Noxious Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Jeg har lenge vært på jakt etter en svart Eizo Flexscan T566 CRT skjerm, men det ser ikke ut som jeg får tak i en, så jeg må begynne å se etter alternativer. Jeg har sett litt rundt men jeg finner ikke noen skjermer som passer, så jeg håper at noen kan hjelpe meg litt. Jeg stiller disse kravene til skjermen: - Den må være svart. - Det skal være en 17" CRT skjerm. - Den skal kunne kjøre oppløsningen 1024x768 på minst 100 hertz. - Den skal være av veldig bra kvalitet! Pris bryr jeg meg lite om. Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Fant en hvit Eizo 17" CRT FlexScan T566 Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Fant en hvit Eizo 17" CRT FlexScan T566 "den må være svart"? Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Har hørt mye bra om viewsonic skjermene, kanskje de kan være et alternativ? http://www.databutikken.com/no/datasheet.p...?artId=VSG70FMB Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 1024x768@87Hz For dårlig. Lenke til kommentar
poblends Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 1024 x 768 @ 118Hz... Du må gå for en P75f+ Bruker selv en P95f+ til grafikkerier, og det er en sinnsykt god 19" - kjører 1600x1200 i 87Hz Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Prøvd å sende mail til Komplett for å spørre om de vil ta inn den sorte versjonen? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Ring Actebis og spør hvem som fører den svarte utgaven. Lenke til kommentar
Sandiz Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Jeg har lenge vært på jakt etter en svart Eizo Flexscan T566 CRT skjerm, men det ser ikke ut som jeg får tak i en, så jeg må begynne å se etter alternativer. Jeg har sett litt rundt men jeg finner ikke noen skjermer som passer, så jeg håper at noen kan hjelpe meg litt. Jeg stiller disse kravene til skjermen: - Den må være svart. - Det skal være en 17" CRT skjerm. - Den skal kunne kjøre oppløsningen 1024x768 på minst 100 hertz. - Den skal være av veldig bra kvalitet! Pris bryr jeg meg lite om. hvorfor akkurat 17" kunne du ikke kjøpt en shortneck 19"? : 19" er perfekt størelse spessielt hvis du spiller spill spesielt cs og viss du ikke spiller spill kan du jo liksågreit kjøpe lcd når du først skall kjøpe kjøp 19" -Sandiz- Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Når han vil ha en EIZO skjerm, så sier han samtidlig litt om den kvaliteten han er ute etter. Da nytter det ikke å tilby vedkommende en ViewSonic monitor. Det er jo en verdensdel unna i kvalitetforskjell. Dersom han ikke finner EIZO så bør han se litt på Sony eller Nokia som er i samme kvalitetsnivå. Lykke til Lenke til kommentar
poblends Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Når han vil ha en EIZO skjerm, så sier han samtidlig litt om den kvaliteten han er ute etter. Da nytter det ikke å tilby vedkommende en ViewSonic monitor. Det er jo en verdensdel unna i kvalitetforskjell. Dersom han ikke finner EIZO så bør han se litt på Sony eller Nokia som er i samme kvalitetsnivå. Lykke til Skjermen på min Nokia 7650 er ikke akkurat noe å skryte av... :wink: men har da såpass erfaring med skjermer at jeg heller ville sammenlignet Eizo og Viewsonic enn å dra SONY inn i bildet! Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Jeg kan ihvertfall si deg det at du vil ikke finne EIZO og ViewSonic på samme hylle. Det jeg mener med det er at det er store pris- og kvalitetforskjeller mellom disse to merkene. Les litt om de erfaringene som er skrevet i forumet om ViewSonic. Jeg personlig har hatt flere innlegg om "Dårlig kvalitet på CRT skjermer", les de. Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 Ring Actebis og spør hvem som fører den svarte utgaven. Kan du fortelle litt mer om Actebis? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Ring Actebis og spør hvem som fører den svarte utgaven. Kan du fortelle litt mer om Actebis? Klart jeg kan det... Actebis er f.x norsk leverandør av Eizo Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 Det er vel ikke noen vits i å kontakte de når svarte eizo CRT skjermer ikke selges i scandinavia? Jeg har snakket med Eizo ang. å importere en skjerm på bestilling, men det ser ikke ut som de vil det, hvorfor det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Les litt om de erfaringene som er skrevet i forumet om ViewSonic. Det er vel spesielt Viewsonic p95f+ som det har vært skrevet endel negativt om. Men at du er så negativ om Viewsonic generelt kan jeg ikke forstå. Har selv en P95f, som i flere tester har fått bedre karakter en både Eizo og andre "High-end" skjermer. Bildet på min P95f er så enormt bra, både farger og skarphet, at jeg ennå ikke har sett en 19" som har vært bedre. Så jeg vil anbefale Viewsonic på det varmeste :wink: Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 OK, jeg skal moderer meg litt. Det kom kanskje ikke godt nok frem, beklager. Den modellen jeg er svært negativ til er P90f -- hold dere unna denne. Den modellen du har har faktisk kommet bra ut. Beklager atter en gang. :oops: Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 IBM hadde en veldig god 17" CRT, men det ser ut som den er godt ut av produksjon. Gode 17"CRT skjermer som skal klare 1024@100HZ er dyre å produsere og markedet for slike sjermer er veldig lite. Den beste svarte 17" CRT IBM nå har finner du her: IBM ThinkVision C170 17in Flat CRT (16.0in/406mm VIS) TCO-03 Two-Tone Black Colour Monito Den beste av de som er oppført der klarer 1280x1024@75 Hz så jeg vil annta at den burde klare 1024x768@95Hz. IBM bruker å ha ganske bra kvalitet på skjermene sine og det følger med en 3 ås "rapid replacement service". Den er faktisk ganske billig i forhold til Eizo skjermen, kun 2400kr. Men så har den vel ikke helt den samme kvaliteten heller. Me den er nok blant de bedre svarte 17" du kan finne. (Nå kunne man selvfølgelig spurt seg hvorfor du absolutt skal ha en svart 17" når du får mye mer skjerm for pengene dersom du velger en hvit/grå 19", men det er nå ditt valg,så jeg skal la vær.) Fullstendig offtopic, men jeg ser også at IBM har en 22.2" LCD til den nette sum av NOK 67,206.80. Jaja, det får være til en annen gang. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 ViewSonic er ikke noe alternativ til Eizo. Jeg har selv hatt et par Eizo-skjermer og de er sinnsykt bra. Har siden gått over til LCD-skjermer. De som kjent ikke er spes. bra. Men et faktisk alternativ til Eizo er Lacie... De er like dyre men... ;-) Du får ta en titt å se om du finner noe! http://www.lacie.com/products/product.htm?id=10037 Lenke til kommentar
bambam Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Jeg ville kikket litt mer på viewsonic Her får man mye for pengene. Men det ser ikke ut som at du bryr deg om det forholdet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå