Gå til innhold

[Løst] Ny Gaming PC 19k - Intel, GTX 580


Anbefalte innlegg

Hei, skal bygge ny PC snart. (Venter på lønn)

Skal brukes til gaming, men også skolearbeid o.l. Tenker spill som BF3 og MW3

 

Har brukt myyyyyyyye tid på div. forum og lest tester av nesten samtlige komponenter...

Men lurer på om Intels nye prosessorer, Ivy Bridge?, er vert å vente på. Vil jo at PCen skal ha noen års holdbarhet.

 

Komponenter:

post-147007-0-67593900-1309301049_thumb.jpg

 

Har ASUS' GTX580, lurer på å bytte til enten MSI 580 Twin Frozr II, eller ASUS sitt ROG 580. Er det vært å betale ca. 100 kr ekstra for MSI, eller 300 ekstra for ROG 580? Dustin fører ingen av disse, men fant begge to på komplett.no. Så også en versjon at MSI sitt 580 med ca. 3GB minne og Twin Frozr III kjøler. Er det vært nesten 1000 kr ekstra for det? Hører mye bra om MSI sin Twin Frozr II/III kjøler.

 

Har så stor PSU for mulighet for SLI i fremtiden, og vil slippe å måtte kjøpe ny ved et evt. nybygg.

 

Den trådløse USB-adapteren er til en gammel stasjonær PC, vil selvsagt bruke kabel ved gaming.

 

Lurer også på om skjermen eg egnet til gaming. Har lett etter en med 120 Hz og 1920x1080 eller 1920x1200, men da blir de så dyre. +begrenset utvalg.

 

Lurer også på om dere synes jeg bør vente til nye prosessorer kommer på markedet. Har ikke hastverk, har en ok laptop nå.

 

På forhånd takk for hjelp :)

 

 

 

!!SISTE UPDATE!!:

Alle komponenter er nå valgt ut. Jeg takker for all hjelp jeg har fått :)

Har valgt å gå for tre forskjellige butikker, Komplett, dustin og elkjøp.

 

Komplett:

post-147007-0-48887200-1311981835_thumb.png

 

Dustin:

post-147007-0-60371000-1311981842_thumb.png

 

Elkjøp:

post-147007-0-93047100-1311981848_thumb.png

 

 

PCen bestilles i løpet av morgendagen, og vil sikkert legge ut bilder av både bygging og det ferdige produktet.

(Samt litt frames/sec i div spill og benchmark osv. hvis jeg gidder) ;)

Endret av SSSeeevvviii
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har stort sett et bra oppsett her, jeg har faktisk mye av det samme selv. Det 580 kortet der er veldig stort, og vil mest sannsynlig ikke fungere i SLI hvis du har planer om det. Kjøling trenger du ikke å beskymre deg for, kortet har enorme muligheter til god kjøling med de 2 viftene (har det selv).

 

Er du sikker på at du dog vil ha en såpass liten ussel skjerm? Synes det er tragisk å kjøpe en såpass dårlig/liten skjerm til et ellers bra oppsett, men det er min mening.

Lenke til kommentar

Hva me de andre skjermkortene jeg har sett på da? Vil de være verdt en økning i pris, og er de bedre rustet til SLI, ASUS ROG 580 tar også 3 slots ser jeg...Ville du da valgt MSI?

 

Hvilken skjerm ville du anbefalt da? Hvor mange tommer, Responstid, Hz, oppløsning, merke, osv.

Lenke til kommentar

Ville personlig gått for en 23-24" med 1980x1080.

 

DELL U2311H ULTRASHARP 23

http://www.dustinhome.no/pd_5010456532.aspx

 

IPS-Panel er merkbart bedre enn TN-Panler på fargegjengivelse

 

Med en slik oppløsning så vil et GTX 580 kort med 1.5gb minne holde fint. Jeg vedder en femmer på at at det tidspunktet du føler ett GTX 580 ikke holder, så har det kommet noe bedre på markedet som er billigere, bedre etc etc. Så personlig ville jeg glatt for Asus DC2 versjonen.

En siste liten ting er at kanskje det er litt overkill å bruke 649 kr på en CPU kjøler?

 

http://www.dustinhome.no/pd_5010471048.aspx

 

Denne skal være godt egnet for overklokking, og stillegående som få

 

Ellers så ser man jo at du har gjort en god research, veldig fint oppsett.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Blir ikke 8ms litt for tregt til gaming?

Andre forslag til god skjerm? Egne erfaringer mottas gjerne :)

 

Har valgt NH-D14 for den er en av de beste luft cpu-kjølerene på markedet. Og har planer om å klokke cpuen til minst 4,2-4,5 GHz...

 

Da tar jeg ASUS DC2 GTX 580... ;)

Lenke til kommentar

Har ikke lyst å gå for SLI/Crossfire når jeg kjøper ny, vil heller kjøpe et dyrt kort for så og oppgradere til SLI senere... Føler dette gir mer for pengene i det lange løp.. Eller tar jeg helt feil?

Men igjen, er det noen som hvet forskjellen på single og dual link i dvi kabler? Og hva som er best, og hvilken sort det er i min post oppforbi?

Vil denne dvikabelen passe skjerm og skjermkort btw?

Lenke til kommentar

meningsløst å oppgradere til SLI sent, innen den tid så vil du få mere igjen for pengene ved å kjøpe et bedre kort. Skal du kjøre SLI så ville jeg enten gjort det fra start eller ved neste lønning o.l

 

Alle nye skjermer har støtte for DVI så vidt jeg vet, det følger dog ikke med en DVI kabel med den skjermen der og den har ingen HDMI tilkobling, men den støtter DVI. (er en fin liten knapp som heter spesifikasjoner på dustinhome.)

 

hvis du ønsker en topp skjerm så er denne http://www.dustinhome.no/pd_5010456532.aspx et godt valg om du er villig til å putte noen hundrelapper på prisen.

 

ellers så kan du bytte ut HDDn der med en samsung spinpoint f3 1TB som er både raskere og billigere.

 

PSUn kan du vurdere å bytte ut ettersom den ikke er helt topp kvalitet, gå for noe fra Seasonic eller Corsair.

Endret av Sphio
Lenke til kommentar

veldig bra pc du har der.

 

vis du skal kjøpe sli ver klar over dette: SLI: x8, x8-modus; enkeltkort: x16-modus. det har ikkje så mykje å sei men viss att du skal kjøre sli så vare det ytelsen få prosent dårligare.

 

noctua d14 er nokre av dei best loftkjølarane, men viss du vil spare 150 krone så hadde eg toge denne http://www.dustinhome.no/pd_5010332532.aspx 2-3 grader varmare og er veldig bra.

 

coller master haf x svert bra men dyrt vis du vil ha noko som konkurere med coller master haf x så kan du ta dette http://www.dustinhome.no/pd_5010594411.aspx svert stille gå ande usb 3.0 og vifte kontrol i fronten.

 

eg hadde ikkje kjøp ssd: http://www.hardware.no/artikler/slik_fungerer_en_ssd_-_del_2/98896 det er lett å oppgradere til ssd senere eg syns ssd er for dyrt og liten levetid

 

viss du vil ha billig og bra sjermkor kan du kjøpa 6950 og flach det til 6970 (kan vera smart å kjøpa dual bios viss du skal flach skjermkorte) men for all del gtx 580 er noko av det best på markede

 

viss du vil ha ein billig og vanvitig bra skjerm så hadde eg toge denne BENQ G2420HDBE 24" denne har eg selv sykt bra skjerm

Endret av klaten
Lenke til kommentar

gå for Z68 fremfor P67!

 

mye mindre bugs på Z68, og tillegg har du en del fordeler med Z68 fremfor P67 som f.eks SSD Catching.

 

vis du skal kjøpe sli ver klar over dette: SLI: x8, x8-modus; enkeltkort: x16-modus. det har ikkje så mykje å sei men viss att du skal kjøre sli så vare det ytelsen få prosent dårligare.

 

SLi/CF 16x16x vs 8x/8x har så å si ingeting å si på ytelses. ingen vil merke forskjellen.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Tenker å kjøpe et GTX 580 til når et kort blir for lite... Da vil vel prisen på det ha fallt en del, og ytelsen gå opp for jeg får da SLI?

 

Legger ut en oppdatert liste over pcen:

post-147007-0-51861300-1309721469_thumb.jpg

 

post-147007-0-42089800-1309721477_thumb.png

 

Kjøper på to nettbutikker for noen av komponentene er billigere hos komplett. + at dustin ikke har MSI. Har snakket med andre som har Twin Frozr II og de er veldig fornøyd.

 

Ser alt kompatibelt ut? CPUkjøler tar ikke borti RAM osv?

På forhånd takk for svar :D

 

 

 

MEN!!!!!

Er det noen som kan si noe om jeg bør vente? Har ikke hastverk, og lurer på om det er en ny prossesor release fra intel snart, og om nye skjermkort er på vei? med tanke på å kjøre BF3 på max?

Lenke til kommentar

 

Ser alt kompatibelt ut? CPUkjøler tar ikke borti RAM osv?

På forhånd takk for svar :D

 

 

Den RAMen passer fint med Noctua kjøleren.

 

Ok, takk :)

 

En liten update:

Corsair Force 3 Series 120 GB er lagt til på handlelisten hos komplett, og OCZ Agillity er fjernet hos dustin. Samme pris.

Hos dustin koster den 1714? mens hos komplett 1699.

Lenke til kommentar

Hos dustin koster den 1714? mens hos komplett 1699.

Dustin har vanvittig billig frakt, uansett vhro mange produkter du kjøper, så lenge de veier under 20kg koster det 99kr for hele pakka, en av hovedgrunnene til at jeg som regel handler der.

Lenke til kommentar

Hos dustin koster den 1714? mens hos komplett 1699.

Dustin har vanvittig billig frakt, uansett vhro mange produkter du kjøper, så lenge de veier under 20kg koster det 99kr for hele pakka, en av hovedgrunnene til at jeg som regel handler der.

 

Jeg har allerede noen produkter hos komplett, blit ikke dyrere frakt selv om jeg kjøper ssd der ;)

Har reknet ut at totalt så sparer jeg penger ved å kjøpe noe hos komplett og resten hos dustin... (har reknet med frakt) Totalt blir det 17 244 med frakt fra begge butikkene. 127 fra komplett, og 99 hos dustin ;)

Lenke til kommentar

Brukererfaringene er gode når det gjelder gaming på U2311H. Men dersom du kun ønsker en god gamingskjerm med lav ms, så bør jo dette være et alternativ:

 

http://www.dustinhome.no/pd_5010335322.aspx

 

Du mener vel lav responstid. Milisekund en benevnelse for antall tusendeler av et sekund.

"Literen er lav i melkekartongen. Watten synker. Hertzen er høy." :nei:

 

Dersom spilling er bruksområdet er det skjerm med panel av typen 120 Hz TN som er det rette valget. Det er hovedsakelig 3 dugelige modeller fra LG, Acer og BenQ og prisområdet er 1600-3600 kr.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...