CaSh Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Hei jeg har slettet min Win XP for lenge siden og i oppstarten kommer fortsatt valget om enten XP eller WIN 98. Men jeg har vært inne på boot.ini å prøvd å slettet bort linja med xp, men da ble alt fucka. Heldigvis tok jeg backup av boot.ini, og brukte sikkerhetsmodus og fixa det. Noen som vet hva jeg må ta bort for å kun få win 98 startup, og ikke valg? Her er hva som står i boot.ini fila mi: [boot Loader] timeout=30 Default=C: [Operating Systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(4)WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect C:="Microsoft Windows 98" Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Prøv å sett: timeout=0 Da burde den starte rett opp i Windows 98... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Boot fra bootdisk, format c:, re-installer fra bunnen av. Sunt å gjøre hvert halvår, kanskje oftere. Lenke til kommentar
((CnsLps)) Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 jeg hadde akkurat samme problemet(, men jeg ville fjerne 98 i stedet for xp). uansett, her er min boot.ini fil, og den loader bare xp. dvs. det kommer ikke opp noen bootmeny håper dette hjelper deg.. [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Quote: On 2002-02-05 14:55, Smirnoff skrev:Boot fra bootdisk, format c:, re-installer fra bunnen av. Sunt å gjøre hvert halvår, kanskje oftere. Dårlig løsning hvis du er interresert i å lære noe om problemet.... Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 har ikke xp... men liggger ikke oppstarten på mbr?? i såfall er det bare å gå i dos og skrive fdisk /mbr :smile: Lenke til kommentar
covah Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Quote: On 2002-02-05 15:25, mohuhau skrev:har ikke xp... men liggger ikke oppstarten på mbr?? i såfall er det bare å gå i dos og skrive fdisk /mbr :smile: Jepp... funker hver eneste gang :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå