BBStorhaug Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Heisann Har bestemt meg for 7d, er bare irriterende at den plutselig koster 3000 mer enn da jeg hadde tenkt å kjøpe den tidligere, greit- det var nok tilbud jeg så da, men rart den ikke synker noe i pris, har jo være i salg i to år nå.... Men hørte noe en dag om at neste utgave nok kommer i løpet av året, noen som vet noe om dette? Regner med at slike ting blir holdt hemmelig, men noen som har hørt noe? Så får jeg da bestemme meg for 7d som da blir billigere, eller den nye som forhåpentligvis kommer på tilbud ettehvert den og.... Noen som vet noe, eller tør å gjette?! Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Hva skjedde med prisen på 7D, trodde ikke mine egne øyne når jeg så prisen på huset hos Fotovideo. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 (endret) Canon har vanligvis tre år mellom hver oppgradering. Derfor tviler jeg på om 7D Mk. II kommer med det første, siden forrige 7D kom høsten 2009. Har du vurdert å handle brukt? Der er det penger å spare. Den høye prisen kan komme av leveringsproblemer fra Canon. Vil tro du får mer glede av å handle kamera i dag, enn å gå å vente på en oppfølger. Endret 28. juni 2011 av member-101642 Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Så får jeg da bestemme meg for 7d som da blir billigere, eller den nye som forhåpentligvis kommer på tilbud ettehvert den og.... Noen som vet noe, eller tør å gjette?! Med de produksjonsbegrensningene Canon har i dag tviler jeg meget sterkt på at vi ser 7D MkII med det første. Selv om den skulle være planlagt til neste høst, tipper jeg at vi ser 2013 før den er klar. Først skal markedet for eksisterende 7D mettes... Lenke til kommentar
Cax Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 og hva er det egentlig 7D mangler som det er naturlig å oppgradere med? Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Vel, sensoren og prosessorene er veld et mest naturlige å oppgradere. Evolusjonære endringer i høy ISO-ytelse, oppløsning og dynamisk omfang, as always - men tipper også at Canon finner en lur måte å pixel-binne for video, høyere FPS, bedre codec og kanskje 2K oppløsning for de som lager helaftensfilmer med DSLR? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 og hva er det egentlig 7D mangler som det er naturlig å oppgradere med? Du har et uttrykk som er (den som har mye vil ha mer) Personlig ville jeg slippe og skarpe opp bildene så mye som jeg gjør nå og en bedre "garantering" på værtetning så jeg føler meg litt tryggere når jeg bruker 7D på sjøen. Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 og hva er det egentlig 7D mangler som det er naturlig å oppgradere med? Sensoren fra Sony som brukes bl.a. i Nikon D7000 skal være en del bedre på dynamisk omfang ved iso100. Det ville være naturlig om en evt 7Dmk2 besvarte dette. Ellers så synes jeg det virker naturlig at Canon deler segmentet opp i video (60D), sport(7D) og studio/landskap (5Dmk2). -k Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Ellers så synes jeg det virker naturlig at Canon deler segmentet opp i video (60D), sport(7D) og studio/landskap (5Dmk2). Det er vel flere av oss som mener det; men det spørs om Canon er enig ... Lenke til kommentar
BBStorhaug Skrevet 29. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2011 Vil tro du får mer glede av å handle kamera i dag, enn å gå å vente på en oppfølger. Hadde det ikke vært for prisen hadde jeg ikke vurdert å vente på MK2 engang, men som sagt er det veldig irriterende at den "plutselig" er så dyr igjen.... Og trenger egentlig nytt kamera nå....Hadde den fremdeles kostet 9000-10000 så hadde jeg bestilt nå. Er det i det hele tatt vits i å prøve å få en "pakke" med 7d og Canons 70-200 2,8f? Har ikke sett at disse selges sammen, men skader kanskje ikke å høre om man får noen kroner i avslag når man kjøper begge deler samtidig!? Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 (endret) Canon har vanligvis tre år mellom hver oppgradering. Det er vanskelig å spå noe om 7D-etterfølgeren. Canon har jo ingen faste oppgraderingsintervall, men har som du sier ofte ganske lange intervall på sine ensiffrede modeller. 7D er imidlertid først i sin klasse og vel så mye belsektet med 40D/50D/60D som de andre kameraene i den ennsifrede serien og de tosiffrede modellene har blitt oppfrisket oftere. Personlig tror jeg Canon lanserer ny 7D når gammel begynner å selge dårlig og/eller må mye ned i pris. Hvis Nikon lanserer en fantastisk D400 snart vil nok Canon føle behovet for å oppgradere 7D også, men som andre har kommentert vil de nok gjerne ha sensoren opp på D7000/K5-nivå eller bedre før det er noe stort poeng med en ny versjon. Endret 29. juni 2011 av seriksen Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Hva skjedde med prisen på 7D, trodde ikke mine egne øyne når jeg så prisen på huset hos Fotovideo. Leveringsvansker - og da utnyttes det til å ta ekstra betalt. De fleste butikker har ikke 7D tilgjengelig i det hele tatt. Dog var prisen på under 10 000 nok en spesiell situasjon i markedet gjennom enkelte butikker og ikke normalpris. Ellers så kommer nok "7D mkII" etterhvert, men 5D mkIII blir nok lansert først. @TheGnome: Som andre har nevnt har ikke Canon faste intervaller mellom lanseringer. De er faktisk nede på årlig på xxxD, og har vel forventing på 3 år på 5D. På xxD har de ligget nærmere 2 år, men 50D kom et år etter 40D. Lanseringsintervaller bestemmes primært av to forhold, markedssituasjon og teknologisk utvikling. Hvor faktisk markedssituasjon er viktigst. Selger en modell svært godt, og fremdeles holder noenlunde tritt med konkurrenter vil ny modell utsettes selv om den teknologisk er klar. Litt forskjell er det i forbrukerdelen av markedet, der selges en god del på at det er nytt - selv om endringene er minimale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå