk "hardest" utover jødene under Holocaust og vi alltid hører om disse 6 millionene tror jeg har mye med opprettelsen av staten Israel å gjøre. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Det er veldig interesangt å se eventuelle motivasjoner for krig ol. fra den andre siden og å få sitt eget syn på ting utfordret. Det er bare sunt. Det jeg stusser på er at denne "bevismengden" som legges frem av gutten virker temmelig stusselig i forhold til det som de fleste av oss baserer vårt syn på Holocaust på, og som han i tur avfeier som åpenbar svindel. Ett mønster vi ser gå igjen i mesteparten av innleggene fra han selv og hans meningsfeller. Så, ser gjerne flere kilder fra tyskernes side, for jeg er ikke i tvil om at vår historieoppfatning er sterkt farget av at tyskerne var fienden og vi var "de snille". Men da er vi også avhengige av debatanter som holder ett betydelig høyere nivå enn det jeg mener å ha sett fra gutten. takk, slutt. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Det er bare å se forskjellen mellom hvor mye det står i norske historiebøker om blitzen over London og terrorbombingen av Tyskland. Terrorbombingen av Tyskland varte lenger. Terrorbombingen av Tyskland hadde høyere dødstall. Terrorbombingen av Tyskland var direkte rettet mot sivile befolkningssentra. Vi kan gjerne stille spørsmålet om hvorvidt bombingen av tyske befolkningssentra var lettere å forsvare, ut fra tysk opptreden i krigen, ut fra målsetningen om å slå denne monstrøse krigsmakten, ut fra mentaliteten om at "de slo først". Men det blir egentlig ikke så viktig i sammenhengen. Historiefaget bør ideelt fremsette fakta, generelle tolkninger av disse, og oppfordre til ettertanke. Litt av problemet er dessverre at å få den jevne 17-åring til å faktisk analysere gitte fakta er litt som å få dem til å spise fisk. Noen elsker det - jeg gjorde det - men svært mange hater det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå