Erhansen Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Heisann! :-) Jeg lurte på om det er noe som kunne hjelpe meg med å finne ut hva som er galt med mitt kamera (canon eos 550d). Det er ikke mange ukene siden jeg kjøpte det. Og når jeg prøver å filme, så filmer den sikkert i 4 sekunder før det står ''Filmopptak er blitt stoppet automatisk''. Det skjer hver eneste gang. Første gangen tenkte jeg at det må være noe galt med minnekortet, men jeg er ikke sikker. Minnekortet heter: Sandisk 8GB microSD HC + det ligger i et adapter Er det noe galt med minnekortet eller kameraet? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Jeg ville helt klart testet med et annet minnekort før jeg konkluderte med at kameraet var ødelagt. Hvis du har mulighetet så dump alt på minnekortet til en PC og formatter det på nytt i kameraet. Lenke til kommentar
nyland Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Heisann! :-) Jeg lurte på om det er noe som kunne hjelpe meg med å finne ut hva som er galt med mitt kamera (canon eos 550d). Det er ikke mange ukene siden jeg kjøpte det. Og når jeg prøver å filme, så filmer den sikkert i 4 sekunder før det står ''Filmopptak er blitt stoppet automatisk''. Det skjer hver eneste gang. Første gangen tenkte jeg at det må være noe galt med minnekortet, men jeg er ikke sikker. Minnekortet heter: Sandisk 8GB microSD HC + det ligger i et adapter Er det noe galt med minnekortet eller kameraet? Jeg tviler på at microSD i adapter har høy nok skrivehastighet til å takle datastrømmen fra kamera. Når databuffer i kamera blir full (etter kun noen sek) stopper derfor filmingen opp. Du behøver vel minnekort klasse 6 eller høyere for å filme med 550D ? Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Minnekortet sin feil. Kjøp et SD-kort (ikke micro) fra Sandisk eller Lexar i (minst) class 6, så får du nok filmet. Du kan prøve å filme på laveste oppløsning å se om ikke det går med det du har i dag. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Du kan også vurdere å lese svarene i den helt identiske tidligere tråden din, hvor det ble forklart for deg. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå