Gå til innhold

L.A. Noire-studio i hardt vær (PC, PS3, X360)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste om dette på Eurogamer igår og det høres jo helt sykt ut. Nå satt jeg nettopp å leste igjennom dokumentet/blogginnlegget om EA hendelsen + noen kommentarer. Må si det frister å streike EA framover :realmad:

Edit: Innlegg nr 1500 :w00t::fun:

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

Virker som om alle supernerder som når toppen tror de kan gi utløp for det gigantiske egoet sitt som Tony Montana. Eller må du i dag være datanerd for å være f.eks sjefsutvikler innen spill?

Sjefene for et prosjekt (produsent, regissør, lead programmerer, designer ect.) har ofte bakgrunn i spillutvikling selv, men på toppen av hierarkiet (firma ledelse/eiere) så sitter det ofte business-folk i dress også, så nei, du må ikke være nerd for å herske over nerder :)

Jeg tror det var hos IGDA at jeg leste at gj.gjennomsnittlig fartstid i bransjen var under 10 år. En karriere innen spillutvikling kan sammenlignes med en karriere som fotballproff: det blir sett på som et privilegium, noen få kan tjene veldig mye (mange gjør det ikke), man må se seg om etter noe annet å gjøre etter noen få år.

Lenke til kommentar

Jeg tror det var hos IGDA at jeg leste at gj.gjennomsnittlig fartstid i bransjen var under 10 år. En karriere innen spillutvikling kan sammenlignes med en karriere som fotballproff: det blir sett på som et privilegium, noen få kan tjene veldig mye (mange gjør det ikke), man må se seg om etter noe annet å gjøre etter noen få år.

I motsetning til fotballspillere så vil man aldri tjene mye penger som utvikler vanlig ansatt i et eller annet konsern som lager dataspill. Det er kun om du greier å enten komme deg opp i en sjefsstilling eller om du greier å komme opp med en eller genial ide som plukkes opp at du kan tjene over gjennomsnittet.

Man vil tjene langt mer som utvikler i f.eks. finansverdenen. Virker kanskje ikke like spennende, men dog.

Endret av Bertolf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...