S-r-ex Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Ser ut som om tjenesten til Hardware er litt ute og kjører. Andre tjenester som sjekker opp bruker/mail som shouldichangemypassword finner meg i dokumentene. Sjekket selv bare for å være 110% sikker, og ingen variasjoner av mitt brukernavn kommer opp på verken Heroes eller Hackforums. Lenke til kommentar
L1234567890 Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Crackerne har publisert passordet du bruker for å logge på med "*******". Disse tjenestene er kompromittert: battlefield Bah! Lenke til kommentar
mikla87 Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 med tanke på at det er battlefield som kom opp som komprimert hos meg og jeg ikke har vært registrert på noen beta der eller har det brukernavnet som jeg sjekka det opp mot på sidene til EA, men at brukernavnet derimot stemmer opp mot playstation network brukernavnet mitt så vil jeg regne med at de har lekket passord og brukernavn derifra også... Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Battlefield Heroes Beta – 550 000 brukernavn og passord Det som er litt ekstra skummelt er at denne er lenket opp mot din EA konto. Så om man befinner seg på den listen kan man risikere å miste tilgang til mye relatert til EA utgitte spill (Mass Effect 2, Dragon Age osv) samt EA konto med tilhørende spill som er kjøpt der. Lenke til kommentar
indeksregulert Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Hva menes med kompromitert? Er vi helt sikre på at passord også er på avveie? Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Innheholder Battlefield Heroes listene også epost? Lenke til kommentar
Snøspade Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Med "battlefield", mener dere hele EA-forumet? Nei, battlefield er bare brukerne av en lukket Heroes-beta. For å logge inn på Battlefield Heroes må du bruke samme passord og brukernavn som du har på resten av EA's kontoer. "Login with your EA account." Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Innheholder Battlefield Heroes listene også epost? Kun brukernavn og passord i MD5-form. Lenke til kommentar
knaill Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg fant meg selv både i søketjenesten i artikkelen og i en av listene jeg fant på nett. Har fortsatt til gode å finne passordet mitt lekket sammen med brukernavnet, så det er ikke sikkert disse er lekket for alle brukernavnene enda. I et EA-forum sto det at de var MD5-hashet, så det mulig det er et spørsmål om tid før alle passordene ligger ute også. Har skiftet passord på de mest kritiske sidene nå for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 FFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUU!!! Lenke til kommentar
Saiaku Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Lulsec ga opp fordi de ble skremt av de virkelige hackergruppene som så seg lei av lulzec sitt tull. Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Merk at de aller fleste MD5 passord på 8 tegn eller mindre allerede finnes i forhåndskompilerte lister hvor passordet ligger i klartekst. Denne fungerer dog ikke om det er brukt "salt" i md5 genereringen. Ville uansett ha byttet passord og sørget for at man ikke benytter samme passord flere ganger. Anbefaler forøvrig varmt LastPass for å generere sikre og unike passord for alle nettsteder man benytter, da selvfølgelig i kombinasjon med et sterkt hovedpassord/passord setning. 1 Lenke til kommentar
indeksregulert Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Men hvor sikker er LastPass og tilsvarende tjenester da? Kan man stole på at disse sidene ikke kan kompromitteres? Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Man kan åpenbart ikke stole på at NOEN tjenester ikke kan kompromitteres. Her gjelder det å finne et kompromiss du kan leve med. Dersom alle passord som du oppretter gjennom en spesifikk tjeneste skulle bli hentet ut og brukt mot deg - klarer du å komme deg ut av den knipa eller kollapser verden din? Dersom det siste er riktig, må du finne en annen løsning. Lenke til kommentar
G Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Personnummer bør kun brukes som tilleggsidentifikasjon, og ikke som selve NØKKELEN! Montro om budskapet når inn til Stortinget, eller om ting fortsetter som før? Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Hei, Denne saken og søkemotoren som ligger i saken gjelder bare de listene som Lulzsec nå har lagt ut, altså de 800 000 settene med opplysninger som saken omtaler. Shouldichangemypassword.com er en tjeneste som sjekker diverse lekasjer tilbake til 2007: https://shouldichangemypassword.com/sources.php Mvh Jørgen Auda, jeg skrev litt feil der. Det jeg prøvde å mene var at shouldichangemypassword finner meg ikke, men den i artikkelen viser at et av mine navn ligger på Battlefield-betaen og Hackforums, når jeg aldri har hatt noe med dem å gjøre. Fant for øvrig ikke noen av mine navn eller emails når jeg sjekket selv. Det nermeste var navn som ***saurusrex. Lenke til kommentar
l2c Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Re. BFH/BFP4F; http://battlefield.play4free.com/en/forum/showthread.php?tid=40339#pid372427 Passord er altså resatt allerede, regner med du kan vente på emailen, eller som jeg gjorde, bare velge "Forgot password?". Lenke til kommentar
Bruker-146784 Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Brukernavnet mitt er der. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Påtide å ta en sony. Skru av alt! Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!!! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå