Gå til innhold

NY Sandybridge/i7/SSD osv. komplett pc! UPDATE: Posten fucka kabinettet!

Anbefalte innlegg

Takk for at du titter innom for å hjelpe meg! :new_woot:

Jeg skal handle stasjonær pc nå! Jeg trenger derfor litt feedback på oppsettet jeg har kommet frem til, samt at jeg ikke aner hva jeg skal velge på flere av punktene.

PC'n skal brukes mest til følgende, i synkende rekkefølge:

• Surfe på HW, Gamer og Anandtech.
  • Se tv-serier fra eztv, youtube og tv3play.
  • Se på damer på deiligst.no
  • Sende e-post (ikke til damene på deiligst.no, lover).
  • Notepad++
  • Visual Studio/C++.
  • Div. Adobe stæsj.
  • Game TES V:Skyrim og BF3!!! Og sist men ikke minst Port Royale 3 og neste Sim City om de noen gang blir produsert... Ja også Mass Effect 3 da og kanskje litt Flight Simulator, StarCraft II og EVE Online.
  • Overklokke når ny-hardware feelingen samt frykten har gitt seg noe.

Jeg har allerede to stk. GTX460 1GB skjermkort fra Gainward som er klokka, kjører ett til behovet for nummer to skulle melde seg. Jeg har alltid foretrukket historie, gameplay og lyd fremfor bling anyways.

Jeg har også en Logitech G500 mus som får duge inntil videre, ellers trenger jeg alt det andre.

Studentrabatt og gratis frakt på toppen av allerede greie priser gjør at jeg handler fra Dustin.

Liste over komponenter jeg foreløpig har trålet meg frem til:

Da håper jeg dere skriver masse tips og hjelper meg litt her. Trenger dere mer info så er det bare å spørre. :new_woot:

UPDATE#1 29.06 :: Grunnet lagerstatus vurderer jeg Corsair HX750 som PSU og Corsair Graphite 600T White som tower ( det er uansett penere IMØ )

UPDATE#2 29.06 :: Legger ut bilde av handlevogna så slipper dere trykke inn på Dustin-lenkene. Jeg vet det er dobbelt opp med PSU og tower. :)

post-21209-0-86394100-1309361631_thumb.jpg

Endret av cptCory
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden jeg antar budsjett ikke er et issue skal jeg droppe og be deg kjøpe i5-2500k fremfor i7, selv om den gir deg samme ytelse i alt du nevner, for en del hundrelapper mindre ;o) Alt ser bra ut, men jeg ville gått for Vertex 3 eller nye Corsair Force når det gjelder ssd. Begge bygger vel på sandforce-kontrolleren og er stødige disker. Hvis du noen gang får bruk for å installere spill på sekundærdisken så vil jeg heller anbefale Spinpoint F3 som alternativ, da Ecogreen kun er utmerket til lagring men ikke særlig til å kjøre spill/programmer fra.

Lenke til kommentar

Jeg har selvfølgelig ett budsjett, men jeg har fortsatt god margin. Jeg ser det slik att de ekstra trådene i 2600K vil være en invistering for fremtiden.

SSD står nå mellom Intel 510 120GB og Vertex 3 120GB disse skiller det kun en 100-lapp på, Max iops virker litt meningsløs selv til tungt hjemmebruk så den dropper jeg.

PSU: Seasonic x-760 er ikke på lager hos dustin, men det er HX750. Er dette ett mye dårligere valg? Jeg kan legge til at jeg ønsker en solid og lite støyende PC. Jeg vet gpu'ene mine støyer en del så disse vil bli byttet når nvidia kommer med en ny serie.

Jeg noterer meg også tipset ditt angående spinpoint fremfor ecogreen. Men jeg ser att Dustin kun har 1TB F3, og bare 320GB F4 i spinpoint serien (7200rpm).

Også glemte jeg helt at jeg bruker forskjellige autodesk produkter, 3dsmax, autocad, mudbox osv.

Endret av s1337en
Lenke til kommentar

850w blir litt overkill, jeg kan vurdere ax 750 med tanke på att den støyer som seasonic og er fullt modulær. Jeg kommer muligens til å kjøre SLI med mine gtx 460, men etter de blir byttet ut er det kun singelkort som gjelder for meg.

Jeg har lest det samme som deg angående SSD, men nå skal jeg ikke ha viktige data på den uansett så det blir nok max iops.

