Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Krav om overtidsbetaling som tilkallingshjelp?

.vision

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har kontrakt som deltid i butikkbransjen og går nå inn i sommermånedene med arbeidstid som en fast ansatt. Ettersom arbeidsplassen har svært få tilgjengelige på denne avdelingen og masse ferieavvikling frykter jeg både ulovlig arbeidstid og mye tilkalling. Jeg har allerede droppet tanken om noe ferie til meg selv (Ja, jeg vet jeg har krav på det, men jeg ønsker også å jobbe en del og slik det fungerer her, så hender det ofte at det blir fri noen dager eller to inni mellom - og det er nok for meg).

Lurer derfor på det juridiske bak tilkalling. Jeg vet at jeg har lov til å se nei, men jeg vet også konsekvensene av og gjøre dette... Har jeg krav på ekstra betalt for å hele tiden bli tilkalt på ubekvem tid (dvs. de ringer og vekker meg, for at jeg skal komme en time senere)?

Vurderer å organisere meg, hvis dette gir meg noen flere rettigheter?

* Ønsker å legge til at jeg har hatt kontrakt med gj. antall timer i kontrakten og arbeidets art er definert som: Deltid.

** Skal forøvrig slutte til høsten pga. flytting og arbeidsgiver er klar over dette - så nekter å bli utnyttet de siste månedene..

Takker for all hjelp

Endret av .vision
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du - juridisk - kan seia "nei takk" til tilkallinga skal du ha vanleg timeløn når du arbeider inntil 40 timar/veke (evt inntil 160 timar på fire veker om arbeidsavtalen din har eit vilkår om gjennomsnittsrekning av arbeidstida eller syner til ein regel om dette). Det du gå gjer utover avtala arbeidstid er "meirtid" som skal lønast som vanleg. Arbeider du utover 40 timar/veke (160 timar/4 veker) skal du ha overtid, minst 40 % tillegg. Overtid kan du ha inntil 10 timar/veke (25 timar/4 veker). Arbeid utover det har du korkje plikt eller lov til å ta utan at arbeidsgjevar har fått løyve frå Arbeidstilsynet til å nytta meir overtid. Slikt løyve vert alltid gjeve skriftleg. (Det er eitt unnatak, nemleg at ein skal berga "liv, helse eller store verdiar", typisk om ein får brann/innbrot/vasskade og liknande.)

Som organisert kan du (og vil du truleg) ha vidare rettar, dersom arbeidsgjevar har inngått ein tariffavtale med organisasjonen. Utan det vert konsekvensen lett at du hamnar anten i streik eller lockout om organisasjonen vel (gjerne utan å spørja deg) ei konfliktlinje for å få ein tariffavtale. Då vil du ha null løn, truleg og null streikepengar som nyorganisert, og vil ha plikt til å stå til rådvelde for organisasjonen for å nå målet "tariffavtale". Ein avtale du neppe sjølv får glede av før du har slutta.

Du har ikkje plikt til å ta nokon ferie no, derimot har du plikt til å ta ferie i til saman fire veker og ein dag innan året er slutt, ellers kan arbeidsgjevar krevja feriepengar du sparte opp i 2010 og (truleg) har fått i mai/juni attende (heilt om du ikkje tek ferie, delvis om du tek mindre ferie). Du kan utsetja inntil to veker av oppsamla ferie til 2012, men då skal du skriftleg gjera avtale med arbeidsgjevar om det.

Edit: Gjort nokre presiseringar i fyrste stykket.

Endret av Atlanterhavet
Lenke til kommentar

Takker for svar. Det var vel akkurat dette jeg hadde regnet med også.

Når det gjelder arbeidstiden min, så ligger problemet i hovedsak om å bli mer konsekvent på å si nei der dette ikke passer. Det er en langt større påkjenning (mentalt) å få beskjed om og jobbe på det som ellers er en fridag, så det blir vel løsningen min her.

Men jeg må si at jeg stusser litt på det du sier om ferie. Alle har jo krav på dette, og arbeidsgiver har vært klar over når jeg trer ut av min stilling i lang tid. Jeg blir jo lønnet etter timer, så ferie vil gå rett på lommeboka uansett. Det er ikke slik at jeg skulle kreve fire ukers ferie, men å kreve én uke burde la seg gjøre. (eller så er det bare å slutte før for min del, ettersom det er snakk om en uke før flytting og nytt skolested..).

