genser Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Jeg har bestemt meg for å kjøpe SX1 når den kommer. Fordi den har alt 3650/7650 har, pluss mer, men mindre vekt og størrelse og 5 tusen kroner (i følge my-siemens.com) er en overkommelig pris. Jeg har hatt en mobil før som bruker minnekort. Det var P800. Den hadde internt minne med 12 mb ledig for brukeren som man kan lagre hva man vil på. Og fulgte med 16 mb minnekort. Hvordan MMC kort følger med SX1? Og hvor mye intern lagringsplass har man? Kan man bruke andre Series 60 programmer som er laget til 3650/7650 på SX1? Takk for svar.. Lenke til kommentar
molna Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Hvis du ser på denne siden, så ser du at MMC ikke følger med i standard-pakken. Ville uansett vært bortkastet å levere SX1 med et 16/32MB MMC som er altfor lite hvir man skal bruke mobilen som MP3/Video-spiller. Det ville dessuten gjøre den dyrere :smile: Ledig internminne skal være på ca 6-8MB. Totalt internminne er 16MB. Ja, alle Series60, Java og Symbian-programmer til 7650/3650 vil funke på SX1. Lenke til kommentar
genser Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 bah.. da blir det fort litt dyrere for meg.. må kjøpe både usbadapter eller datakabel, og minnekort.. minst 128.. da blir det vel omtrent 5,5 tusen tilsammen.. For ledig internminne på 6-8 mb duger jo ikke til mer enn 2 mp3'er, litt bilder og noen få programmer Men men, blir vel bra uansett Lenke til kommentar
molna Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 64MB MMC inkludert kortleser koster 370,- 128MB MMC inkludert kortleser koster 530,- USB-kabel for s55/c55/sx1 koster vel 2-300,- Kan også bruke BT eller IR (litt tregt) for overføring. SX1 vil koste rundt 4500,- Gjør som meg, skaff deg MMC/leser allerede nå, så slipper du i allefall den ekstra-kostnaden når SX1 skal kjøpes :wink: Lenke til kommentar
JZA Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 64MB MMC inkludert kortleser koster 370,-128MB MMC inkludert kortleser koster 530,- USB-kabel for s55/c55/sx1 koster vel 2-300,- Kan også bruke BT eller IR (litt tregt) for overføring. SX1 vil koste rundt 4500,- Gjør som meg, skaff deg MMC/leser allerede nå, så slipper du i allefall den ekstra-kostnaden når SX1 skal kjøpes :wink: Noen sjanse for at SX1, blir som N1, at det aldri blir noen realitet. Den ligger faktisk veldig forut for sin tid, selv om Nokia begynner å rasle med 6600 og SE med P810/900. S55 var jo også en del bedre enn T68i når den kom ut. Men SX1 virker jo til å bli en revolusjon. Sony sin PSP - håndholdt Playstation kan jo fort ende med mobiltlf innebygd, denne har jo muligheten til å bli det totale underholdningssystem. Lenke til kommentar
molna Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 SX1 kommer nok den, garantert :smile: Det tar selvsagt lengre tid for Siemens å lage sin første s60-mobil enn det tar Nokia å lage sin tredje s60-mobil. Dessuten bruker Siemens å være sikre på at mobilene ikke er buggete før de slipper dem ut til folket Lenke til kommentar
levlex Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Mao, den kan bli ytterliggere forsinket. Bedre det enn å slippe et produkt som har mangler! (T610....) Lenke til kommentar
genser Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 SX1 er vel en bra mobil, men revolusjon?? Ser ikke det helt revolusjonerende med den.... Trenger jeg både MMC kortleser og kabel? Om det går litt tregt over kabel er ikke det så farlig... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Men SX1 virker jo til å bli en revolusjon. Jeg ser ikke helt hva som er så voldsomt revolusjonerende med SX1. Det var Nokia 7650 som var revolusjonerende. SX1 er jo egentlig lik, bare at den har MMC, og mp3/media avspillings muligheter, og på såpass lang tid synes ikke jeg det er så overaskende... Spør du meg er det bare alle ikke-symbian telefonene som det går "tregt" med, og får det til å virke som om mobilene ikke har kommet lengre i teknologien. Det som er revolusjonen med SX1 mener jeg er at flere produsenter bruker symbian, og det fører til MYE bedre mobiler! Lenke til kommentar
molna Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Tastene på SX1 og måten de kan brukes på i forhold til objekter på displayet er vel revolusjonerende. Siemens Norge sier SX1 vil komme i månedsskiftet august/september, det skulle bli om akkurat 1 måned GeeZuZz: ikke bare Symbian, men series60 også. Samsung kommer jo med s60-mobil de også :smile: Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Tastene på SX1 og måten de kan brukes på i forhold til objekter på displayet er vel revolusjonerende. Ja ok, det er vel kanskje en smule revolusjonerende. Har du noe info om Samsung's S60 mobil? Lenke til kommentar
genser Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 http://www.mobile-review.com/phonemodels/s...g-d700-en.shtml Der står det om Samsungs S60 modell. D700 heter den. Roterbarskjerm, roterbar kamera... mmc selvfølgelig, 65 k farger... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå