Gå til innhold

Skyrim-utvikler foretrekker Xbox 360 (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå fikk de jo også kjeft etter den demoen av Oblivion der de viste grafikk effekter som ikke ble med i spillet, tror det var dynamiske skygger. Ble droppet, skapte trolig problemer og det var få pcer på den tiden som kunne takle det.

 

Kjører du fra en xbox så vet alle at dette er det du får.

Lenke til kommentar

Ja de har gitt klart utrykk over lengre tid at de foretrekker å selge Action RPG til hele familien på konsoller i steden for å lage Rpg. Da må de selvsagt også hovedsaklig begynne å vise frem sine spill på nettop det. Men nå vet jeg det i alle fall, kom som lyn fra klar himmel med Oblivion.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Disse trådene lukter alltid sår rumpe lang vei, selv om det ikke skulle være vanskelig for en så intelligent gruppe som PC-gamerne å erkjenne at å lage så dyre spill som Oblivion og Skyrim for en liten gruppe mennesker er ren skjær idioti. Enkelte PC-gamere gir meg et inntrykk av å mene at spillutviklere skal kjøre økonomien sin i grøfta for å tilfredsstille dem.

 

Fordelen med PC er at spillene blir billigere og den potensielle grafiske ytelsen langt større, men det hjelper lite når det koster 3-4 ganger mer for en god gaming-PC som en konsoll, og det er langt mer komplisert og tidkrevende å faktisk få kjørt spillene. Skjønner godt at mange ikke gidder dette, spesielt ikke hvis man jobber fulltid og bare har noen få timer å bruke på spill per dag, som da må utnyttes til fulle og ikke til teknisk mikkmakk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har sett alle Skyrim interjuvene og det han mente var at han viste xbox 360 versjonen på e3 fordi at 360 fansen ikke skulle bli irritert over at pc og playstation 3 verisjonen var bedre.

 

Og etter det sa han at Playstation versjonen ville bli my bedre .

 

Og så,

sa han at det var lettere og lage 1 demo på 360.

så han gjorde det for at 360 fansen ikke skulle bli vant til pc- ps3 versjonen og bli skuffet når de sjekket xbox versjonen( i hemelighet^^)

Lenke til kommentar

Jeg har sett alle Skyrim interjuvene og det han mente var at han viste xbox 360 versjonen på e3 fordi at 360 fansen ikke skulle bli irritert over at pc og playstation 3 verisjonen var bedre.

 

Og etter det sa han at Playstation versjonen ville bli my bedre .

 

Og så,

sa han at det var lettere og lage 1 demo på 360.

så han gjorde det for at 360 fansen ikke skulle bli vant til pc- ps3 versjonen og bli skuffet når de sjekket xbox versjonen( i hemelighet^^)

 

Spillet blir nok en fornøyelse å spille selv om de med PC og PS3 muligens får litt finere teksturer og detaljer ;D

Tror du mente at PS3 og PC versjonen blir bedre rent grafikk messig ;D

har selv 360 og gleder meg til 11 november :D

Lenke til kommentar

Disse trådene lukter alltid sår rumpe lang vei, selv om det ikke skulle være vanskelig for en så intelligent gruppe som PC-gamerne å erkjenne at å lage så dyre spill som Oblivion og Skyrim for en liten gruppe mennesker er ren skjær idioti. Enkelte PC-gamere gir meg et inntrykk av å mene at spillutviklere skal kjøre økonomien sin i grøfta for å tilfredsstille dem.

 

Fordelen med PC er at spillene blir billigere og den potensielle grafiske ytelsen langt større, men det hjelper lite når det koster 3-4 ganger mer for en god gaming-PC som en konsoll, og det er langt mer komplisert og tidkrevende å faktisk få kjørt spillene. Skjønner godt at mange ikke gidder dette, spesielt ikke hvis man jobber fulltid og bare har noen få timer å bruke på spill per dag, som da må utnyttes til fulle og ikke til teknisk mikkmakk.

Økonomiargumentet er vås. WoW har solgt som varmt hvetebrød i alle år og har 11,4 millioner medlemmer i dag (Ja det er riktignok et MMORPG). Ta Crysis som en annen PC-eksklusiv tittel fra nyere tid. Prislappen var 22 millioner dollar, men det solgte hele 3 millioner kopier innen mai 2010. Starcraft 2: 4,5 millioner solgte innen desember 2010. Myst 6 millioner solgte. Lille MinCraft over 2,5 millioner solgte...

