John Keats Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Hei. Er på utkikk etter en Netbook eller en annen liten maskin på ikke mer en 12". Lurte på om det fantes dugendes maskiner av denne typen som kunne brukes til programmering. Målet er å skrive små applikasjoner for Android-telefoner på maskinen. Tenker litt på EEE. Det viktigste er at den er kjempelett å ta med seg, og at den passer godt i en liten sekk. Et godt skrivetastatur kobler jeg til maskinen der jeg trenger det. Beklager om dette er feil forum å ta det i. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Problemet med å programmere hvertfall til Android på en sånn PC, er at emulatoren til Android er treig som et jævla helvete. Ellers trenger man jo minimalt med kraft for å skrive tekst i en teksteditor, så bortsett fra det og at skjermen er liten, så funker jo de fleste netbooks greit. 1 Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Har du en Android-telefon i debug-modus koblet til med USB, kan jo denne som regel erstatte den trege emulatoren. 2 Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Er det noe jeg ikke kan fordra, er det å drive med programmering på laptoper med liten skjerm. Og på jobben er det ofte for lite med to skjermer. Man har gjerne IDE'et oppe i tillegg til en haug med andre ting, og da blir en liten laptopskjerm i minste laget for meg. Men hvis jeg skal anbefale maskinvare, så må det bli en MacBook Air. OS X er et flott OS for programmerere. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) Macbook Air ville vært mitt førstevalg. Dersom du venter noen dager, så kommer den med forbedret maskinvare. 13,3" veier 1,3 kilogram, og 11,6" veier 1,0 kilogram. Endret 3. juli 2011 av member-101642 Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Selv har jeg en Asus Eee 1201PN, denne får en ikke tak i lenger dessverre, da den ikke har optimus. Du får derimot tak i lignende maskiner, da med optimus. Tastaturet på denne er veldig godt, spesielt for en så liten maskin. God skjerm og liten og lett. Har faktisk programert en del på denne maskinen selv, og er veldig fornøyd. Problemet med de andre Eee maskinene for min del er jo at de bruker optimus, så du kan ikke bruke Linux på disse maskinene, men vil jo ikke være ett problem for de fleste. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Jeg har denne http://www.dustinhome.no/pd_5010543351.aspx Dual core Atom gir den litt mer guffe, selv om CPUen fortsatt er treg som fy. Har utstyrt min med 2GB RAM og en SSD. Godt tastatur, og en skjermoppløsning på 1366x768 var det som var mest attraktivt for min del. Kjører linux (Fedora) på den, funker bra etter bittelitt tweaking. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Jeg er ikke en proffesjonell programmerer, men jeg har erfart at å sitte lenge på en netbook ikke ideelt, tastaturet et for lite, og ting blir veldig små på skjermen. Jeg ville heller gått for en billig 15 tommer som : https://prisguiden.no/produkt/acer-aspire-5734z-147883 men det er min tanke da, noen er sikkert uenig -frank Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Er enig med frankhaugen her. Er slitsomt å jobbe fast på slike små maskiner, men som en liten, billig annenmaskin er det fantastisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå