John Keats Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Hei. Er på utkikk etter en Netbook eller en annen liten maskin på ikke mer en 12". Lurte på om det fantes dugendes maskiner av denne typen som kunne brukes til programmering. Målet er å skrive små applikasjoner for Android-telefoner på maskinen. Tenker litt på EEE. Det viktigste er at den er kjempelett å ta med seg, og at den passer godt i en liten sekk. Et godt skrivetastatur kobler jeg til maskinen der jeg trenger det. 1 Lenke til kommentar
Faller Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Jeg ville faktisk foreslått en Macbook Air eller en annen 11 tommer med en litt ordentlig prosessor og ok mengde RAM. Batteritiden er såklart ikke like lang som en EEE, men den er ofte betraktelig bedre å jobbe med. Har en i klassen som har en mini-PC, og det ser veldig knotete ut. Men jeg ville aller helst anbefalt en lett 13 tommer! Man jobber veldig mye mer effektivt med "bare" 3 tommer mer Mvh Faller Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Hvis jeg kan få legge ved et delspørsmål til det orginale spørsmålet til Kitty: Er det noe sted det er mulig å få kjøpt en mini-laptop med linux, eller dvs. uten windows? Eller er det ikke noe å spare på det? Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Hvis jeg kan få legge ved et delspørsmål til det orginale spørsmålet til Kitty: Er det noe sted det er mulig å få kjøpt en mini-laptop med linux, eller dvs. uten windows? Eller er det ikke noe å spare på det? Det finnes ja, men ikke i Norge såvidt jeg vet - markedet er sikkert ikke stort nok uheldigvis. Kjøper man uten Windows i USA sparer man nok 600-700,- på det (i NOK). Personlig kjører jeg en X220 fra Lenovo, den er bare 12.5" men med fullverdig CPU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå