Populært innlegg AnonymDiskusjon Skrevet 28. juni 2011 Populært innlegg Del Skrevet 28. juni 2011 Yo folkens! Jeg bestemte meg for å lage denne tråden for å fortelle om mine egne erfaringer med kontrollerende damer, og dermed forhåpentligvis gi bort noen tips til personer som sliter med det samme. Jeg har vært i flere forhold, og jeg har konkludert med at de fleste kvinner vil forsøke å kontrollere mannfolka sine, så mye som mulig. Det er ikke noe en mann med respekt for seg selv bør finne seg i, så jeg håper dette kan bidra til å hjelpe de som sliter med kontrollerende kvinner. Først tenkte jeg å ta for meg hvorfor kvinner gjør dette, og hvordan det skjer. Hvorfor forsøker egentlig kvinner å kontrollere mannfolka? Mine erfaringer tilsier at dette er for å ha en person å være sammen med, som en slags backup. For faktum er at de fleste kontrollerende kvinner, er skikkelig dårlige kjærester, på flere plan. De kjefter på deg for å ha pratet med ei jente, mens de selv flørter med andre mannfolk. Når man snakker om kvinner og følelser, er det vanskelig å finne fornuft og logikk, og dette er intet unntak. Hvorfor de vil ha en kjæreste, men samtidig kunne flørte med andre, tror jeg er fordi de ikke vil bli sett på som luddere. Det er veldig synd at det er sånn samfunnet har blitt i dag, men sånn er det, og det må vi gjøre noe med. Et forhold skal være likt for begge parter, og skal ikke du få snakke med andre jenter, skal sannelig ikke henne få snakke med andre gutter heller. Mer om dette senere. Nå til hvordan de går frem for å oppnå kontroll. Ut i fra mine erfaringer, starter det ofte med et uskyldig spørsmål, med et uskyldig svar, som hun velger å klage på. Ta for eksempel om hun spør deg hvem du jobbet med den dagen. Da vil hun kanskje spørre noe som "Hvem jobbet du med i dag?". Hvis du sier noe som "Jeg jobbet med (insert female name here)" kan responsen bli overraskende negativ. Jeg for min del har opplevd svar som "Hvordan ser hun ut?", "Hvor gammel er hun", "Hva gjorde dere?" osv. Disse er forsåvidt også ganske uskyldige, men når spørsmål som "Hvorfor jobbet du med henne?" med en negativ undertone kommer, da er første steg mot kontroll tatt, og det er her det gjelder å stå i mot, for å unngå å bli tøffel. For etter dette spørsmålet, kan kjeft være like rundt svingen og her er det vitalt å stå på sitt, så lenge du ikke har gjort noe galt. Du er også nødt til å fortelle henne rett ut hvor urimelig det er å kjefte på deg for å bare ha jobbet med en annen kvinne. Her er to eksempler på hvordan dette kan gå: Gal respons Hun: Hvem jobbet du med i dag? Deg: Karoline Hun: Karoline? Hvem er det? Hvor gammel er hun? Deg: Det er en på jobben, jeg tipper hun er rundt 35 år. Hun: Hvorfor jobbet du med henne, er det fordi hun er pen? Deg: Det var sjefen min som sa det, jeg kunne ikke velge selv, jeg ville egentlig ikke jobbe med henne altså, men jeg kunne ikke bestemme. Skal spørre sjefen min om å slippe å jobbe med henne neste gang. Hun: Jeg vil ikke at du skal jobbe noe med henne mer. Deg: Ikke jeg heller, jeg skal prøve å unngå det. Riktig respons Hun: Hvem jobbet du med i dag? Deg: Karoline. Hun: Karoline, hvem er det, hvor gammel er hun? Deg: Det er en på jobben, jeg veit ikke hvor gammel hun er, jeg spurte ikke. Hun: Hvorfor jobbet du med akkurat henne, er du interessert i henne eller? Deg: Jeg jobbet med henne både fordi sjefen ba oss om det, og fordi jeg liker å jobbe med henne. Hun er flittig, og vi samarbeider godt. Hun: *Sjokkert Er du interessert i henne eller, hvorfor må du jobbe med henne? Deg: Det er deg jeg er sammen med, og derfor er det et ganske dumt spørsmål. Selfølgelig er jeg ikke interessert i henne, og jeg er skuffet over at du anntyder noe sånt. Hun er en hyggelig dame og flittig dame, og jeg ser frem til å arbeide mer med henne i fremtiden. Jeg finner meg ikke i å få den typen svar, du er nødt til å skjerpe deg på det området for at vi skal fungere sammen. NB: Denne samtalen kan fortsette i det uendelige, men gi henne den typen svar, og vær ærlig. Andre steg mot kontroll oppstår ved samme situasjon. Mange vil da velge å lyve, og si at de jobbet med en mann, bare for å unngå mer mas. Dette er helt feil. Når du lyver for å unngå mas, da spiller du et spill på hennes premisser. Kvinner vil fortsette slik, gud vet hvor lenge, men det er ytterst viktig å ikke falle for dette, noen gang! Da vil det bli mye vanskeligere å komme ut av dette senere. Hvis du fortsetter å være 100 % ærlig, og å si hva akkurat hva du mener om den urimelige behandlingen, ja da er du allerede et godt stykke på vei til et sunt forhold. Gal respons: Hun: Hvem jobbet du med i dag? Deg: Fritjof (Du lyver for å unngå maset) Hun: Du snakker vel sant, du jobbet vel ikke med Karoline igjen? Deg: Nei, jeg jobbet med Fritjof. Hun: Bra, jeg har ikke lyst til at du skal jobbe noe mer med Karoline, jeg liker hun ikke. Riktig respons Hun: Hvem jobbet du med i dag? Deg: Karoline igjen, vi jobber oftere sammen nå. Hun: Henne igjen?! Hvorfor jobber du så mye med henne? Er det ingen andre du kan jobbe med? Deg: Ja, henne igjen. Jeg har sagt dette til deg før, vi jobber sammen både fordi sjefen ønsker det, og fordi vi går godt sammen, både som personer og på jobben. Hun er en hyggelig og flittig dame, og jeg kommer til å jobbe med henne hver gang det passer seg. Det er kanskje noen andre å jobbe med, men det ser jeg ikke noe poeng i. Hun: Du er interessert i henne du, hvorfor kan du ikke jobbe med noen andre? Deg: Nei, jeg er ikke interessert, og jeg er sjokkert og skuffet over at du påstår noe sånt igjen. Jeg hadde forventet meg bedre. Og det er helt sikkert noen andre å jobbe med, men jeg ønsker å fortsette å jobbe med henne, og jeg har sagt hvorfor. Nå er jeg forøvrig lei av at du skal ta så på vei for at jeg jobber med henne, hvis du ikke stoler på meg, eller klarer å godta det, er det ingen vits i å være sammen med meg lenger. Det er sånn det er, og det er sånn det vil være. Tredje steg mot kontroll begynner når kvinner stiller krav til deg. Urimelige krav. La oss si at du røyker, og at dama di hater dette, men du vet innerst inne at du ikke kan og/eller vil slutte for henne. Det du IKKE må gjøre, er å si at du skal slutte, for så å smugrøyke. Dette høres kanskje innlysende ut, men faktum er at det er overraskende lett å faktisk gjøre dette, bare for å unngå mer mas. Jeg røyker selv, og de aller fleste har kjeftet på meg for dette. Svaret ditt skal ikke være "Jeg skal prøve å slutte, alt for deg kjære.", det bør heller være noe som "Jeg røyker, det er slik jeg er, og det er du nødt til å godta. Klarer du ikke å godta det, kan du rett og slett gå fra meg". Dette virker risikabelt og muligens noe strengt, men veldig få kvinner vil gå fra mannen sin på grunn av dette, og hvis de likevel gjør det, ja da er de ikke noe å spare på. Hvis du faktisk ønsker å slutte å røyke, må du gjøre dette for din egen del og du kan ikke love henne noe som helst. Jeg vil igjen peke ut viktigheten av å ikke bøye seg for disse kravene, for ofte blir de så urimelige at de er umulige å tilfredsstille, og når du uungåelig går i mot de, da blir kjeften desto større. Gal respons Hun: Kan du slutte å røyke? Deg: Ja, jeg skal slutte. Alt for deg, kjære. Riktig respons Hun: Kan du slutte å røyke? Deg: Nei. Hun: Ååå, hvorfor ikke? Det er så ekkelt, jeg hater røyk, kan du ikke værsåsnill å slutte da! Deg: Nei, jeg røyker, det er sånn jeg er, og det må du bare godta. Hvis ikke kan du rett og slett dra fra meg, for jeg kommer ikke til å slutte bare fordi du ber meg om det. Hun: Det er dårlig gjort av deg, jeg skulle ønske du kunne bidratt litt mer. Deg: Nei, det er ikke dårlig gjort av meg. Det er dårlig gjort av deg å kreve det av meg, og jeg synes det er du som bidrar for lite ved å prøve å endre på meg til den du vil jeg skal være. NB: Denne samtalen kan også fortsette i evigheter, men du må igjen holde ut! Men hva gjør du når du kjenner deg igjen i dette, og du allerede er under kontroll? Da må du naturligvis ta kontroll over deg selv, og her er hvordan.: Start med å si til henne at du er misfornøyd med behandlingen du har fått, og at det må endre seg snarest. Hvis hun setter hardt mot hardt og sier "hva hvis det ikke gjør det da?", ja da sier du "Da er det slutt". Og det er det det må bli. Hvis du har en kjæreste som kontrollerer deg og du ikke klarer å ta kontrollen selv, ja da må du finne deg noen andre, for ditt eget beste. Men la oss nå si at du klarte å komme gjennom denne samtalen uten et brudd, hva er da neste steg? Veien mot selvtendighet er ikke ferdig med dette, og du må aldri la henne herse med deg. Du må gjøre det du burde ha gjort fra starten av, dvs. nekte å bøye deg for urimelige krav, nekte å ta imot urimelig kjeft, og å si rett ut at hun behandler deg dritt. En så drastisk endring i forholdet, vil ikke gå henne hus forbi, og hun vil kjefte på deg mer enn noen gang, stille mer urimelige krav enn noen gang og gjøre alt i sin makt for å få kontroll, og her er det livsviktig at du holder på ditt og slår hardt mot hardt. Jeg har selv falt i den fella, og det er mye vanskeligere å ta kontroll i et forhold der du allerede er under kontroll, enn å ta kontroll fra starten av. Et annet viktig punkt, er å ikke gi deg. Kvinner vil nemlig fortsette så lenge de bare klarer å prøve å få kontroll, og du må aldri, jeg gjenntar, aldri, bukke under for dette. Til slutt vil jeg også advare dere mot å true med å slå opp for ofte, da effekten blir fort utvannet. Å si til henne at henne kan gå, er noe helt annet. Hun vil kanskje gi deg denne "Vil du ikke ha meg eller?", og da kan du si noe som "Joda, men jeg nekter å godta dine krav, så det er opp til deg. Du kan bestemme selv om du ønsker å være sammen med meg eller ikke, jeg kommer uansett ikke til å godta dette." Jeg håper jeg kan hjelpe noen, og dere må gjerne komme med innspill, egne erfaringer, og selfølgelig hvis dere har prøvd dette ut! Postet av anonym: 07eaef140da91f578c04e5f58e2daaf1 Postet av anonym: 07eaef140da91f578c04e5f58e2daaf1 12 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Disse jentene skal du holde deg langt unna, de er rett og slett bortskjemte og farlige. Ikke alle jenter er kontrollerende, finn ei som ikke er det. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2011 Mange av de er det, ja, men det er bare fordi vi tillatter dem å være slik. Ingen jente er så bortskjemt at du ikke klarer å få kontroll, og hvis du har prøvd alt, ja det er du naturligvis nødt til å gå videre. Postet av anonym: 07eaef140da91f578c04e5f58e2daaf1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Kontrollerende jenter som skal ri alle hestene på engang er ingenting å samle på. Det er lærerikt å ha vært i forhold med en kontrollerende jente, så vet man hva man skal sky som svartedauden neste gang man merker at ei jente er slik. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2011 Helt enig i deg der. Sånne jenter er noe dritt, men det er mulig å ta kontrollen selv, og å endre dama. Postet av anonym: 07eaef140da91f578c04e5f58e2daaf1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Må bare le jeg ^^ Man skal være seg selv og ingen av partene skal ta kontrollen over den andre. Da er man ikke likeverdige partnere. Litt sjalusi og eiendoms-trang er ganske så vanlig for begge kjønn - spesielt i starten da man er i fasen med å bygge tillit. Dette går som oftest over når man blir trygg på hverandre. (å seg selv) Det er så enkelt som å sette seg ned og ta en prat om forholdet og hvordan man ser for seg framtiden som et par. Begge parter sier hva de mener og man møtes på midten med ting man er uenig i. Så prøver man å følge det man er blitt enige om og tar alltid opp ting i rolige former når det er noe som knirker. Samlivet skal ikke være en maktkamp, men et samspill. Er det ikke det, så er det heller ikke liv laga for en framtid for dette paret tror jeg. 4 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 TS beskriver et perfekt eksempel på en psykopat, eller rettere sagt en narsissist. Jeg har selv vært i et slikt forhold, og jeg anbefaler ingen det. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Men det TS beskriver er ganske normal kvinnelogikk for mange jenter. Det er mange jenter som ønsker å være i et forhold, men samtidig ønsker de oppmerksomhet fra alle andre. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Humret litt når jeg leste innlegget. Forøvirg så er jeg heller den type kjæreste som spør om hun er fin, utseende, osv, heller for min egen del da kvinnekroppen er noe av det vakreste noensinne (smålig bifil kanskje?). Jeg er såpass trygg på typen at det selv ikke gjør noe om han deler seng med en venninne. Blir kanskje smålig sjalu på henne når jeg småsavner han om natten, selv om det er to vidt forskjellige situasjoner å sove med en venn enn en kjæreste Det med røyking må jeg bare få si noe på også! Jeg røyker selv, og prøver nå mitt hardeste å slutte og ønsker at han skal følge med etterhvert. Dette utelukkende på grunn av at jeg ønsker en røykfri tilværelse den dag vi blir med barn, og jeg ønsker så mange år som mulig med han! 4 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 (endret) Men det TS beskriver er ganske normal kvinnelogikk for mange jenter. Det er mange jenter som ønsker å være i et forhold, men samtidig ønsker de oppmerksomhet fra alle andre. Det spørs hvordan man vinkler dette. I mange tilfeller er det kun sjalusi som kommer frem, men om vi snakker om total kontroll, og om kvinner/menn som alltid til enhver tid skal stikke nesa si i livet ditt, så snakker vi om antisosiale mennesker eller psykopater på godt norsk. Både å være konstant sjalu og stille urimelige krav konstant (eksempel 3) er et symptom på psykopati, så hold øynene åpne. Endret 29. juni 2011 av Gavekort Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Det hele handler om tillit og respekt. Har du disse to tingene i ett forhold vil alt gå greit. 4 Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 (endret) Her er noen ting man skal være observant på: 1. Om hun har dobbeltmoral, ikke aksepter dette 2. Om hun fortsetter med dobbeltmoral, stå på ditt, ikke la deg kue 3. Ikke gjør noe du ikke vil, pga. du har dårlig samvittighet eller pga. trusler om selvskade. Om du er bekymret for at hun skal skade seg selv, kontakt foreldrene eller politiet(?). 4. Tenk gjennom hva du svarer, svar politisk korrekt og ikke svar med sint stemme 5. Om hun repeterer sine argumenter, si at du allerede har sagt hva du mener om saken og at du ikke har noe å tilføye. 6. Om du ikke vet hva du skal si, ikke si noe, tenk godt og lenge!... Om hun maser og sier "hvorfor sier du ikke noe", kan du si noe så enkelt som "Jeg vet ikke helt hva jeg skal si". Det er også mange andre ting, men man må rett å slett ikke havne i en situasjon der man hele tiden må komme med samme argumenter. Edit: Kortet ned innlegget, så det ikke var så enormt. Endret 29. juni 2011 av Olavxxx Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Finnes det noen som er så skrudd? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Finnes det noen som er så skrudd? J A Irriterer meg like mye hver gang. Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Varianter som fungerer: 1) Truende adferd/ frykt for vold. 2) Cocky adferd/ ignorere dama. Hvem er Karoline? Karoline er en utrolig vakker kollega, som er smart, flott, morsom og hyggelig å jobbe sammen med. Hun har myke hender, og fantastisk rumpe. Var det noe mer du lurte på, kjære? 3) Spørrende. Hvorfor så interessert i Karoline, kjære? Ja, hvorfor så interessert i Karoline, kjære? Ja, hva er det som gjør at du vil vite det? Nei, det kan du selvfølgelig få vite, hun er sånn og sånn, nå hvorfor ville du vite det? Nå vil jeg gjerne få vite hvorfor du er så interessert i Karoline? 4) Den riktige måten: først gjøre som du vil. Så ignorere. Så ikke komme med unnskyldninger. Så dumpe henne. Pule søstera. Mora. så sende bildene i posten til den kontrollerende kjerringa. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Gode svar tips her, om ikke litt ekstreme. Postet av anonym: 07eaef140da91f578c04e5f58e2daaf1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Ettersom man etter lovens paragraf ikke kan brenne disse individende som hekser på bål bør man droppe hele opplegget med å kontrollere de, men heller skygge banen. Gi de til noen som fortjener søppel. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Det er ikke vits å prøve å manne seg opp og ta tilbake kontrollen. Hvis man først er i et sånt forhold, så er det nærmest umulig å skulle vinne tilbake kontrollen. Man kan gå en hel uke og bestemme seg for å stå opp for seg selv, men når man møter dama igjen så tar det bare et par timer før man lar seg knekke. Dama angriper selvtilliten. Det som gjør at hun kan kontrollere deg. Selvtilliten må bygges opp fra grunnen av, UTEN å ha dette kvinnemennesket tilstede i livet! Man KAN manne seg opp, men det er ikke noe som skjer over natta. Så lenge man har en kontrollerende kvinne i livet sitt, så får man ikke gjort en dritt med seg selv. Faller alltid tilbake til start igjen. Det mest mannlige man kan gjøre er å dumpe dama og gå gjennom helvete som medfører, men når man er ute igjen er man er man en fri mann. Aldri har noe vært så befriende. Jeg slet en god stund med uforklarlig depresjon, og fikk etterhvert sinneutbrudd i ren desperasjon, og jeg ante ikke hvorfor. Men så skjønte jeg det. Selv om jeg og dama hadde det helt greit sammen til tider, gjorde hun et eller annet med livet mitt. Hvorfor godtok jeg at hun kunne henge med folk hun hadde hatt sex med, mens jeg ble kryssforhørt hver gang jeg snakka med ei jente på facebook? Det var noe herk. Det ødela meg. Etter flere måneder bringte jeg frem i lyset at jeg ikke ville dette noe mer, og da klikka hun TOTALT. Jeg kom meg gjennom det, og har det sykt mye bedre. Ta valget i dag. Ikke gå rundt og vær med dama i sympati. Hvis du som leser dette er i et slikt forhold, har du sikkert også fått en rolle som hennes grunn til å leve, eller noe lignende. IKKE HØR PÅ DET. Vær kald og jævlig. Bli til et beist av en mann, og ta valg som gjør DITT liv bedre. LIVET ER FAEN MEG FOR KORT TIL SÅNN DRITT SOM DETTE! Postet av anonym: 9bf408af56c3794f89b43504b20cfd66 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Kan også komme med noen advarsler for å oppdage slike kvinnfolk tidlig. 1. Hun kommer med personlig informasjon veldig tidlig. Kanskje allerede første dag dere møtes. F.eks historier om at hun har blitt utsatt for en form for mishandling som barn. Hun sier at det er ting hun nesten ikke forteller noen. Men at hun føler at hun stoler på deg. Dette er sant. Men det hun virkelig ser, er en som lar seg kontrollere. Ingen forteller sånt ved dag én! Bare til de som er nice guys og setter seg ned og lytter. Dette er aller mest vanlig når man har inntatt alkohol. 2. Love bombing. Etter å ha møtt denne jenta er du i ekstase. Du er så sykt forelsket at det ikke gir mening. Hun sier de vakreste tingene du har hørt noen si om deg. Det er ting du har ønsket å høre noen si om deg siden tidenes morgen. Men tenk på dette. Sier du slike ting til henne? Allerede? Lite trolig. Er det ikke litt vel tidlig? Så langt har du altså fått høre dyp personlig informasjon, slik at du ser på henne som et offer og har sympati. I tillegg virker hun som det mennesket som gir deg alt du vil ha i hele verden. Lett å bli hekta. 3. Hun viser tegn til alvorlige mentale problemer allerede, men du ser rett forbi dem. Du er helt blind. Hun kunne ha skjult disse til langt uti et forhold, men da hadde du sett det og reagert. Når du først har ignorert disse problemene en gang, så ødelegger det for din fremtidige dømmekraft. 4. Hun gjør noe du ser på som galt mot noen andre. Hun kjefter på f.eks familie, butikkansatte, tiggere osv... Men du bryr deg ikke. HVORFOR IKKE? Fordi du er for hekta på henne. Du tror hun er awesome fordi hun gjør som hun vil i verden. Tro meg, hun gjør det. Men, desverre... Hun kommer til å være sånn mot deg en dag. 5. Hun er freaky i senga. Hun er så kinkig som du kunne drømt om. Perfekt dame, ikke sant? Afraid not. Dette kan være begynnelsen på noe forferdelig. Jeg sier ikke at man skal skygge banen hvis man møter noen og forelsker seg, men se rasjonelt på det! Ei snill jente er gjerne litt mer tilbaketrukken, og hun trenger ikke å si ting for at du skal føle deg bra. Hun deler ikke personlig informasjon før man er skikkelig godt kjent. Med ei ekte god jente så koser man seg bare, og det hele foregår i et helt annet tempo. Det tar faktisk tid å bli kjent med noen. Postet av anonym: 9bf408af56c3794f89b43504b20cfd66 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå