Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabilt trådløst nett - D-Link DIR-635

Anbefalte innlegg

Har nylig flyttet, og i den forbindelse fått Get-bredbånd. I samme slengen fikk jeg en ny trådløs router fra dem (D-Link DIR-635). Fint og flott tenkte jeg, men denne routeren er alt annet en stabil. Med ujevne mellomrom detter den ut, for så å koble seg på igjen etter kort tid. Dette gjør det til en umulighet å f.eks streame, og bare å lese vg er et problem da det plutselig går ett minutt før jeg er på nett igjen.

Problemene oppstår på at som kobles til nett hjemme: Squeezebox, laptop med Win 7 64 og 2 stk Androidtelefoner.

Når jeg derimot kobler på min gamle d-link router, er nettet dønn stabilt. Problemet ligger derfor trolig i routeren. Har fått byttet routeren i en ny, men det hjalp nada. Grunnen til at jeg ikke bare vil beholde den gamle routeren, er at rekkevidden er litt liten.

Finnes det noen kloke hoder som har noen ideer? Har prøvd å skifte kanal uten at det hjalp noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er D-Link i et nøtteskall, du skal ha flaks hvis du får en stabil boks derfra.

Kjøp deg en Netgear WNDR3700, Asus RT-N16 eller lignende. De er dønn stabile og kan oppgraderes med DD-WRT software om ønskelig.

Den dårligste ruteren jeg noen gang har hatt i huset var en Linksys.

Den beste var og er en D-Link 655.

Så det finnes dårlige epler i alle leirer :)

Lenke til kommentar

Vad med at gå in i settings Channel Width : Auto 20/40Mhz og kun prøve med 20Mhz..eventuelt og kun N Mode eller B...

Du kan har fått en Dlink med feil på..

Har og GET og denne router så det er merkeligt, min første DIR-615 modell hade hardwarefeil noe de allerdede viste om i butikken..så muligens det finns noen av 635 med feil på og.

"Purple Tentacle rules the world from the Edison mansion"

Endret av Robbansvenske
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Se der ja. Da tror jeg faktisk jeg har funnet synderen! Channel width sto på kun 20Mhz, så jeg satte denne til auto uten at det hjalp. Prøvde så å endre på hvilke Mode den sto på. Det viser seg at N-mode ikke støttes av Squeezeboxen min, og det ser derfor ut til at det er den som har kødda til alt. Har nå kuttet N-mode helt, og da fungerer nettet stabilt og det er fred i heimen :) Den gamle routeren jeg har brukt som reserve hadde ikke N, og da oppsto heller ikke problemet. Det er ihvertfall min teori! Takker så mye!

"Yes, thank you, naive human! Now I can finish taking over the world! Ha ha ha!"

Lenke til kommentar
Prøvde så å endre på hvilke Mode den sto på. Det viser seg at N-mode ikke støttes av Squeezeboxen min, og det ser derfor ut til at det er den som har kødda til alt. Har nå kuttet N-mode helt, og da fungerer nettet stabilt og det er fred i heimen :)

Det kan også være tilsvarende problemer med HTC-android og enkelte routere.

Selv har jeg Squeezebox boom (11b,g) og Asus RT-N16 router uten problemer med mixed mode (11b,g,n).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...