Gå til innhold

[Løst] Intern Harddisk

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg har bestilt meg en pc, der jeg valgte en ganske treig harddisk, Western Digital. Så jeg fant ut at jeg burde ha en raskere til OS og spill. Så jeg lurer på hvilken harddisk burde jeg ha til OS og spill?

Maks pris er rundt 800kr, men vis jeg burde betale 900kr for en kjempe bra harddisk så gjør jeg det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :) Jeg har bestilt meg en pc, der jeg valgte en ganske treig harddisk, Western Digital. Så jeg fant ut at jeg burde ha en raskere til OS og spill. Så jeg lurer på hvilken harddisk burde jeg ha til OS og spill?

Maks pris er rundt 800kr, men vis jeg burde betale 900kr for en kjempe bra harddisk så gjør jeg det.

Burde vel finne en billig SSD disk da, hvis du er flink til å passe på hvor du laster ned og hvor du instalerer. da holder det i massevis med en 128gb, jeg har det selv. funker veldig bra :)

søk på.

mpx.no

komplett.no

netonnet.no

ps.no

Lenke til kommentar

Ja det tror jeg, men da kan du ikke ha 15 spill og mage tunge programmer instalert samtidig. har et intrykk av at de blir litt tregere når det er mindre en en ca 4-8 gb igjen på de.

Så det er helt avhengig av ditt bruk.

1,200,000 time® hehe du blir gammel innen den tiden er ute :D

Lenke til kommentar

ja da holder det jo lenge.

Den siste du nevnte har raskere skriverhastighet,

men den første har vel omtrent dobbelt lesehastighet.

Så jeg tror jeg ville gått for den første, i og med at trykk fra deg osv ikke lagres på hardisken men på minnet.

Det vil si

nr1. Ikke like rask på instalasjon, men kortere loadingtid

nr2. meget rask instalasjon men treger loading tid.

men du vil uansett merke at begger er raskere stillere og mere pålitlige en en snurredisk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...