 

Jeg kunne fortsatt listen, men det trenger jeg simpelthen ikke. Argumentet om at PC-eksklusiver "kjører økonomien i grøfta", medfører simpelthen ikke riktighet.

 

og det er langt mer komplisert og tidkrevende å faktisk få kjørt spillene
- På hvilken måte? Etter installasjon "som det nå også har vært på de PS3 spill jeg har" er det bare å kjøre i gang. Har du faktisk en god gamer PC tar det ikke lange tiden å starte opp og sette i gang et spill, På PS3 må jeg lete frem disk hver gang jeg skal bytte spill. Mange PC-spill krever ikke disken heller. Komplisert? - Er det så mye vanskeligere å skru på PC'en og dobbelklikke på et ikon med mus enn å trykke på et med en X-knapp?

 

Skjønner godt at mange ikke gidder dette, spesielt ikke hvis man jobber fulltid og bare har noen få timer å bruke på spill per dag, som da må utnyttes til fulle og ikke til teknisk mikkmakk.

Hva slags mikkmakk? Det lanseres knapt et PC-spill uten automatisk tilrettelagte innstillinger for din maskin, tweaking av grafikkinnstillinger, modding o.l. forblir helt frivillig.

 

 

Problemet med dagens industri er at de ofte har feil tilnærming til multiplattformtitler. En PC har rom for mer funksjonalitet ikke bare rent teknisk men også kontrollmessig. Kvaliteten daler når utviklere, i stedet for å sette av det lille som skal til for å tilrettelegge layout, funksjonalitet og spesielt kontroller for ulike plattfomer, utvikler alt i samme fatning. Da blir som regel PC den store taperen. Eksempelvis var spill som DMC3 og Star Wars: The Force Unleashed nesten uspillbare uten å ha koblet til en gamepad. Saints Row 2 og GTA IV, hadde horrible framrates og fikk forsømt sin optimalisering for PC. Dette er så unødvendig og det hadde verken krevd ekstreme utgifter eller et av tid.

 

 

Man trenger ikke gå så langt som å lage en PC-eksklusiv heller. DICE sier at de for BF3 har valgt å lage separate utgaver av Frostbite 2.0 motoren for konsoll og PC. Dette er en god måte å håndtere den grafiske/spesifikasjonsmessige biten på. Så fremt de da tilrettelegger for mer avanserte PC-kontroller og mer egnet layout til PC er problemet langt på vei løst!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

[quote name='Samkar' timestamp='1309378502' post=

Spillet blir nok en fornøyelse å spille selv om de med PC og PS3 muligens får litt finere teksturer og detaljer ;D

Tror du mente at PS3 og PC versjonen blir bedre rent grafikk messig ;D

 

Ja jeg tenkte meg ikke om når jeg skrev.

Og jeg leste heller ikke hele artikkelen.

 

Jeg har spilt Oblivion på pc-xbox og ps 3.

Jeg kan ikke si det var mye forskjell egentlig

har selv 360 og gleder meg til 11 november :D

Lenke til kommentar

Disse trådene lukter alltid sår rumpe lang vei, selv om det ikke skulle være vanskelig for en så intelligent gruppe som PC-gamerne å erkjenne at å lage så dyre spill som Oblivion og Skyrim for en liten gruppe mennesker er ren skjær idioti. Enkelte PC-gamere gir meg et inntrykk av å mene at spillutviklere skal kjøre økonomien sin i grøfta for å tilfredsstille dem.

 

Med samme logikk kan du si at det ikke er noe vits å drive grønnsaksforretning, fordi du tjener så mye mer penger på å drive bensinstasjon. Det at enkelte bransjer er lukrative (i dette tilfellet for de aller største) betyr ikke det at man ikke kan drive med andre ting i stedet (evnt. i tillegg).

 

The Elder Scrolls serien har vendt pc-gamere ryggen. Da må de også forvente at vi whiner. Tjener de mer penger? Kanskje. Men de kan ihvertfall ikke fortsette å få den støttende "backingen" fra hardcore rpg-gamere, og må tåle å bli satt i bås med The Sims. Om det kan ha negative konsekvenser for serien på lang sikt vil vel vise seg.

 

Edit: liten rettelse

Endret av Visjoner
  • Liker 2
Lenke til kommentar

PC-utgaven ser åpenbart mye bedre ut. Den har mer detaljerte teksturer og kan kjøre på mye høyere oppløsning.

 

Gleder meg sykere og sykere for hver eneste oppdatering om dette spillet :p

Synest 360 verisjonen så helt syk ut. Men om blir sykere på PC så vil jo dette bli gudommelig :D

Lenke til kommentar

Synes forøvrig det er veldig rart at de velger å vise X360 versjonen uansett. Skulle jo tro de var mer interesserte i å vise spillet fra sin beste side, men men. Husker at også CryEngine 3 demoene var vanligere å se på X360 og PS3 enn PC og vi vet jo alle hvordan Crysis 2 ble i forhold til 1'ern.

 

Håper ikke dette gjenspeiler hvor fokuset ligger.

 

 

Uansett er det jo ikke snakk om at Skyrim vil bli et dårlig spill, men forenklinger (deriblant fjerning av skills og attributter) lover jo ikke bra for oss Elder Scrolls purister.

Lenke til kommentar

Er det så mye vanskeligere å skru på PC'en og dobbelklikke på et ikon med mus enn å trykke på et med en X-knapp?

 

Kanskje ikke i en perfekt verden, men dessverre er det nå slik at det fortsatt er mye mer som kan gå galt på PC. Enten er det en manglende fil, en dårlig driver eller en annen programfeil av noe slag... På konsoll er alt slikt fikset og tilrettelagt, og alt av eventuelle oppdateringer kommer automatisk. Det kommer riktignok bedre og bedre løsninger for PC også, men konsoll er fortsatt enklere å sette seg inn i (fordi du egentlig slipper å sette deg inn i noe som helst).

 

Hva slags mikkmakk? Det lanseres knapt et PC-spill uten automatisk tilrettelagte innstillinger for din maskin, tweaking av grafikkinnstillinger, modding o.l. forblir helt frivillig.

 

 

Hva slags mikkmakk? Jeg vet dere PC fantaster liker og tro at fordi dere synes det er enkelt å oppretteholde en god PC så bør alle andre synes det er enkelt også. Men det er nå slik jeg ser det nokså åpenlyst at det å gå til innkjøp av en PC er et langt mer drastisk steg enn å kjøpe en konsoll. Hvis en skal holde prisen nede må en bygge selv, noe som krever at en må sette seg inn i mye nytt. Hvis en skal ha en løsning som til en viss grad kan tilsvare brukervennligheten til en konsoll må en ut med masse penger, og selv da må en passe på å oppdatere og eventuelt oppgradere etter hvert.

 

Det aller verste med PC er dog at en kan risikere og ikke kunne kjøre et spill selv om en har en maskin som oppfyller maskinkravene. At det er konsollene sin "skyld" at PC spillene er dårlig optimalisert er nok i mange tilfeller sant, men selv mange eksklusive PC-spill kjører elendig selv om maskinen støtter kravene.

 

På konsoll derimot er som sagt alt tilrettelagt, og du trenger ikke stort mer tidligere erfaring en å ha satt opp en VHS-spiller en gang på 80-tallet og plugga inn et fjernsyn.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Det skorter ikke på argumenter for å bruke PC, men alle forutsetter at man har god greie på PC. Straks det oppstår et problem som faller på siden av fasiten vil den jevne bruker være hjelpesløs. Hvis det fungerte for alle PC-spill å bare slenge dem inn, installere og spille så ville det ikke vært noe problem, men jeg tror alle som har spilt mye på PC vet at man må passe på kompatibilitet, man må tweake instillinger og man må oppdatere drivere. I verste fall får man ikke spilt hva man har kjøpt selv om man har en sterk nok PC, fordi delene ikke er kompatible. Dette har hendt med meg flere ganger, og problemet er ikke bare at man ikke får startet spillet, men bare det å finne ut av problemet kan fort bli et heldagsprosjekt. Det trenger ikke være et stort problem heller; kanskje er det bare en liten detalj som gjør at spillet kræsjer en gang i timen, og så kan man jobbe resten av dagen med å finne ut av det. Sånt holdt jeg på med før, men nå som jeg jobber fulltid og bare har noen få spilltimer til gode per dag er det avgjørende at hvert minutt blir brukt til faktisk spilling.

 

Så var det pris. Jeg skal kjøpe meg ny gamer-PC snart for å spille PC-eksklusiver og den kommer på minst 15000, og da har jeg ikke regnet med skjerm eller annet tilbehør.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Så var det pris. Jeg skal kjøpe meg ny gamer-PC snart for å spille PC-eksklusiver og den kommer på minst 15000, og da har jeg ikke regnet med skjerm eller annet tilbehør.

Kjøpte meg en for 8000 ekskludert skjerm, syns det er futt nok. PC trenger ikke være så dyrt!

Lenke til kommentar

Kanskje ikke i en perfekt verden, men dessverre er det nå slik at det fortsatt er mye mer som kan gå galt på PC. Enten er det en manglende fil, en dårlig driver eller en annen programfeil av noe slag... På konsoll er alt slikt fikset og tilrettelagt, og alt av eventuelle oppdateringer kommer automatisk. Det kommer riktignok bedre og bedre løsninger for PC også, men konsoll er fortsatt enklere å sette seg inn i (fordi du egentlig slipper å sette deg inn i noe som helst).

 

Det er SVÆRT sjeldent at det er vanskelig å få et ærlig og redelig kjøpt spill til å funke på en PC i dag. Dette argumentet kunne vært på sin plass i 1998, men ikke i 2011. De fleste spill som lanseres per i dag har også automatisk oppdatering eller kommer med en beskjed om at en patch installeres ved et enkelt klikk. Selv oppdatering av drivere kan ordnes enkelt og automatisk via Windows 7, selv om det sjeldent er et absolutt must å ha siste nytt i drivere.

 

Hva slags mikkmakk? Jeg vet dere PC fantaster liker og tro at fordi dere synes det er enkelt å oppretteholde en god PC så bør alle andre synes det er enkelt også. Men det er nå slik jeg ser det nokså åpenlyst at det å gå til innkjøp av en PC er et langt mer drastisk steg enn å kjøpe en konsoll. Hvis en skal holde prisen nede må en bygge selv, noe som krever at en må sette seg inn i mye nytt. Hvis en skal ha en løsning som til en viss grad kan tilsvare brukervennligheten til en konsoll må en ut med masse penger, og selv da må en passe på å oppdatere og eventuelt oppgradere etter hvert.

 

Brukervennlighet har da virkelig ingenting med pris å gjøre. Nei, du trenger heller ikke nødvendigvis å bygge selv (selv om det er en smal sak). Komplett har f. eks gode ferdigsnekkrede gamer PC'er som ikke koster skjorta. Nei da, mer sprøyt. (Automatisk oppdatering i Windows ordner dette, hvis du absolutt ikke klarer det selv og hvis du ikke gjør det, kan f.eks Nvidia sine sider lete frem riktig skjermkortdriver for deg.)

 

Oppgradering er forøvrig diskuterbart. Siden de fleste spill er multiplattformtitler vil du kunne drive de aller fleste nye spill, siden disse må være bakoverkompatible med eldgammel konsollinnmat. Eksempelvis vil en PC med et gammelt 8800GT skjermkort fortsatt kunne drive de fleste spill mer tilfredstillende enn konsoller.

 

Det aller verste med PC er dog at en kan risikere og ikke kunne kjøre et spill selv om en har en maskin som oppfyller maskinkravene. At det er konsollene sin "skyld" at PC spillene er dårlig optimalisert er nok i mange tilfeller sant, men selv mange eksklusive PC-spill kjører elendig selv om maskinen støtter kravene.

 

På konsoll derimot er som sagt alt tilrettelagt, og du trenger ikke stort mer tidligere erfaring en å ha satt opp en VHS-spiller en gang på 80-tallet og plugga inn et fjernsyn.

 

 

Du fremstiller det som om PC skulle være så mye vanskeligere og så ekstremt mye mindre pålitelig. Det er ikke tilfellet lengre. Ja, jeg erkjenner at PC'er lettere kan kræsje til desktop i noen spill og en sjelden gang kan det bli trøbbel.

 

Siste spill jeg hadde trøbbel med var Red Faction Guerilla. (Der beveget alt seg i dobbelt tempo), men utvikler kom aldri med noen PC-patch så lenge jeg gadd vente. Altså var det snakk om slurv og latskap fra utviklers side. At PC-eksklusiver også kan kjøre dårlig er det ingen tvil om. Ingen plattformer er immune mot dårlig optimalisering og utnyttelse av hardware. Men dette ansvaret faller stort sett på utviklerene, da både AMD/ATI og Nvidia stort sett er flinke til å med jevne mellomrom optimalisere skjermkortdrivere.

 

PC er forøvrig ikke alene om å ha trøbbel. X360 hadde et infamt rykte for sin "red ring of death", Playstation nettverket har det bare vært rot med i det siste. Jeg har også måtte resette PS3'en min flere ganger fordi den har låst seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...