Mr. Hermonella Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Hei:) Leverte mobilen min til el-kjøp pga. den skrudde seg av automatisk. den har nå vert borte en måned og jeg har ikke hørt noe mer utenom om at de skulle ha opplåsnings koden til telefonen(Mønstret for og ta opp taste låsen) det var ca. en uke etter at jeg leverte den. Skal jeg bare vente helt til den blir ferdig eller skal jeg klage? Mobilen har vert ikke til service 2 ganger før for forskjellige grunner, viss det har noe og si. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Klag, hvis jeg husker rett så skal de være ferdig på ca 14 dager, så det ikke skal bli for store ulemper for deg- Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Klag, hvis jeg husker rett så skal de være ferdig på ca 14 dager, så det ikke skal bli for store ulemper for deg- Forbrukerrådet har tidligere uttalt at de anser alt over 5 uker som "urimelig tid". Det vil imidlertid si at du kan begynne å mase på dem, og gi de en frist på f.eks en uke, ellers krever du heving av kjøpet. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 FTU sier vel 6 uker, ikke 5. Men Forbrukerkjøpsloven (forutsetter altså at det er et forbrukerkjøp) sier at du har krav på låneprodukt etter å ha vært/eller blir avskåret fra telefonen i ei uke. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Men har trådstarter fått bekreftet at feilen går på garantien/reklamasjonsretten? Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Men har trådstarter fått bekreftet at feilen går på garantien/reklamasjonsretten? Som jeg har sagt så har ikke jeg hørt noe ifra verken verkstedet eller el-kjøp uten om at de ville ha opplåsnings mønstret. Jeg regner med at det går på garantien siden mobilen er under et år og den ikke er Root'a. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Men om feilen ikke blir dekket av garanti/reklamasjon, så har det lite å si om det tar en uke eller 2 måneder. Det er kun ved reklamasjonsrett at man har krav på avhjelp innen rimelig tid. Og har du tatt kontakt med Elkjøp-butikken for å sjekke hvordan saken går? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Du skal kunne sjekke status på din service på nettet. Du fikk vel med deg en lapp da du leverte inn telefonen? Der står det hvordan du går frem. Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 1. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2011 Da fikk jeg hentet mobilen min i dag. endelig får vel man si:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå