runeah Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 jeg har et Asus A7S333 hk , mitt problem er at når jeg prøver å endre på multiplier vil ikke pcen boote.. den stoppper, restarter og går inn i biosen igjen, der det står at jeg må rette opp feilinnstillinger. uansett hvor lite jeg endrer den skjer det samme. hva er grunnen til dette? er det en lås inne i bildet? i så fall, hvordan endrer jeg dette? Jeg må også vite åssen jeg endrer vCore ...... og forresten hvorfor jeg må endre den og hva er det egentlig?? ------------------------------------ Tidsmaskinen blir Ivar Aasens død! Rune Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 jeg har et Asus A7S333 hk , mitt problem er at når jeg prøver å endre på multiplier vil ikke pcen boote.. den stoppper, restarter og går inn i biosen igjen, der det står at jeg må rette opp feilinnstillinger. uansett hvor lite jeg endrer den skjer det samme. hva er grunnen til dette? er det en lås inne i bildet? i så fall, hvordan endrer jeg dette? Jeg må også vite åssen jeg endrer vCore ...... og forresten hvorfor jeg må endre den og hva er det egentlig?? Rune Åssen prosessor har du ??? det er ikke sikkert at den klarer å boote vanlig når du endrer multiplier.... Vcore er å endre volt'en prosessoren får... Ved å øke den kan du klokke mer, da prosessoren får nok "kraft" til å kjøre på den økte hastigheten. Du endrer den i bios under advanced settings. Lenke til kommentar
runeah Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 Jeg har XP 1800+ 1.53 ghz 266MHz bus (Palomino) Og utrolig nok har jeg klokket den til 1725 MHz med FSB klokking... lurer da på åssen jeg får klokket MP.... Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Hehe unnskyld at jeg ler, men palomino er den minst overklokkingsvennlige prosessoren når det gjelder multiplier. Det er rett og slett nesten umulig å bytte mulitiplier på den uten å gjøre fysiske endringer på CPU. DVS at du må få kortslutning på L1 broene på cpu... og det er en ganske stor (puslelite å se) jobb... Men du ha vært litt heldig med fsb klokkinga da.... min 2000+ palomino som lå på 1.67 fikk jeg bare opp i 1,925 med vannkjøling... Lenke til kommentar
runeah Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 hehehe men da får den jo bare gå på 1725 MHz da må si det var bra gjort til første ganen min å gjøre noe sånt... greit nok at den står på 45 grader i idle ? Men jeg finner fortsatt ikke ut hvor jeg endrer vCore! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå