Gå til innhold

Japan Photo erfaringer

Anbefalte innlegg

Har lenge siklet på Panasonic GH2 pga videoegenskapene.

Jeg bestilte dette først fra MPX.no:

Dato: 21. Mai 2011

Klokkeslett: 21:16:13

Dem utsatt og utsatt ettersom leverandøren ikke har noe på lager. Når jeg da har sendt et par mail om levering osv da jeg ble svært lei av å vente, fikk jeg ikke noe svar på dette og føler meg dårlig behandlet. Etter råd fra brukere her inne avbestilte jeg:

Dato: 28. Juni 2011

Klokkeslett: 15:10:00

- Altså i overkant av 5 uker etter bestilling.

------------------------------------------------------

Rett etterpå bestilte jeg samme kit fra Japan Photo:

Klokkeslett: 15:24:36

- Og 1 time og 5 minutter senere fikk jeg mail om at varen er sendt:

Klokkeslett: 16:29:37

- Sjekket sporingsnummeret og det stemte!

Hvordan i alle dager er det mulig?

Det er den DESIDERT raskeste leveringen jeg har opplevd i mitt liv, uavhengig av butikk/bransje. Mon tro jeg gleder meg nå! :D

11/10 mulig poeng til Japan Photo for pris, leveringstid og service. Helt utrolig, jeg er overimponert!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har gode erfaringer med Japan Foto butikk(lokalt), men har aldri brukt nettbutikken.

Men som de andre sier her så er lagerstatus avgjørende. Når eg handler på nettet så leter eg alltid opp den butikken som faktisk har varen på lager. Ingenting er mer irriterende enn å gå og vente på leveringsdatoer som aldri kommer. Og dette gjelder alle, mpx.no, dustinhome.no med flere. Skal eg bestille noe som ikke er på lager så bør det enten være noe eg ikke gleder meg til eg får(mobilfeste til bilen kan godt ta noen måneder for eks) eller så må lagerdato være bekreftet(ubekreftet er som å be om trøbbel).

Lenke til kommentar

Når jeg sa "Hvordan er det mulig?" så var det egentlig retorisk ment for å legge trykk på hvor imponert jeg var ;)

Men ser at jeg sikkert kunne formulert det annerledes. Har driftet eget IT selskap og har sendt mange hundre forsendelser så er godt kjent med rutinene for lagervare og postgang, men syntes bare at det var så imponerende at en så stor kjede fikk tid til å pakke og sende så snarlig :)

Lenke til kommentar

La tilfeldigvis inn en ordre nå på japanfoto.no(de hadde ikke varene i fysisk butikk, men på lager på nett). Bestilt ca 10:45, registrert som sendt ca 13:00. Absolutt i den tidlige delen av forventet tidsrom(eg mener varer på lager bør sendes innen 10-16 arbeidstimer).

Lenke til kommentar

Der er vi åpentbart fullstendig overbemannet, vi skal sparke halvparten av våre japanere på nett/lager med enn gang :-)

Neida, tusen takk for ros, ofte er det jo batre de negative opplevelser som kommer fram på nett. Dett var hyggelig lesning da!

Stephan

Har lenge siklet på Panasonic GH2 pga videoegenskapene.

Jeg bestilte dette først fra MPX.no:

Dato: 21. Mai 2011

Klokkeslett: 21:16:13

Dem utsatt og utsatt ettersom leverandøren ikke har noe på lager. Når jeg da har sendt et par mail om levering osv da jeg ble svært lei av å vente, fikk jeg ikke noe svar på dette og føler meg dårlig behandlet. Etter råd fra brukere her inne avbestilte jeg:

Klokkeslett: 15:10:00

- Altså i overkant av 5 uker etter bestilling.

Rett etterpå bestilte jeg samme kit fra Japan Photo:

Klokkeslett: 15:24:36

- Og 1 time og 5 minutter senere fikk jeg mail om at varen er sendt:

Klokkeslett: 16:29:37

- Sjekket sporingsnummeret og det stemte!

Hvordan i alle dager er det mulig?

Det er den DESIDERT raskeste leveringen jeg har opplevd i mitt liv, uavhengig av butikk/bransje. Mon tro jeg gleder meg nå! :D

11/10 mulig poeng til Japan Photo for pris, leveringstid og service. Helt utrolig, jeg er overimponert!

Lenke til kommentar

Jeg handler konsekvent kun fra JP. Ble så imponert da jeg sendte en epost første gang jeg skulle kjøpe speilrefleks. Sendte eposten kl 21.30 med forventning om å kanskje få svar neste dag, men neida - kl. 22.00 samme kveld kommer hyggelig og utfyllende svar.

Det er imponerende!

Har blitt lagt igjen en god del tusen hos JP pga. den eposten, og prisene er absolutt konkurransedyktige:)

Lenke til kommentar

Der er vi åpentbart fullstendig overbemannet, vi skal sparke halvparten av våre japanere på nett/lager med enn gang :-)

Neida, tusen takk for ros, ofte er det jo batre de negative opplevelser som kommer fram på nett. Dett var hyggelig lesning da!

Stephan

Haha :D

Det skulle bare mangle å dele ENORMT positive erfaringer :)

Gleder meg bare noe veldig til å teste ut dette kameraet nå, har i praksis ventet i 6 uker så :D

Lenke til kommentar

Har også blitt en fast kunde hos Japan Photo etter å ha opplevd god service i butikk i mange år. I det siste virker det som de har ansatt en del unge som dessverre ikke besitter god nok kunnskap om foto, men heldigvis er det noen gamle travere som vet sakene sine. I tillegg til at de har de fleste produkter inne, opplever jeg at de også er billigst på foto (ref: nettbutikken).

Har fortsatt til gode å teste ut nettbutikken, men denne tråden fikk meg til å dra ut kredittkortet og gjennomføre et kjøp snarest. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...