Gå til innhold

Hvem startet andre verdenskrig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt meir fornuftig å lese denne wiki-artikkelen om hendelsen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bloody_Sunday_%281939%29

Som forøvrig også wehrmarcht henviser til at hendte etter invasjonen av Poland. Så det er veldig interessant at ein hendelse som angiveleg skal ha starta WW2 hendte 2 dager etter invasjonen.

Hendelsen i Blomsberg er notert som 3. September også i tyske dokumenter. Så den videoen er rein bullshit, og det forundrer meg ikkje om bildene som blir vist er frå KZ-leirer (som ifølge folka bak dette ikkje har eksistert).

Endret av Jankee
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Ba dum tsh.

Det er ikke slik at dette var et enkelt tilfelle som "tilfeldigvis" skjedde rett før invasjonen av Polen, men selvsagt kan ikke du innrømme noe slikt i lyset av din stilling.

På disse likene er det foretatt obduksjoner og det er grundig dokumentert i boken Polish Atrocities Against the German Minority in Poland. Dette er stoff dere selvsagt overser fullstendig når dere hjernevasker skolebarn på holocaustsenteret.

http://www.jrbooksonline.com/polish_atrocities.htm

buuurp.

Har du tenkt å svare på hvorfor det er en bra ting at jødene styrer media i den andre tråden snart?

Får man kulehull i hodet av tyfus?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Først og fremst må vi huske på at Tyskland sin propagandamaskin hadde planer om å la det se ut som om Polen var aggressorene:

Les om Operation Himmler.

10000 tysk-ættede polakker bodde i en polsk landsby.

Hvor mange av disse ble drept sa du?

Historikerene mener at det var rundt 500, maksimum, tyskere som ble drept -- og at disse ble drept som konsekvens av at Luftwaffe bombet byen og at det brøt ut panikk, hvor polakkene var redd for den tysk-ættede minoriteten fordi det var tyskland som invaderte.

Noen kilder forteller at tyske sivile skjøt på polske soldater.

Videre drepte tyskerene totalt 20 000 polakker og jøder i denne byen alene i løpet av krigen.

Hvor mange jøder drepte tyskerene i Polen like etter i tillegg?

Under 550 tyskættede polakker drept av polakker.

Over 3 000 000 polakker drept av tyskere.

Regnskapet går ikke opp.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fordi at det knuser myten om at Hitler var ute etter livsrom eller at han ønsket å knerte jødene.

Tyskland blir generelt sett holdt ansvarlig for utbruddet av andre verdenskrig når realiteten er den at de ble påtvunget den.

Men han hadde jo fortsatt en plan om livsrom uavhengig av denne situasjonen??? Planene om livsrom og tvangsarbeid/flytting av slaviske folkeslag fortsatte jo til langt utpå 1943 om ikke seinere.

Lenke til kommentar

Ba dum tsh.

Det er ikke slik at dette var et enkelt tilfelle som "tilfeldigvis" skjedde rett før invasjonen av Polen, men selvsagt kan ikke du innrømme noe slikt i lyset av din stilling.

Siden når er 3. September "rett før" 1. September? Når man er i et stort hull, er et godt råd å slutte å grave.

Jeg vil snart ha betalt av Holocaustsenteret forresten. Eller vent, det er bare i dine feberfantasier jeg er ansatt der.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Ba dum tsh.

Siden når er 3. September "rett før" 1. September? Når man er i et stort hull, er et godt råd å slutte å grave.

Jeg vil snart ha betalt av Holocaustsenteret forresten. Eller vent, det er bare i dine feberfantasier jeg er ansatt der.

Det er jo åpenbart at disse likene har hatt litt tid på å gå i oppløsning? Ja eller nei? Burde være enkelt for deg å besvare.

Lenke til kommentar

Hvor er kildene som brukes i videoen?

(Fotografier er ikke kilder med mindre det kan bevises hvor der er tatt og når de ble tatt, og da finnes de på et museum -- hvilket?)

Videre -- hvorfor bombet Tyskland byen TO ganger FØR massakren tok plass -- som selv tyske innbyggere i byen innrømmer?

Til sist -- hvorfor planla Hitler og hans undersåtter å få det til å se ut som om Polen er aggressive mot Tyskland for å rettferdiggjøre en invasjon?

For du har lest om Operation Himmler ikke sant??

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Hvis man skal fremsette påstander som direkte motsier gjeldene konsensus så bør man komme med bevis. Denne videoen har absolutt ingen troverdighet. Sitatet fra den polske generalen om at tyskerne skulle få krig med polakkene uavhengig om de vil det eller ikke er tatt ut av løse luften.. Videoen påstår bare at 58 000 tyskere ble drept i Danzig-korridoren, men har ingen dokumentasjon og sier heller ingenting om motivene for de påståtte drapene. Fortell meg hvorfor denne videoen skal tas alvorlig i stedet for å falle inn i rekken som dårlig propaganda? Goebbels hadde skammet seg! Huff og huff.. Jeg er rimelig overbevist om at dette er bullshit fra ende til annen, og det som virkelig plager meg er tanken på hvorfor folk lager slike videoer. Misforståelser? Politiske agendaer? Personlige årsaker? Fordi de kjeder seg?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dux, i første omgang er det jo ikke rakettkirurger som står for disse meningene. Derfor er det ikke nødvendigvis så veldig mange intellektuelle tunge løft som legges i produksjonen av slike videoer og annet materiale.

Det minner meg om en av GfEs egne helter, Fredrick Töben, som på slutten av en video GfE anbefalte, skulle vise at Zyklon-B var ufarlig. Han sperret inne noen disipler inne i en bunker sammen med noe som ble påstått var en moderne versjon av Zyklon-B, stengte dørene, og slapp dem fri etter time, visstnok. Problemet er at en hver kan se at skyggene knapt beveget seg i løpet av "timen."

(Det virkelig fasinerende er at Töben flere ganger tidligere hadde gjort et stort poeng av hvor farlig Zyklon-B var og at det dermed var uegnet i bebygde strøk.)

Skarpsindighetens fyrtårn, det der.

Poenget er, ikke forvent for mye.

Endret av Bidalaka
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...