:Francis: Skrevet 29. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2011 Vi har kjøpt oss ny leilighet, og vil i den anledning kjøpe oss en ny TV til stua. Frem til nå har vi faktisk kun hatt en gammel CRT-TV, så jeg har ingen tidligere erfaring med LCD/Plasma-TV fra før av. Stua er ganske liten, og avstanded fra sofaen til TVen er på rundt 4m. Jeg har sett for meg et panel i størrelsen 46-50", men dette er kanskje for stort til denne stua? Det er en en verandadør og et vindu ca 2 meter til høyre for der TVen skal henge, men det er ikke store vinduer direkte bak sofaen - kun et smalt horisontalt vindu i takhøyde. TVen vil bli brukt sammen med en TV-boks fra Get, en mediaPC, og etter hvert en spillkonsoll. Vi vil gjerne ha en stilren TV med smal ramme, men bildekvaliteten er høyeste prioritet. 3D er kjekt å ha, men på ingen måte et must. LED virker positivt, men jeg har lest om problemer med "blooming" på kantbelyste paneler. Budsjettet er på +/- 8000, men ikke over 10000. Vi flytter ikke før om en måned, så vi har ikke kjempehastverk. På forhånd takk for alle innspill og anbefalinger. Francis Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 3. juli 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. juli 2011 For pengene, finnes det TVer som gir bedre bildekvalitet enn Samsung LE46C755? https://prisguiden.no/produkt/samsung-le46c755-144370 Er ikke så nøye om TVen jeg kjøper er LED eller ikke, men hvis jeg kan få samme bildekvalitet med LED, vil jeg gjerne ha det. Setter stor pris på innspill. Francis Lenke til kommentar
sollie Skrevet 2. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2011 Sent svar. Men 755 , om du finner den er en perle av en tv, med knall biled kvalitet. Har hatt min siden 19/11 2010. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå