Espen Andre Hansen Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Jeg har akkurat investert i ny pc. En AMD XP +2500 1.8 Ghz (Barton), Abit NF7-S nForce2 hovedkort, 512 MB Corsair Value DDR Ram (400 Hz), Gainward GeForce FX 5600 256 MB og Maxtor 120 GB Serial-ATA 7200. Problemet er at jeg får ikke installert windows på noen måte. Har prøvd med WinXP Pro og Win2000 Pro. Installasjon stopper på samme sted med samme feil. Rett etter at OS'en har kopiert over filene og skal til å starte installasjonen, stopper alt opp å jeg får en BSOD. I Win2K står det : KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED. Og i WinXP, fryser maskinen seg når det står "Starting Windows XP Installation". Eller så dukker en av disse to feilmeldingene opp: "IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL" eller "Windows has critical error shut down to prevent system damage" Jeg har fundert å fundert men finner ikke ut av noe. Har hentet nyeste BIOS (v1.7) og de nyeste Raid Driverene (v1.2). Alt virket til å være i skjønneste orden. Kan jeg ha ødelagt noe/kortsluttet når jeg satte komponentene sammen ? Er det noen som har vært borti noe lignende ? Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Mistenker at det kan være RAM eller FSB krøll. Prøv å dobbeltsjekk CPU instillingene. Multipler: 11x FSB: 166MHz Prøv også og sjekk pci/agp hastigheter. Lenke til kommentar
Espen Andre Hansen Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 Kan det ha betydning ? OK, Jeg har manuelt stillt inn FSB og Multiplier. Denne stod helt feil fra før. Denne var stillt etter AMD XP +3200. Men så lurte jeg på hva jeg skal sette CPU FSB/DRAM Ratio til ? Jeg vil gjerne kjøre rammen på DDR400, siden det er en slik brikke. Skal jeg sette denne til By SPD ? Eller 3/4, 4/5, 5/5 eller noe ? Hvis min AMD XP +2500 (Barton) kjører på 333 (?), så burde den vel stå på 3/4 ? Kan du hjelpe meg videre ? Lenke til kommentar
Espen Andre Hansen Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 Tusen takk for hjelpen ! Satte FSB/DRAM Ratio til By SPD. Og nå går alt på skinner her Problemet er løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå