Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

En liten kinkig situasjon

Anbefalte innlegg

For to og et halvt år siden ble jeg utsatt for noe helt forferdelig av dame jeg hadde et forhold til i England. Etter en del frem og tilbake fant jeg ut at hun hadde gått bak ryggen min for å være sammen med en kamerat av meg. Måten det ble gjort var veldig ufin og det viste seg i ettertid at det hadde pågått en stund. Det tok selvsagt lang tid for meg å komme over dette. Bruddet var en ting, men det var like mye selve behandlingen jeg ble utsatt for som satte de dypeste spor.

For en måned siden ble jeg overrasket da hun plutselig la meg til på LinkedIn. Tenkte ikke noe mer over det og regnet med at det var en generell mail hun sendte ut til alle e-postadresser hun hadde. Så på søndag kom et en e-post som virkelig forundret meg:

"Hey,

Been thinking about you a lot of late, working with a guy in () who looks just like you... So strangely you have been on my mind... a lot, then when I come home from sunny () and I discover you have sent my mother flowers (little bit odd, if you ask me) but none the less you have been on my mind, I even had a dream about you.

I guess I just wanted to say, I wish things could have ended better between us, that I never intended to hurt you quite so much and I could have been far more mature than I was.

It's not an excuse but I just didn't know how to deal with things at the time and I'm sorry.

I hope that you're well and everything is going great for you.

I don't expect a reply but just letting you know that if you do ever need anything then you know where I am

Sorry again"

Mitt spørsmål blir da; Hvordan forholder man seg til dette? Jeg har ikke svart enda og er usikker. På den ene siden jeg glad for at hun innser at det hun gjorde var galt. Samtidig frykter jeg at hun bare gjør dette for å lette på sin egen samvittighet. Er selvsagt redd for å havne oppi et nytt drama. Aner ikke om hun er i lag med den samme karen enda.

Tar mer enn gjerne imot tips :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter en del frem og tilbake fant jeg ut at hun hadde gått bak ryggen min for å være sammen med en kamerat av meg. Måten det ble gjort var veldig ufin og det viste seg i ettertid at det hadde pågått en stund.

Det burde være nok å smake på den maks. én gang pr dame er nå min mening.

Folk som behandler meg så dårlig, kutter jeg ut av livet mitt for alltid (har erfart liknende endel ganger selv).

Det er nok av problemer å ta tak i, om man nå ikke skal oppsøke dem også.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Etter en del frem og tilbake fant jeg ut at hun hadde gått bak ryggen min for å være sammen med en kamerat av meg. Måten det ble gjort var veldig ufin og det viste seg i ettertid at det hadde pågått en stund.

Det burde være nok å smake på den maks. én gang pr dame er nå min mening.

Folk som behandler meg så dårlig, kutter jeg ut av livet mitt for alltid (har erfart liknende endel ganger selv).

Det er nok av problemer å ta tak i, om man nå ikke skal oppsøke dem også.

Right there. Min mening også.

Lenke til kommentar

Gi a noe som varer; gi faen :)

Edit: Hvem vet egentlig hva jenter holder på med - jeg har opplevd mye rart i løpet av mitt snart 40 år gamle liv, antall 'gærne' jenter jeg har vært involvert med har vært større en de jeg vil kalle 'normale'. Altså sånn sett i ettertid da. Men det kan jo bare være at jeg velger feil såklart.

Jeg gjetter på at hun er ny-singel og kanskje er typen som må være sammen med noen for å føle seg ok. Og så kom hun på deg. Eller så har hun nylig fått seg en i trynet selv og funnet ut at 'oi, det der var jo ikke så ålreit akkurat'.

Endret av satchman
Lenke til kommentar

Jeg synes at så lenge folk angrer og faktisk går til det skrittet å si unnskyld så bør man ta i mot det. Du trenger jo ikke nødvendigvis vedlikeholde kontakten med henne etterpå, men unnskyldninger skal man motta...

Synes egentlig det hele er meget merkelig. Fint om hun innser at det ikke er måten å behandle mennesker på. Hvorvidt hun er ny-singel kan jeg ikke svare på , men det er jo snåle greier dersom hun skriver dette og samtidig er involvert i et forhold. Når det er sagt er det ikke noe jeg skal spekulere i.

Enig med det iChristian nevner. Når folk erkjenner feil skal man kanskje rose dem for det? Samtidig sånn kan en jo lure på hva motivet er....

Lenke til kommentar

Enig med det iChristian nevner. Når folk erkjenner feil skal man kanskje rose dem for det? Samtidig sånn kan en jo lure på hva motivet er....

Hvor mange ganske skal man la seg bli dolket?

Visse ting er bare så råttent gjort at du VET mennesket bak ikke er noe å samle på.

Går man bak ryggen på noen over lenger tid, er ikke dette snakk om affekt lenger. Her gir man bevisst faen i en person.

Jeg behandler folk slik de behandler meg - gi faen i meg, så gir jeg faen i deg.

Ikke noe vits i å gå rundt sur, men slike personenr er ikke lenger en del av mitt liv.

• Liker 2
Lenke til kommentar

den mailen der lignet MEGET masse på en jeg fikk fra en fyr. Hos meg var det sånn en "random" mail han ikke sendte, men som ble sendt av han likevel til alle på kontaktlisten...

EDIT: vær sikker på at det er hun som har sendten før du svarer i hvertfall! :)

Endret av Daniboy89
Lenke til kommentar

Du trenger ikke å samle på dem fordi at du anerkjenner unnskyldningen. Det skriver jeg også...

Javisst gjorde du det.

Men er fremdeles ikke enig. Alt trenger ikke unnskyldes, noe må man bare leve med.

Jeg forventer heller ikke at folk skal tilgi meg bare pga jeg angrer - var jeg en skikkelig drittsekk slik som her, så er det gjort.

Men det er nå meg da.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Litt overrasket over responsen her egentlig. Jeg vil vel klassifisere meg selv som delvis mansjåvinist, men jeg har likevel et prinsipp om at man skal annerkjenne folk for at de har insett sine feil. Men for all del, ikke tilgi henne. Det hun har gjort er utrolig dårlig gjort, og hun fortjener likedan behandling, men ikke av deg! Hev deg over hora, og vær bedre! Jeg ville svart:

Yes, you certainly did something wrong, and it hurt me alot. It pleases me that you've finally realized what you did was terribly wrong, however I won't forget, nor forgive you. An apologize simply isn't good enough for what you've done, and I still don't wish to have any sort of contact with you.

Med det er du rolig, og du forteller henne akkurat hvor skapet skal stå. Samtidig bør du ikke være for sikker på at hun faktisk mener det hun skriver, og med det jeg skrev blir du ikke tøffel heller.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...