Takker for svarene du ga. De var gode og tydelige.

Endret av .vision
Lenke til kommentar

Men jeg må si at jeg stusser litt på det du sier om ferie. Alle har jo krav på dette, og arbeidsgiver har vært klar over når jeg trer ut av min stilling i lang tid.

Du må her skilja mellom ferie og feriepengar.

Du har rett og plikt til full ferie (eg føreset då at du var i arbeid heile 2010, ellers har du rett, men ikkje plikt utan at verksemda held feriestengt). Vidare har du og rett til tre veker samanhengande i tida mai-september, men ikkje plikt til det. Ville du nytta den retten, måtte du sagt klårt frå før 1. mai, når du såg du ikkje stod på ferielista. Derimot har du rett og plikt til fire veker og ein dag før 2011 er over. Om du tek det no, i tida frå du sluttar i arbeidet du er i no og til du tek til i nytt arbeid eller medan du er i nytt arbeid er nett det same, men ein gong i 2011 må du ta ferien. Tek du ikkje ferien er og retten til feriepengar no tapt. Du kunne, som eg nemnde, gjort avtale med arbeidsgjevar om å utsetja ein del av ferien til 2012, men då skulle og like stor del av feriepengane vore utsette. Har du fått feriepengane ut, har du plikt til å ta ferie.

KOSS dette praktisk skal ordnast er ein sak mellom deg og arbeidsgjevar, og lettast er det vel i praksis å ta han etter at du sluttar i arbeidet no, men før du tek til i nytt arbeid? Altså fire veker kor du ikkje er til disposisjon for nokon arbeidsgjevar (siste dagen klarer du alltid å ta ut ein gong, vil eg tru).

Poenget er at du har ikkje lov no til å la feriepengane gå rett i lomma "som ein bonus". Feriepengane får du FOR Å TA FERIE. Nyttar du dei ikkje slik, er retten til dei no tapt etter dei siste regelendringane. Reglane vart ellers endra for å TVINGA arbeidsgjevar til å GJE ferie og til dei "ein ikkje kan vera utan", og arbeidstakar til å ta han.

Hugs og: Sluttar du i løna arbeid av di du skal gå på skule, har du - i lova sin forstand - ferie når du går på skulen! Kva du vel å nytta ferien til er utan noko å seia, så lenge du ikkje er i løna arbeid eller har offentleg stønad for å leva då (stipend frå Lånekassa er OK, av di det er ikkje øyramerka konkrete veker).

Lenke til kommentar

Tek du ikkje ferien er og retten til feriepengar no tapt.

[...]

Feriepengane får du FOR Å TA FERIE. Nyttar du dei ikkje slik, er retten til dei no tapt etter dei siste regelendringane.

Hvilken lovhjemmel støtter du deg til her?

(Sist jeg og andre ba deg dokumentere denne påstanden ble det veldig stille fra din side...)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Feriepengene har jeg jo fått... Så jeg henger meg på det som blir sagt over her. Husk at jeg ikke er fast ansatt. Det vil uansett ikke være noe problem i det hele tatt, da jeg føler dette er avklart med arbeidsgiver allerede (iht fri i siste delen av fellesferien / der skolen starter på igjen). Det er ikke værre enn å si opp akkurat slik at jeg kan ta ut "fritid" (ikke ferie..), når det passer meg på slutten - hvis du skjønner?

Litt ekstra til det som egentlig er problemet:

Problemet med denne arbeidsgiveren er at arbeidsplaner kommer altfor sent. Har purret på dette hundretusen ganger, og planene er for meg verdt like mye som dasspapiret jeg har på dass. Når da disse kommer for seint, så er det alltid et eller annet problem for "de andre", slik at jeg ender opp med å måtte steppe inn på andres vakt. Sliter også med mye sykdom og sykefravær på min avdeling, slik at jeg blir eneste "tilkalling", selv om kontrakten min ikke sier noe om dette (Jeg jobber langt over de 15t som er satt i kontrakten). Tilkalling skjer da på en fridag der jeg gjerne har vært sent oppe dagen før, og veldig lite klar for å stå opp på en time. Som jeg sa i påfølgende post, så blir vel det eneste valget her og si nei. Med litt mer takknemlighet, honorarer etc. hadde ubekvemt arbeidstid blitt mer godtatt fra min side, men akkurat nå føles det ut som om jeg er luksus prostituert.

Takker for all informasjon du har delt så langt.

Endret av .vision
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...