Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hjelp til anskaffelse av en Sykkelcomputer

Aalton

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er ute etter en ny sykkelcomputer og har en del "krav" til denne av funksjoner jeg ønsker meg og jeg har sett meg ut et par ulike, men jeg tar gjerne i mot flewre tips.

Mine krav til funksjoner er;

- Høydemåler

- Kondensmåler

- Puls/hjerte

- Trådløs

- Fart - snitt osv..

- Distanse

- Klokke

- Vannbestandig (vil åpenbart bli brukt i regn..)

Jeg tenker dere forstår hva jeg er ute etter og jeg har lagt meg i en prisklasse på maks 2000,- for en slik sykkelcomputer. De jeg har sett meg ut fra før er følgende;

Garmin Edge 500 - Link

Signa BC-2209 MHR STS - Link (Denne har min lokale forhandler, men jeg ble litt usikker siden det står at den har kabel for speed, men at den er samtidig er trådløs..)

Setter stor pris på all hjelp.

Endret av Aalton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg ser disse er det ene en sykkelcomputer og det andre en GPS til bruk ved sykling.

Skal du ha en sykkelcomputer ville jeg gått for Sigmaen da den dekker de fleste (alle tror jeg) av dine ønsker. Det gjør ikke GPSen.

Slik jeg leser manualen er alt trådløst, men du kan ettermontere en trådet speedsensor dersom du ønsker det (det kan være for å ikke være avhengig av batteri, ikke forvirre ditt signal med andres signaler osv.) Trådet er alltid tryggere enn trådløst.

Gevinsten du får fra GPSen er kart over hvor du har syklet.

Ellers:

Kadensmåler mener du nok, kondens er litt mindre interessant.

EDIT: Jeg ser i manualen til gamrin at du kan koble til kadenstransmitter og speedtransmitter, GSC-10. Om denne er inkludert kan jeg ikke se. Da vil den i tilfelle bli mer dekkende for dine ønsker.

Les manualene, du får vite mye der.

DIT2: Den ligner litt på denne, så du kan vel da regne med et slikt påslag i prisen om den ikke er inkludert:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=494938#extra

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Et nøyaktig kart over sykkel distansen er ikke noe jeg trenger, det eneste så for meg var en høydekurve på distansen jeg har syklet med en oversikt over fart og snittfart osv, osv på den valgte ruten jeg har syklet..

Ok, hvis alt er trådløst er det jo en kjekk funksjon. Det fremgår av manualen at hikin mode inngår puls o.l. også står det not *not whilst moving - kan da umulig måle puls uten å bevege seg. Og så ikke noe om at hiking mode kunne brukes under sykling?

Er uansett usikker på om jeg alikevel skal ha en pulsmåler mens jeg sykler, virker som mye ekstra utstyr å ha på kroppen.

Jeg så på denne Stigma computeren, men det som er litt rart at den så ut til å være trådet, men det kan jo bare være at den kabelen kunne taes bort. Også kostet den det dobbelte.

Du har helt rett, jeg mener selvsagt kadensmåler, ja.

Lenke til kommentar

Vet ikke om du misforstod meg eller om jeg uttrykket meg klart nok

På sigmaen er alt trådløst. Dersom du likevel ønsker å bruke en trådet fartsmåler kan du det. (Slik jeg leser det)

Legg også merke til at cable ties ikke er kabler, men strips.

Ang *not whilst moving:

Om det er på side 4 i manualen du ser så er det ikke puls det er snakk om der. Den lille stjernen peker på at du ikke får listet opp total odo, climb og time mens du sykler.

Når det gjelder pulsmåler så er det helt klart utstyr jeg ville hatt i sykkelcomputeren min om du skal trene mye sykling. Når jeg sykler bruker jeg pulsen aktivt. Jeg har en veldig enkel sykkelcomputer, så løsningen min har vært å feste pulsklokken min på styret på sykkelen.

Lenke til kommentar

Da var nok jeg som misforstod deg delevis, ja.

Men da kan det være at jeg bare så feil i butikken og skal ta en titt til. Det som var rart, var at festet som var til computeren hadde kabel på seg, men da antar jeg at de bare var ektrautstyr som fulgte med. Litt rart også den er oppført som trådløs på nettet, men at det ikke stod noe på eksen om det.

Har ikke klart å oppdrive informasjon om at det er flere typer heller så jeg regner med at du har rett, så får stikke en tur i butikken.

Tusen takk for informasjonen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...