Gavekort Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 (endret) Vet ikke om dette er riktig plass å spørre, men det er her alle andre cannabis-tråder er. Jeg er veldig engasjert i politikken rundt medisinsk marijuana, men internett kreler av pro-legaliseringstråder og jeg får høre veldig lite fra den andre siden. Jeg er interessert i å få vite noen kilder som snakker mot medisinsk marijuana, slik at jeg kan få meg et rettferdig syn fra begge sider. Det beste hadde vært en kilde som tar for seg begge parter på en rettferdig måte, uten å ta stilling til en av sidene. Så er det noen kilder som dere kan anbefale? Endret 28. juni 2011 av Gavekort Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg er veldig pro-legalisering, men her er en kilde til mulige konsekvenser av cannabiskonsum. Skal dog nevnes at noen av antagelsene er vage - blant annet har ikke schizofrenitilfeller i USA en eksponentiell vekst i det hele tatt etter hvert som bruken av mj/hasj har økt. For øvrig er det muligens en grunn til at du ikke hører så mye fra den andre siden. Jeg vil hverken hovere eller bruke hersketeknikker, men de fleste argumentene fra motstanderne har enten blitt avkreftet som løgn, eller bare blitt neddebattert. 4 Lenke til kommentar
Atezhea Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Penn and Teller: Bullshit - War on drugs. http://www.youtube.com/watch?v=AlJu7qS0jl4 Handler ikke spesifikt om marijuana, men det er en del om det. Dessuten er det god underholdning 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2011 Reportasjen er ikke nøytral eller står på mot-siden. Jeg har sett reportasjer som intervjuer motstandere, men de blir ikke analysert og blir heller direkte konfrontert med argumenter. Jeg vil høre en motstander som snakker, ikke kommenterer. Lenke til kommentar
Atezhea Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Reportasjen er ikke nøytral eller står på mot-siden. Jeg har sett reportasjer som intervjuer motstandere, men de blir ikke analysert og blir heller direkte konfrontert med argumenter. Jeg vil høre en motstander som snakker, ikke kommenterer. Oh, sorry, gikk litt fort i svingene der. Trodde du ville ha argumenter for, ikke mot. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Jeg er litt usikker på saken, men jeg har sett hva hasj kan gjøre med folk. 1. Hasj er avhengigskapende. Det er det ingen tvil om. Mange av de som røyker mye hasj bruker mesteparten av livet sitt til å få nok penger sånn at de kan røyke mer hasj. De låner fra venner og andre og de havner i problemer. 2. Hasj gjør folk slappe. Det er fordi hasj har den effekten at du slutter å bry deg om problemene dine. Mange av de som røyker mye hasj blir utrolig slappe og gjør absolutt ingenting. 3. Hasj røykes vanligvis sammen med tobakk. Altså, det har de samme problemene som tobakk har, bare i mindre grad. Jeg tror hasj har ingen konsekvenser med moderat bruk, men problemet er de som bruker for mye av det. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 MISBRUK vil alltid være ett problem, uansett hva det gjelder. Lenke til kommentar
SubHuman Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) Jeg er litt usikker på saken, men jeg har sett hva hasj kan gjøre med folk. 1. Hasj er avhengigskapende. Det er det ingen tvil om. Mange av de som røyker mye hasj bruker mesteparten av livet sitt til å få nok penger sånn at de kan røyke mer hasj. De låner fra venner og andre og de havner i problemer. Jeg tror hasj har ingen konsekvenser med moderat bruk, men problemet er de som bruker for mye av det. Det er faktisk ikke sant at cannabis er direkte avhengigets skapenede. Med mindremanmisbruker det som buffyannesummers sier. Da blir du avhengig lignende spilleavhengighet, junkfood, onanering, sukker eller noe lignende. Du blir ikke avhengig av selve stoffet, men det er noe annet som skjer med hjernen i belønnings og lykke sentrene som gjør at du bare må røyke det. EDIT: Røyker ikke cannabis selv,har heller aldri prøvd det. Er nå pro- legalisering for medisinskbruk, men var sterk motstandet før, etterhvert så jeg at mange av faktanene var falske og ønsketekninger. Ble også da hjernevasket av en brosjyre jeg fant på skolen Endret 3. juli 2011 av SubHuman Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) Bill Burr en genial Han er inne på noe http://www.youtube.com/watch?v=NUnexhValx8 Endret 3. juli 2011 av Uderzo Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Jeg leste denne før jeg ble ferdig utdanna, så den husker jeg godt: http://www.medscape.com/viewarticle/575693 http://findarticles.com/p/articles/mi_hb4345/is_7_36/ai_n29453508/ Nok idioter som sier at cannabis er ufarlig. Men i og med at jeg ønsker at alt unntatt antibiotika skal kunne selges fritt på rimi, så er jeg kanskje ikke tilhørende den andre siden?? Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Cannabis er veldig lite skadelig i små mengder og under uregelmessig bruk. Men når det bikker over i daglig bruk, kan man endre atferdsmønster over tid, og enkelte mennesker i en utsatt gruppe kan også utvikle psykoser av stoffet. Tankesettet kan også endres. Men glem nå uansett ikke at man stort sett alltid ser flere negative sider med et substans så lenge det er kriminelt. Rent sosialt kan jo cannabis påføre brukeren unødvendig stor skade så lenge stoffet er illegalt å konsumere. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå