onelove Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 (endret) Hei. Har kjørt Prime 95 samt Temp core og fant ut at cpy kjernene gikk opp i 81 grader. Er ikke det litt for varmt for stakkaren? Mvh en som setter stor pris på alle svar og forslag som kan bidra til at min pc kan bli mere stabil. PS: scr bilde av core temp. Adder på : Har en Nexus kjøler (Nexus XiR-2300 AM2 og 775 CPU heatpipe kjøler <15dB(A), Heat Pipes, Socket 775 og AM2) Endret 28. juni 2011 av onelove Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 (endret) 81 grader er nok litt i øverste laget ja. Ville holdt meg under 70 grader i vertfall. Hvis du har: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=375302 så er nok den kjøleren litt i miste laget om sommeren ja. F.eks Corsair A70 burde være en del bedre. Om du har plass i ATX kabinettet så, hos meg fikk jeg ikke på sidelokket fordi de små rørene sikker litt ut, så slik sett får min x6 1055t mere nok kjøling. Endret 29. juni 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
onelove Skrevet 29. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2011 81 grader er nok litt i øverste laget ja. Ville holdt meg under 70 grader i vertfall. Hvis du har: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=375302 så er nok den kjøleren litt i miste laget om sommeren ja. F.eks Corsair A70 burde være en del bedre. Om du har plass i ATX kabinettet så, hos meg fikk jeg ikke på sidelokket fordi de små rørene sikker litt ut, så slik sett får min x6 1055t mere nok kjøling. Takk for svar Det er sånn ca 27 - 30 grader inn i leil vanligvis Så jeg kunne ha tenkt meg en kjøler som funker bedre enn litt^^ Hva med denne da? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=512803 Hvor ofte må jeg bytte kjøle pasta? Og det har ikke noe å si om kjøleren er litt stor. Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 du trenger kanskje å skifte paste etter sån 4 år, maks 6, men er litt usikker her da Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 For meg virkar det som at den ikkje er montert skikkeleg. Leita litt rundt etter testar, og den skal ikkje vere så dårleg. Det du får er jo dårlegare enn stock kjølaren. Kan anbefale Noctua. Har ein eldre versjon av NH-U12 på min E8500 som er klokka opp til 3.8GHz, og den ligg vel på max 56 grader. Den kjølaren du linkar til er vel litt vel stor. Ikkje sikkert du får plass til den. Du kan sikkert klare deg med ein av dei mindre modellane. Lenke til kommentar
kjellvr Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 hvis jeg ser bildet rett så har du en cpu på nesten 2 ghz og den kjører på 81C ? det er veldig ekstremt. du har nok veldig dårlig kontakt mellom kjøler og cpu, en bedre kjølepasta og at du sjekker at kjøler sitter som den skal vil nok fikse problemet. jeg har selv kjørt 4 ghz på en intel e6750 som ikke ble varmere enn 65C. men vil anbefale å skifte kjøler og kjøp arctic cooling ceramic kjølepasta, muligens få hjelp til å sette på kjøleren. og ved høy ytelse skal kjølepasta skiftes rundt en gang hver fjerde/femte måned. lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå