HelloKjersti Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Arbeidsforholdene i Team Bondi skal ha vært tøffe. Les hele saken Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 (endret) Leste om dette på Eurogamer igår og det høres jo helt sykt ut. Nå satt jeg nettopp å leste igjennom dokumentet/blogginnlegget om EA hendelsen + noen kommentarer. Må si det frister å streike EA framover Edit: Innlegg nr 1500 Endret 29. juni 2011 av Kenichi-san Lenke til kommentar
Fjellkriger Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Var visst veldig dårlige arbeidsforhold for deler av teamet som lagde Red Dead Redemption også om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
RoaRawR Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 hmm minte meg om funcom og når age of conan kom korleis arbeidskravene deira var Lenke til kommentar
Zlay3rofd0oM- Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Virker som om alle supernerder som når toppen tror de kan gi utløp for det gigantiske egoet sitt som Tony Montana. Eller må du i dag være datanerd for å være f.eks sjefsutvikler innen spill? Lenke til kommentar
Syv Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Latterlig! Hvor stort overskudd har disse spillene? Mange har flere milliarder rett til banken. Burde da faen meg være mulig å drive skikkelig. Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Hvis folk ikke hadde valgt å ta arbeid hos useriøse arbeidsgivere hadde ikke dette vært noe problem. Når man betaler med bananer får man aper. Lenke til kommentar
whitespace Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Virker som om alle supernerder som når toppen tror de kan gi utløp for det gigantiske egoet sitt som Tony Montana. Eller må du i dag være datanerd for å være f.eks sjefsutvikler innen spill? Sjefene for et prosjekt (produsent, regissør, lead programmerer, designer ect.) har ofte bakgrunn i spillutvikling selv, men på toppen av hierarkiet (firma ledelse/eiere) så sitter det ofte business-folk i dress også, så nei, du må ikke være nerd for å herske over nerder Jeg tror det var hos IGDA at jeg leste at gj.gjennomsnittlig fartstid i bransjen var under 10 år. En karriere innen spillutvikling kan sammenlignes med en karriere som fotballproff: det blir sett på som et privilegium, noen få kan tjene veldig mye (mange gjør det ikke), man må se seg om etter noe annet å gjøre etter noen få år. Lenke til kommentar
Bertolf Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 (endret) Jeg tror det var hos IGDA at jeg leste at gj.gjennomsnittlig fartstid i bransjen var under 10 år. En karriere innen spillutvikling kan sammenlignes med en karriere som fotballproff: det blir sett på som et privilegium, noen få kan tjene veldig mye (mange gjør det ikke), man må se seg om etter noe annet å gjøre etter noen få år. I motsetning til fotballspillere så vil man aldri tjene mye penger som utvikler vanlig ansatt i et eller annet konsern som lager dataspill. Det er kun om du greier å enten komme deg opp i en sjefsstilling eller om du greier å komme opp med en eller genial ide som plukkes opp at du kan tjene over gjennomsnittet. Man vil tjene langt mer som utvikler i f.eks. finansverdenen. Virker kanskje ikke like spennende, men dog. Endret 5. juli 2011 av Bertolf Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 (endret) Stakkars folk! Kanskje det er derfor R* dropper Team Bondi? Endret 5. juli 2011 av Argoniel Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 (endret) *error* Endret 5. juli 2011 av Optimus Trasti Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå