Gå til innhold

Jensen Airlink89300 vil ikke vises under trådløse nettverkstilkobliner

Anbefalte innlegg

Hei!

Holder på å sette opp ruteren min nå og den har fungert på hittil 2 av 3 pcer vi har prøvd den på. Jeg syntes det var merkelig at den ene stasjonære pcen ikke ville koble seg inn, så jeg prøvde å skru av og på ruteren. Men så skjedde det noe merkelig, signalet forsvant på alle pcene!

Mitt spørsmål er så, hva skal jeg gjøre nå?

Jeg har prøvd å resette ruteren og skru alt av og på, etc etc men signalet vil ikke fungere.

Jeg kommer meg inn på internett nå via ethernet kabel så det er ingen gtvil om at det fungerer, men det er den trådløse ruteren som ikke vil fungere.

Har noen erfaring med dette? Eller forslag til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123

Har samme router selv, og min funker fint.

Men logg deg inn på routeren (192.168.0.1), og gå på "Quick Setup Wizard" og så det nederste valget ("Use this wizard to setup your wireless network settings and secure your wireless network.").

Der velger du innstillingene og passordet for routeren (pass på at ikke alle maskiner støtter WPA2).

Trykk på "Apply" og så "Apply", nå bør det trådløse nettet funke, så det er bare å koble seg til.

Om nettverket ikke er synlig, kan du koble til det manuelt ved å skrive inn SSID og passord. (Evt. kopiere nettverksprofilen fra en PC som er koblet til).

Edit: Husk også å velge "Router Mode" under "Opperation Mode". Det er også mange nyttige innstillinger under "Advanced Settings" (som UPnP).

Endret av Slettet+987123
Lenke til kommentar

Nei, du misforstår problemet.

Routeren vil ikke vise seg under trådløse nettverk, dvs

jeg kan ikke koble meg til den slik at jeg får gått inn på 192.168.0.1 og endret innstillinger, det er det som er problemet.

Den vil ikke koble seg til manuelt heller.

Hvorfor skal dette problemet oppstå når den fuunket fint og alt jeg gjorde var å skru den av og på?

EDIT:

Har prøvd å koble til via SSID

Fungerer ikke.

Endret av Sixexes
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123

Så du får heller ikke logget deg inn på 192.168.0.1 selv med kabel?

Og har du prøvd å holde inne "Power"-knappen i ca. 10 sekunder? (Så alle de blå lysene blinker veldig fort).

Og, har du mulighet til å teste nettet med en gammel router?

Så du kan utelukke at det ikke er noe galt med modemet eller internettet generelt...

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke inn på 192.168.01 selv med kabel nei, men jeg får jo internett tilgang, jeg sitter jo på det nå :)^

Jeg har prøvd å holde inne powerknappen i 10 sekunder, flere ganger :p

Endret av Sixexes
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123

Da kan jeg dessverre ikke hjelpe deg mer :/

Men om du ikke får det til, har du vel angrerett/reklamasjon på kjøpet ditt? :)

Lenke til kommentar

Da kan jeg dessverre ikke hjelpe deg mer :/

Men om du ikke får det til, har du vel angrerett/reklamasjon på kjøpet ditt? :)

Jo selvfølgelig har jeg det :)

Men jeg prøver å fikse problemet fir den har fungert ret før jeg skurudde den av og på, så jeg tror kanskje det er en løsning her.. jaja..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123

Et siste spørsmål, hvordan klarer du ikke å logge inn på 192.168.0.1?

Siden du er på internett, hva er det som kommer opp? Er siden utilgjengelig, eller har du bare ikke brukernavnet/passordet?

Du har tilfeldigvis ikke et torrent program åpent som ødelegger?

Lenke til kommentar

Jo, jeg kommer meg inn på internett pga. vi har et internett modem som man kobler seg til via ethernet kabler. WAN kabelen fra det modenet går over til det trådløse modemet også fungerte det helt til jeg skrudde den av og på. Merkelig..

Jeg har nok ikke et program som ødelegger, jeg har restartet pcen flere ganger :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...