Sebbz Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 I dag satte jeg inn 2 nye deler i pcen min: Hovedkort: Asus P8Z68-V PRO Prosessor: i5 2500k Med en gang jeg gikk inn i BIOS så la jeg merke til at idle temperaturen til prosessoren var på HELE 90°!! Jeg prøvde å slå av Turbo Booster, men med ingen resultater. Så nå spør jeg dere: Vet dere hva som er galt? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Du har ikke montert CPU kjøleren skikkelig eller hovedkortet registrerer feil temp. Sjekk at festeklipsene sitter skikkelig. Lenke til kommentar
Sebbz Skrevet 28. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2011 Ok, får vel prøve det Lenke til kommentar
Andreassen96 Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 (endret) hovedkortet viser feil temperatur, for CPU'en tåler ikke mer enn 95 grader celsius ! da slår den seg av. men hvis ikke kjøleren er skikkelig montert da blir den fort 90 grader. Endret 29. juni 2011 av skodaboy Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Min viser 50 grader i bios, men 28 i realtemp, coretemp, hwmonitor etc. Er bare feilmåling av bios Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Jeg satte nettopp opp ny HTPC basert på i3 cpu - akkurat som deg, første boot, inn i bios, og temp viser nesten med en gang 80-90 grader. Det jeg hadde glemt var å fjerne den blanke beskyttelsesfilmen under cpu.viften !! Med det sagt, så bruker ikke jeg standard vifta som fulgte med cpu - men tipper at det er beskyttelsesfilm under den også. Demonterte boksen, fikk fjerna filmen - ny boot -> 25 C. ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå