Gå til innhold

Hvordan sette upp vidoe stream i Linux ubuntu?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå satt meg ned for og lage opp en stream server for både musikk og video stream.

Min shoutcast server for musikk er allerede i gang, men når det gjelder vidoestream er jeg ganske ny innenfor dette.

Er det noen som har en bra løsning til meg på åssen jeg kan få satt dette opp?

når jeg snakker om stream, snakker jeg om noe ala det listen2myradio har.

Takker for alle svar!

SnowBot

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen bruker HTTP protokollen direkte for å streame audio og video. Container-formater er ofte allerede inndelt logisk i blokker, så det kan være en fordel å fordele de på samme måte. Hvis du deretter er ute etter et program, som VLC, for å gjøre jobben for deg, så er du i helt feil kategori. Programmering er å å lage instruksjonsett for å løse oppgaver, ofte i tekst uten at det er noe krav, og skilles ofte fra normal operasjon av programvare, selv om dette også teknisk sett kan kalles programmering.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

nå har jeg funnet wowza. men finner ikke ut av åssen jeg setter den opp så den streamer med url ut fra serveren, og den er satt opp mot en hjemmeside url, den er satt opp så jeg har connection fra den pcen jeg streamer med. men finner ikke ut åssen kode jeg må bruker for og få filmen ut som sagt.

er det noen som kan gi meg en bra forklaring eller en guide på dette, hadde jeg blirr veldig takknemelig =)

kan også være på hele oppsettet av wowza, bare jeg slipper og måtte lese hele guiden. da blir jeg aldrig ferdig *ler*

Takker for all hjelp så langt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...