Noxious Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 (Nå kunne man selvfølgelig spurt seg hvorfor du absolutt skal ha en svart 17" når du får mye mer skjerm for pengene dersom du velger en hvit/grå 19", men det er nå ditt valg,så jeg skal la vær.) Grunnen til at jeg skal ha svart skjerm er at resten av PC'n skal være svart, dessuten er det mye mer behagelig og avslappende å se på en svart skjerm kontra en grå eller en hvit skjerm hvor kantene på skjermen blir veldig tydelige... Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Grunnen til at jeg skal ha svart skjerm er at resten av PC'n skal være svart, dessuten er det mye mer behagelig og avslappende å se på en svart skjerm kontra en grå eller en hvit skjerm hvor kantene på skjermen blir veldig tydelige... At du vil ha en svart skjerm for di kabinette er svart er jo forsåvidt et poeng. Men den andre grunne med at det er mer avslappende å se på en svart skjerm vil jeg mene er direkte feil. Kontratsten eller forskjellen om du vil melleom skjermbilde og kant er større på en svart skjerm og økt kontrast/forskjel fører til større belastning. Nå er jo dette noe smak å behag og alle ser kanskje ikke likt på dette. Men TCO 99 for eksempel krever faktisk at kontrasten mellom bilde og kant ikke overstiger en verdi ettersom belastningen på øynene da øker. Det er grunnen til at du ikke får mange svarte skjermer ikke fikk TCO 00 sertifisering i begynnelsen. Litt usikke på hvorfor mange av de har fått det nå, men kanskje de har begynnt å bruke andre verdier? Slik har iafall jeg oppfattet det, rett meg dersom jeg tar feil. Den IBM-skjermen som jeg viste til har vel TCO-03 så jeg regner med den er ganske godt dekket når det gjelder ergonomi. Er det noen som vet når EIZO kommer med nye CRT skjermer? De de har nå begynner jo å bli et par år. Og nå som TCO-03 har kommt burde vel Eizo lage nye skjermer, eller? Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 Eizo kommer ikke til å lage nye CRT skjermer, de kommer bare til å lage LCD skjermer framover. Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Hvor har du det fra? Er du sikker? Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Det er nok LCD som er fremtiden, men jeg trur det er litt tidlig å gå over på å produsere bare LCD. CRT vil nok vare en PC generasjon til, grunnen til dette er enkel. LCD er fortsatt for dyr og reaksjonstiden for lang. Er du interessert i å spille litt samt ønsker et noenlund bra biledkvalitet så er nok CRT tingene ennå. Men bruker du PC'en kun til office så er det på tide å kjøpe LCD. Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 Hvor har du det fra? Er du sikker? En ansatt i Eizo som jeg har snakket med gjorde meg oppmerksom på det. Dessuten importerer de ikke CRT skjermer til Scandinavia lenger, det er sikkert grunnen til at de ikke vil importere en svart CRT skjerm til meg. CRT skjermer er på vei ut. Lenke til kommentar
Headshooooter Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 P95f+ eller p90f viss du finner den er di beste skjermene på markede nå etter det eg har lest. Kjøpte en p90f fra Quad for en måned siden. Men det kjedde någe sånn at eg fekk p95f+ fraktfritt får han på tirsdag. Trudde Quad var en bra plass å handle men dei har problemer me å få inn skjermene. Lenke til kommentar
Headshooooter Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 foresten d va 19" svart =b Lenke til kommentar
Kimber Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 hvis du absolutt må ha sort monitor, selger jo dell sorte 19" trinitron skjermer. Disse har som regel sony billedrør som nesten er identisk med det som sitter i eizo skjermene, om ikke likt. Ellers har viewsonic en bra monitor p95f, ikke pluss utgaven, men de er vanskelige å oppdrive (p95f+ kom ikke like bra ut i test som p95f). Ilyama har også veldig bra monitorer. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 En ting som er j*vlig fett med Eizo skjermer, og som jeg ikke har sett på andre, er USB Screen Manager og ikke minst USB Hub (4 stk). Lenke til kommentar
Ulan Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Eizo kommer ikke til å lage nye CRT skjermer, de kommer bare til å lage LCD skjermer framover. Det samme med Sony, de leverer bare CRT i 21" nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå