asad Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Planlegger å overklokke prosessoren min en smule. Hvilken vifte og kjøleribbe burde jeg kjøpe? Er dette noe å satse på? Zalman CPU-kjøler, m/spenningsregulator - SocketA/FC-PGA Den er på tilbud, bare 200 kroner. Virker litt "for" billig men... Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Du kan prøve en Thermaltake Volcano 11 fra f.eks Microplex. TT volcano 11 + BRA viftehastighetsregulering, lett. Kjøler opp til xp3400+ står det på TT's side (3400 ) 100% kobberflate mot cpuen Billig pris for så bra kjøling. Stilig design. - Lenke til kommentar
dc Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 volcano 11 er mesterlig. ~40C nå hvor vifta durer og går på 2800rpm (knappen man stiller med står på 1/3 ca.) det er ganske greit hovedkortet er ~25C som følge av 4 kabinettvifter + heatsinks på MOSFETs, southbridge, northbridge (bytta, satte Zalman gold her og den gamle NB kjølern på southbridge) og på diverse andre chipper. s-ata chippen blei ganske varm selv om jeg ikke bruker s-ata, så når jeg hadde ekstra heatsinks.... Lenke til kommentar
bambam Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Kan Volcano 11 anbefales i et stille overklokkings-system? Satt opp imot slk-800+papst? Lenke til kommentar
dc Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 volcano 11 på full hastighet er på ca. 48dB, dvs. ganske høylytt. sjekk .mp3 filene over vifte-lyder på www.microplex.no (trykk vifter) Lenke til kommentar
Danny Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 beste luftkjøleren er jo helt klart slk serien til thermal take,for eksempel slk900 med en 92mm vifte på rundt 25db burde holde. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Kan jeg anbefalle coolermaster aero 7 +?Har den ikke selv,men ska ha fått bra kritik,men støyer slik som tt volcan 11 på fullhastighet.Sjekk ut hjemme siden til coolemaster for reviews :wink: http://www.coolermaster.nl/rev_asb-v73.htm Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Kan jeg anbefalle coolermaster aero 7 +?Har den ikke selv,men ska ha fått bra kritik,men støyer slik som tt volcan 11 på fullhastighet.Sjekk ut hjemme siden til coolemaster for reviews :wink: http://www.coolermaster.nl/rev_asb-v73.htm vet du om det er ferdig påsmurt/limt kjølepasta på denne? Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Kan jeg anbefalle coolermaster aero 7 +?Har den ikke selv,men ska ha fått bra kritik,men støyer slik som tt volcan 11 på fullhastighet.Sjekk ut hjemme siden til coolemaster for reviews :wink: http://www.coolermaster.nl/rev_asb-v73.htm vet du om det er ferdig påsmurt/limt kjølepasta på denne? Så en video review fra www.3dgameman.com,å da la jeg ikke merke til det,men kan sjekke.Som sagt så har jeg ikke den kjøleren selv,men vurdere å kjøpe den :wink: Edit:Det følger med "Thermal Compound" i pakke,så videon i stad. Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 ER det ikke sånn at volcano 11 yter mindre enn volcano 7 pga viftestyringsmekanismen? Har også den oppfatninga at det er bedre å kjøre den på manuelt (altså switche selv) når det er nødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå