Gå til innhold

Lettvekt laptop til programmering

Anbefalte innlegg

Hei. Er på utkikk etter en Netbook eller en annen liten maskin på ikke mer en 12".

Lurte på om det fantes dugendes maskiner av denne typen som kunne brukes til programmering. Målet er å skrive små applikasjoner for Android-telefoner på maskinen.

Tenker litt på EEE.

Det viktigste er at den er kjempelett å ta med seg, og at den passer godt i en liten sekk. Et godt skrivetastatur kobler jeg til maskinen der jeg trenger det.

Beklager om dette er feil forum å ta det i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med å programmere hvertfall til Android på en sånn PC, er at emulatoren til Android er treig som et jævla helvete. Ellers trenger man jo minimalt med kraft for å skrive tekst i en teksteditor, så bortsett fra det og at skjermen er liten, så funker jo de fleste netbooks greit.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noe jeg ikke kan fordra, er det å drive med programmering på laptoper med liten skjerm. Og på jobben er det ofte for lite med to skjermer. Man har gjerne IDE'et oppe i tillegg til en haug med andre ting, og da blir en liten laptopskjerm i minste laget for meg. Men hvis jeg skal anbefale maskinvare, så må det bli en MacBook Air. OS X er et flott OS for programmerere.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Macbook Air ville vært mitt førstevalg. Dersom du venter noen dager, så kommer den med forbedret maskinvare.

13,3" veier 1,3 kilogram, og 11,6" veier 1,0 kilogram.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Selv har jeg en Asus Eee 1201PN, denne får en ikke tak i lenger dessverre, da den ikke har optimus. Du får derimot tak i lignende maskiner, da med optimus. Tastaturet på denne er veldig godt, spesielt for en så liten maskin. God skjerm og liten og lett. Har faktisk programert en del på denne maskinen selv, og er veldig fornøyd. Problemet med de andre Eee maskinene for min del er jo at de bruker optimus, så du kan ikke bruke Linux på disse maskinene, men vil jo ikke være ett problem for de fleste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...