Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har jeg herpes?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå slitt med tørre lepper/munnsår i ca 2 år. Leppene mine er som en svamp, fuktighetskrem, lypsyl o.l. er leppene mine så og si blitt immune mot. Går jeg en natt uten å ha noe på leppene, ser de ut som en forjævlig inntørka ørken når jeg våkner opp, og huden er flasset opp, alikevell er ikke sårene så jævlig/eller helt like de jeg finner når jeg søker herpes på google.

Men antakligvis er vell dette herpes, burde jeg prøve ut noe ala http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-18243.aspx.

Vil/bør det hjelpe, erfaringer?

Postet av anonym: 87a5834df93f1cb0104ddca74051134c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Lypsyl er sterkt avhengighetsskapende. Det hjelper en liten stund, men du må hele tiden ha mer. Kutt ut Lypsylen, og ha det jævlig en uke. Det er verdt muligheten for at du blir bedre.

Lenke til kommentar

Men hvordan kan jeg ha konstant tørre lepper i 2 år? Det er ikke bare at leppene er tørre, men jeg har også en slags boblene hud under leppen som ikke forsvinner. På siden av leppen kan jeg også fort få sår. Har ikke hatt noen blemmer eller no sånt da.

Helt sikker på at det ikke er herpes? Jeg vurdert å gå til lege, men vil egentlig ikke vite det hvis jeg har det tror jeg, for da må jeg jeg slutte med all munnkontakt inkludert klining med jenter, det er lite aktuelt :p

Lenke til kommentar

Kom deg til lege. De biter ikke, og du får korrekt diagnose på et problem. Herpes er ikke farlig og over 75 % av den voksne befolkning er smittet. Antar du har Herpes simplex om noe.

Halvparten av verdens befolkning er smittet av et eller begge herpesvirusene (type 1 og 2) som er årsak til herpessår i underlivet og «forkjølelsessår» i ansiktet.

Mange blir allerede i barneårene smittet med den varianten (type 1) som gjerne gir forkjølelsessår. På verdensbasis er en av tre personer i alderen 20-40 år smittet med type 2, i Norge antagelig mellom fem og 35 prosent.

http://www.side2.no/helse/article2605043.ece

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...