Gå til innhold

Ser etter en solid ekstern harddisk.

Anbefalte innlegg

Hei, etter flere forsøk med forskjellig eksterne harddisker har alle, bortsett i fra en Iomega i fra 7. klasse, sluttet å virke helt uten videre eller etter et smell i bakken. Lurer derfor på hvilke merker som gjerne er kjent for å holde lenge. Har dessverre ikke så mye penger å rutte med heller, men håper det er noen rimelige alternativer tilgjengelige. Tusen takk. :)

Endret av Aleks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beste er nok SSD disker.

Alternativt: Buffalo MiniStation Turbo USB 80GB Portable Hard Drive - Shock Resistant

Eller noe i den kategorien, eneste den har er programvare på harddisken som deaktiver lesehodet hvis harddisken leses eller beveges hvis harddisken blir utsatt for større vibrasjoner eller fall men alikevell er SSD langt bedre.

De fleste laptoper har noe ligende, men spørs om man må ha enten mac eller windows for å ta i bruk funksjonen, selv har jeg lite erfaringer med disse, men har hørt at det finnes.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beste er nok SSD disker.

Alternativt: Buffalo MiniStation Turbo USB 80GB Portable Hard Drive - Shock Resistant

Eller noe i den kategorien, eneste den har er programvare på harddisken som deaktiver lesehodet hvis harddisken leses eller beveges hvis harddisken blir utsatt for større vibrasjoner eller fall men alikevell er SSD langt bedre.

De fleste laptoper har noe ligende, men spørs om man må ha enten mac eller windows for å ta i bruk funksjonen, selv har jeg lite erfaringer med disse, men har hørt at det finnes.

Jeg etter en harddisk hvor jeg kan lagre en god del store filer, og er derfor ute etter mer enn 80gb. Jeg burde kanskje gjort dette klart i førstepost. :)

Lenke til kommentar

At det er USB 2 er ikke så farlig da jeg ikke har planer om å kjøpe ny pc på en god stund. Skal i tillegg brukes sammen med en PS3. Ser ut til at de blir litt for dyre akkurat i situasjonen jeg er i nå, men jeg tror ikke jeg får den kvaliteten noe billigere egentlig. Noen som har erfaringer eller vet noe om hvilke merker som er bra og hvilke man burde holde seg unna? Min erfaring og det jeg har hørt er at Western Digital har en tendens til å ryke etterhvert.

Takker for svar, LMH1, skal jeg ha noe sånt må jeg nok vente en stund. :)

Lenke til kommentar

Bærbare harddisker er ikke særlig robuste og koker.

Så om du bruker en så lønner det seg å ikke kjøre disse konstant tilkoblet maskinen.

Noen overlever men de fleste knertes av varmen, og Nizzen har selv gitt opp eksterne harddisker mens jeg personlig satser på "Nettsky" eller server basert lagring i mitt eget hjem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...