Update: Jeg ser først nå att P8Z68 PRO ikke har PS2 inngang... Hvordan blir dette med valgte razor mx blue clicky tastatur? Ikke merkbart?

Endret av cptCory
Lenke til kommentar

Æsj... Ventet med å betale bestillingen til alle produktene var på lager for å få alt likt. Men dustin delte likevel opp forsendelsen i 3 kolli. Det ene kolliet ligger to timer etter de andre langs ruta så med min flaks må jeg vel vente en dag ekstra på det siste kolliet :p

Livet er hardt! :cry:

Lenke til kommentar

Jeg klager litt til. Jævla Bring/Posten!

I går var det 2 timer mellom de tre kolliene. I dag har posten klart å spre det ut til att 2 av kolliene er kommet frem mens det siste ligger igjen i Oslo, 1-2 dagers postgang til hit jeg bor........ :cry: :cry: :cry:

Lenke til kommentar

Massiv overkill.

Du kunne strengt tatt klart deg med en i5-2500k og et vanlig P8Z68-V. Selv det er overkill i forhold til hva du skal bruke maskinen til. GTX 460 SLI krever såvidt en PSU på 550W, så du kunne fint klart deg med 600-650W PSU, XFX Core 650W er en Seasonic som hadde holdt veldig bra. SSDen er også vanvittig overkill, da du mest sannsynlig ikke hadde merka forskjell på Intel 510 og Force 120GB...

Jeg vet ikke om det var overkill du gikk for, men jeg har nå poengtert det ganske kraftig at du kunne spart inn rundt 2000 kr uten å gå merkbart ned i ytelse.

EDIT:

Posten har forøvrig en skremmende behandling av pakker, jeg vet dette fordi jeg har jobbet der.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Intel ble valgt grunnet stabilitet og trygghet. De har det beste rykte med tanke på produktfeil på SSD. Selv om jeg tar backup osv. er det ikke no gøy når disken fucker deg.

PSU ble valgt på bakgrunn av att GPU skal oppgraderes til noe heftigere når neste generasjon kommer.

CPU ble valgt da jeg i mine studier driver en del med videoredigering og 3d rendering +++. Det kom muligens ikke så godt fram i opprinnelig post.

Husker ikke i farten hvorfor det ble PRO utgaven av HK, men det var en eller flere grunner til det også.

Det største penger ut av vindu produktet må være kabinettet til rundt 1.200,- da man sikkert får et like bra til 5-600,- Men jeg likte det ganske enkelt etter å ha sett diverse produktbilder, lest reklameblekka og noen reviews og tilbakemeldinger på supportforum.

Det er høy sannsynlighet for att det ble noe overkill her og der, men jeg ble veldig fornøyd med hvilke produkter jeg fikk sanket sammen og ingen slap of reality skal klare å endre på det ^^. Jeg tror jeg får ett kraftig, stille og stabilt oppsett med disse delene.

Kan legge til at selv om jeg ikke driter penger så har jeg ikke noe imot å legge inn noen lapper ekstra på noe jeg liker. Sånn er det når man liker data. :)

Endret av cptCory
Lenke til kommentar

Massiv overkill.

Du kunne strengt tatt klart deg med en i5-2500k og et vanlig P8Z68-V. Selv det er overkill i forhold til hva du skal bruke maskinen til. GTX 460 SLI krever såvidt en PSU på 550W, så du kunne fint klart deg med 600-650W PSU, XFX Core 650W er en Seasonic som hadde holdt veldig bra. SSDen er også vanvittig overkill, da du mest sannsynlig ikke hadde merka forskjell på Intel 510 og Force 120GB...

Jeg vet ikke om det var overkill du gikk for, men jeg har nå poengtert det ganske kraftig at du kunne spart inn rundt 2000 kr uten å gå merkbart ned i ytelse.

EDIT:

Posten har forøvrig en skremmende behandling av pakker, jeg vet dette fordi jeg har jobbet der.

Overkill? Nei.

God ssd, mye bedre enn forrige generasjon mange handler ut av bedre vitende.

Knakende god psu (har maken) som er fremtidsrettet og stille.

Core i7 2600k for at man vil ha det beste og som han sier han driver med rendering osv, det naturlige valg.

Hk under 2000 er ikke overkill men fint, det er jo gleden av å ha noe som er så godt at man ikke angrer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...